Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen

Gestart door Sascha zondag 16 april 2023, 20:08:51

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Hoi allemaal,

Hier kunnen we volop kletsen over de jubileum wagen die we gaan bestellen (als de 500 behaald wordt).
In het aankondig topic zullen we de voortgang van de verkoop bijhouden.



Deze koelwagen is te bestellen via onze shop, dus klik snel door om deze speciale wagon te bestellen
De verwachte levertijd is eind 2023 (afhankelijk van levering door Märklin)

Het topic met de informatie over deze actie kan gevonden worden via deze link.

LET OP: Voor de aflevering van de wagon kun je kiezen voor verzending òf ophalen bij een beurs.

Citaat van: Sascha op maandag 17 april 2023, 08:08:24Gewijzigde manier van aanpak nader verklaard :

We proberen bij elke actie jullie de artikelen zo goedkoop mogelijk aan te bieden. Vorige actie hebben we daarom via de dealers laten lopen.
Omdat bleek dat we een deel van de uitlevering uit handen hebben gegeven, hadden we niet het hele levering proces meer in eigen beheer.
Er zijn nu nog setjes bij sommige dealers die niet zijn afgehaald, en we hebben geen flauw idee van welke personen die zijn.

Om de huidige lage prijs (zoek bijv. de chocomel wagon maar eens op :-) ) te kunnen realiseren hebben we deze keer ervoor gekozen om de overheadkosten (denk aan bank-transacties, transport uit Duitsland etc) niet over de verkochte wagons te verdelen, maar over het aantal bestellingen. Hierdoor wordt het voor jullie ook interessanter om meer dan 1 wagen te bestellen. Bijvoorbeeld :
- Je bestelt 3 wagons om te versturen : 3x 29,50 + 1x handling met verzending à 10,- = Voor nog geen 100,- ontvang je de 3 wagens thuis.
- Je bestelt 5 wagens om af te halen : 5x 29,50 + 1x handling à 2,50 = Voor 150,- kan je een 5-tallig stammetje afhalen op de beurs.

Hopende hier wat verwarring mee weg te nemen!
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagon
Besteld.
Wel best prijzig de track en trace via de forum shop 10€. :-(
Dus maar ophalen ergens op een beurs.

Groet Michel
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagon
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagon
Niet goed gelezen Michel? Het zijn verzend- ,verpakkings- èn administratiekosten  ;)
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagon
Dat zie ik niet staan bij het symbool post nl staat 10.00 € meer niet Sascha.

Groet Michel
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagon
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagon
Ik heb net een wagon besteld.
Als je de wagon op wil halen tijdens een beurs kan je dat aangeven bij de verzendmethode.
Helaas is de PTT niet goedkoper geworden.

Groetjes Dennis
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagon
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagon
Ik zie op een paar plaatsen inderdaad nog enkel Verzending staan. Daar gaan we wat aan doen.
Maar ik doelde op deze :

Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2008

Gepensioneerd NS'er

online
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagon
Kun je wel kiezen voor afhalen? Zonder de 10 euro verzendkosten te betalen?
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagon
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagon
Gewijzigde manier van aanpak nader verklaard :

We proberen bij elke actie jullie de artikelen zo goedkoop mogelijk aan te bieden. Vorige actie hebben we daarom via de dealers laten lopen.
Omdat bleek dat we een deel van de uitlevering uit handen hebben gegeven, hadden we niet het hele levering proces meer in eigen beheer.
Er zijn nu nog setjes bij sommige dealers die niet zijn afgehaald, en we hebben geen flauw idee van welke personen die zijn.

Om de huidige lage prijs (zoek bijv. de chocomel wagon maar eens op :-) ) te kunnen realiseren hebben we deze keer ervoor gekozen om de overheadkosten (denk aan bank-transacties, transport uit Duitsland etc) niet over de verkochte wagons te verdelen, maar over het aantal bestellingen. Hierdoor wordt het voor jullie ook interessanter om meer dan 1 wagen te bestellen. Bijvoorbeeld :
- Je bestelt 3 wagons om te versturen : 3x 29,50 + 1x handling met verzending à 10,- = Voor nog geen 100,- ontvang je de 3 wagens thuis.
- Je bestelt 5 wagens om af te halen : 5x 29,50 + 1x handling à 2,50 = Voor 150,- kan je een 5-tallig stammetje afhalen op de beurs.

Hopende hier wat verwarring mee weg te nemen!
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagon
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagon
Citaat van: Maarten Marklin op zondag 16 april 2023, 22:13:10Kun je wel kiezen voor afhalen? Zonder de 10 euro verzendkosten te betalen?

Uiteraard, alleen kan je dit pas aangeven als je ingelogd bent op de webshop bij het afrekenen :
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagon
Hoi Sascha,

Volgens mij moet dit - Je bestelt 3 wagons om te versturen : 3x 29,50 + 1 handling/verzending = Voor nog geen 100,- ontvang je de 3 wagens thuis.

