Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Taal in de IB2 (vs 1.200)

Gestart door Hs0504 maandag 06 februari 2023, 19:05:01

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Taal in de IB2 (vs 1.200)
Lid sinds: 2019

offline
Taal in de IB2 (vs 1.200)
Wellicht interessant voor de bezitters van een IB2:

Na het updaten van mijn IB2 naar versie 1.200 lukte het niet meer de interface taal te veranderen naar Nederlands. Wat ik ook deed, deze bleef op de default taal Duits staan.
Uiteindelijk contact gezocht met Uhlenbrock. Het blijkt een bug te zijn in versie 1.200. Een nieuwe versie (1.210), waarin dit verholpen is, wordt spoedig uitgerold, mogelijk zelfs al deze week.
Check dus regelmatig de Uhlenbrock site als je dit probleem ook hebt (ik kan niet de enige zijn lijkt me...).

Gr Hans
Re: Taal in de IB2 (vs 1.200)
Lid sinds: 2018

offline
Re: Taal in de IB2 (vs 1.200)
Beste Hans,
Wat een toeval, zit met het zelfde probleem en liep tegen jouw topic aan.
Heb de IB2 pas een week in bezit en ben het ding nog vollop aan het ontdekken.
Heb je nog extra software nodig om de IB2 via de pc te updaten?
Dankjewel, ik hou de site va UB in de gaten.

Groeten
Jan van Eeden
Noordwijk
Re: Taal in de IB2 (vs 1.200)
Lid sinds: 2019

offline
Re: Taal in de IB2 (vs 1.200)
Je moet in ieder geval de driver installeren om via usb een verbinding te maken met je IB2. