Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Geen stroom na de kruising 24640

Gestart door Michiel Francke woensdag 29 november 2023, 19:32:36

Geen stroom na de kruising 24640
Voor op de kersttafel heb ik achtje neergelegd, maar zodra de loc voorbij de kruising komt, is er geen stroom meer, lijkt iets met de massa voor zover ik het heb kunnen vinden.

Op https://wiki.3rail.nl/index.php/M%C3%A4rklin_C-railkruising_24640/24649 heb ik het volgende gevonden, maar hoe moet ik nu de massa doorverbinden om het werkend te krijgen, zonder kortsluiting?

Re: Geen stroom na de kruising 24640

doe maar een treintje

de aansluitingen 1 naar 2 en 3 naar 4 zijn doorverbonden, echter niet 1 naar 3 en 2 naar 4.
Dus een kabel trekken van 1 naar 3 en 2 van 4.
Althans dat lees ik uit je link.

gr. Ruud

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

Meten is weten, dus neem of koop een universeelmetertje (altijd nuttig) en meet waar geen verbinding is.

Groet, Anne W
En als je in beide cirkels een massa aansluiting aanbrengt, ben je dan niet in een keer klaar?

Groet,

Peter
is gelukt, 2 met 4 verbinden was voldoende

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.