I.p.v.

- Je bestelt 3 wagons om te versturen : 3x 29,50 + 10 handling/verzending = Voor nog geen 100,- ontvang je de 3 wagens thuis.

M.vr.gr. Erwin
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagon
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagon
Helemaal gelijk Erwin. Aangepast!
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagon
Goedemorgen

En besteld.

groetjes uit beetje krom
opa cees
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagon
Goedenavond. Ook hier besteld.
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2019

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagon
Eens kijken of de 500 halen, ik heb in iig besteld.
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2006

Sinds de AOW meer tijd dacht ik

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagon
Ook 3 besteld
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagon
En besteld.

Leuke actie weer!!!

Gr. Andre
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagon
Twee besteld (inclusief verzending).
Prima actie weer! :thumbup:
Nu nog hopen dat er genoeg bestellingen worden gedaan.
Groet,
Gerard
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagon
Eerste gedachte bij de wagon is "jammer dat het Stichting 3rail wagon is in plaats van 3rail forum wagon". Snap de keuze wel omdat het natuurlijk meer is dan alleen het forum. Maar past daardoor net wat minder mooi bij de eerdere uitgaven. Bestelling zal nog wel volgen.
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2015

Gras is meestal groen. Onkruid ook.

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagon
Nou nog eentje dan, bij 20 jaar heb ik al een extra (stoom)lokje nodig om alles te trekken  :idea:  :)
Update toch voor 2 gegaan haha

Succes op naar 500 stuks weer.
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagon
Citaat van: NL-modelspoor op donderdag 20 april 2023, 21:09:41Eerste gedachte bij de wagon is "jammer dat het Stichting 3rail wagon is in plaats van 3rail forum wagon". Snap de keuze wel omdat het natuurlijk meer is dan alleen het forum.

Ja, eigenlijk wel mee eens. Blijkbaar is de stichting 17,5 jaar. Maar ja, een stichting zie ik toch als de 'boekhouding' van het forum. Een administratieve entiteit. Het gaat natuurlijk om het forum! Besteld.
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagon
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagon
Het is uiteraard bijna 17,5 jaar geleden begonnen met het toen nog Marklinforum zelfs. Pas later hebben we deze naam aangepast naar het 3railforum.
Mettertijd kwam daar de wiki bij, zijn ook dingen gekomen en gegaan zoals de website en de 3rail chat  O:-D
Het heeft lang op mij in prive gedraaid. Maar naarmate we groeiden was het slimmer om het geheel onder een stichting onder te brengen.
Dus ja, het is het forum wat al 17,5 jaar bijna bestaat, maar we mogen ook wel de ontwikkelingen, en waar we nu staan met het forum, op de jubileum wagen laten zien :-)

Daarom staat er nu Stichting 3rail - Forum Wiki Events  ;)
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagon
Lid sinds: 2009

Grüezi midänand!

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagon
De Stichting 3rail is opgericht op 19 januari 2018. Iets meer dan 5 jaar geleden dus.
Ik vind overigens een jubileum van 17,5 jaar niet gedenkwaardig. Zo kan ik ieder (half) jaar wel een reden voor een feestje bedenken. Maar veel plezier met jullie wagon.
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Volgt er nog een nieuwsbrief met daarin de aankondiging van de wagon? Of heb ik een nieuwsbrief gemist.
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Denk dat je dan even in je mailbox moet kijken, aankondiging is door Sascha rond half 10 verstuurd.
Of bedoel je een nieuwsbrief via de nieuwsbriefservice?
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Zoals altijd, ook nu weer 2 exemplaren besteld.

Groeten,
Ton.
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2013

Altijd met tram of trein

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
3 + 2 voor mij
F.
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Net eentje besteld !

groeten,
Jeroen

Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Leuk dat jullie weer een wagonnetje laten uitbrengen met deze mooie behaalde 17,5 jaar  :thumbup:
Zojuist 3 besteld, wordt mooi rijtje bij elkaar met alle 3-rail forum producten.
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
De eerste 100 wagens zijn verkocht!!
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Citaat van: Looney Tunes op zaterdag 22 april 2023, 11:14:07Denk dat je dan even in je mailbox moet kijken, aankondiging is door Sascha rond half 10 verstuurd.
Of bedoel je een nieuwsbrief via de nieuwsbriefservice?

Niets ontvangen van 3rail forum en/of nieuwsbriefservice. Zeker dat het verzonden is? Zat ook niet in de spam.
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Jazeker, maar ik hoor net dat er wat gehaperd heeft waardoor het ontvangen van de mail bij Gmail/hotmail/outlook mogelijk niet goed gegaan is. We gaan het onderzoeken.
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Hier ook niks ontvangen via de mail vandaag.

