Nieuws:

De stichting 3rail Kalender: Een aanrader voor elke actieve modelspoor hobbyist!

Marklin koploper

Gestart door Lupohenk zaterdag 18 november 2023, 23:17:59

Marklin koploper

Marklin koploper
Hallo allemaal , ik heb vandaag de marklin koploper gekocht maar ben niet erg tevreden over de rij eigenschappen .hij ontspoort op de vreemdste plaatsen . Mijn andere treinen rijden heel goed over mijn baan zonder te ontsporen .
Ik vermoed dat de koppelingen te dicht op elkaar zitten want hij ontspoord ook over de wissel straat en in bochten .
Heeft een ander misschien ook deze ervaring .
Mvg Lupohenk Henk
Re: Marklin koploper

Windhoven

Enige ervaring die ik heb met ontsporen Märklin koplopers op wissels was een sleper welke er niet helemaal goed/recht onder zat.
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail

Citaat van: NL-modelspoor op zondag 19 november 2023, 09:00:21wissels was een sleper welke er niet helemaal goed/recht onder zat.

Zelfde ervaring, sleper scheef en je hebt ellende.

Windhoven

Maar als je zegt op wissels en in bochten dan vermoed ik eerder dat er een draadje vanaf de koppeling naar binnen in het rijtuig 'dwars' zit en de beweging van de koppeling hindert.
Om het uit te vinden is het kijken of het elke keer hetzelfde deel van de trein is die ontspoort. Kijken of het uitmaakt of je voor of achteruit rijdt.
Als hij nieuw-nieuw is gewoon mee terug naar de winkel als je het zelf niet makkelijk kan (uit)vinden.

Bedankt voor je reactie . Ik heb de koploper nieuw gekocht en hij heeft stroom door latende koppelingen . Ik denk dat het hier aan licht . Woensdag ga ik naar de vak handel terug want zo heb je er geen plezier aan .wel een heel mooie trein .
Mvg Lupohenk henk

Windhoven

Als het de nieuwste uitgave betreft artikelnummer 39425 weet dan ook dat er nog (tot eind deze maand) een mogelijkheid is om een eventueel krom tussen rijtuig te laten vervangen. En de gele randen bij de ramen te laten verhelpen.
https://www.marklin.nl/koploper-39425