Groet Michel
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Er moet iets aangepast worden, zodat de bulk mail véél méér gedoseerd aangeboden wordt bij Gmail e.d.
We zullen de mailing vandaag opnieuw versturen! Excuses voor de mensen die hem nu dubbel krijgen  O:-D
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
@NL-modelspoor en @h0_miessie : Nu de mail wèl ontvangen?
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Nee ook niet in de spambox.

Groet Michel
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Hier ook niets ontvangen. Niet de eerste keer en blijkbaar ook niet de tweede keer. Ik ben Outlook gebruiker.

Groeten,
Wico
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Hebben jullie deze soms uit staan in jullie profiel ?
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Na 10 minuten zoeken eindelijk gevonden nu is het hokje aangevinkt.
Best ingewikkeld deze forum lay-out met al zijn vinkjes.

Groet Michel
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Citaat van: Sascha op zondag 23 april 2023, 17:56:45Hebben jullie deze soms uit staan in jullie profiel ?

Die staat inderdaad uit. Geen idee of die standaard uit staat. Ben me er niet bewust van dat ik die heb uitgezet.
Als die standaard uit zou staan dan zou de 3rail nieuwsbrief waarschijnlijk zelfs nog een grotere bereik hebben.  :idea:
Of dit vinkje bij iedereen geforceerd aanzetten?
Bij mijn gmail komen de 3rail nieuwsbrieven trouwens wel zonder problemen binnen (laatste 21-04 om 13u00 met een ander onderwerp dan dit topic over gaat).
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Citaat van: Sascha op zondag 23 april 2023, 17:56:45Hebben jullie deze soms uit staan in jullie profiel ?

Ja die stond blijkbaar standaard uit. Nu dus aangevinkt :). Wellicht beter om deze standaard "aan" te zetten.

Groeten,
Wico
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Pas nieuw op 3rail en meteen 3 jubileumwagens besteld. Vind het er mooi en beschaafd uitzien.

Groeten, Ed
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Citaat van: Sascha op zondag 23 april 2023, 17:56:45Hebben jullie deze soms uit staan in jullie profiel ?

Huh deze stond bij mij ook uit, net als Wico aangeeft. Deze standaard aanzetten.
Of aandacht hieraan geven. En vermeld er ook bij dat je hem onderaan wel moet opslaan. Anders gebeurd er nog niet veel.

Helaas heb ik dan wel 2 keer de aankondiging ook gemist.

M.vr.gr. Erwin
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Citaat van: ikke650 op maandag 24 april 2023, 06:57:28Helaas heb ik dan wel 2 keer de aankondiging ook gemist.
Bekijk het positief Erwin, je hebt dit topic gelukkig wel ontdekt. Maar terecht punt dat het handiger is als deze standaard aan staat. :)

Groeten,
Herman
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Goede morgen @Wico , @NL-modelspoor en @h0_miessie ,

Ik heb er even naar zitten kijken. Als ik nu een nieuw account registreer staat het standaard aan. We hebben zo'n kleine 3300 leden, en er zijn net over de 3100 mails uit gegaan. Bij een kleine 200 leden is dus geen aankondiging verzonden. Bij de oude software als ik (als beheerder) een aankondiging verstuurde, werd ie toch verstuurd naar de de leden die deze instelling uit hadden staan. In de nieuwe software dus niet meer. Ik vermoed dat jullie deze instelling dan ook al langer hebben uitstaan en het nu pas 'boven water' komt.

Overigens zijn aankondigingen iets anders dan de Nieuws Brief Service. Die functioneert los van de forum software.
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Beste Sascha,

Bij mij stond hij voorheen altijd aan.
Dat weet ik zeker, want kreeg altijd de e-mails.
Alleen nu ineens niet meer.

M.vr.gr. Erwin
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Citaat van: Sascha op maandag 24 april 2023, 09:33:42Bij de oude software als ik (als beheerder) een aankondiging verstuurde, werd ie toch verstuurd naar de de leden die deze instelling uit hadden staan. In de nieuwe software dus niet meer.

Ik denk dat dat 'm hierin zit Erwin. Heb verder geen verklaring hoe dat kan.
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Zo, nu weer verder over onze leuke actie! We zitten op dit moment op 144 verkochte wagens..  :thumbup:  :thumbup:

       Wie maakt ons los??  :D  :D
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
goedemorgen  leuke actie weer probeer 2 wagons te bestellen maar dat lukt niet er worden steeds 2 wagons toegevoegd zit nu op 12 maar kan dit ook niet terugbrengen naar 2 wat de bedoeling is kan wel iets in de winkelwagen stoppen maar kom dan niet veel verder met vr. gr. rinus
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
Rechtsboven kun je naar de winkelwagen, daar kun je het aantal aanpassen en verder met bestellen.
Mocht het nog niet lukken, stuur dan even een screenshot naar shop@stichting3rail.nl, dan kunnen we je gericht verder helpen.
Re: Praattopic 17,5 jaar 3railforum wagen
het is gelukt 2 stuks besteld bedankt voor de hulp rinus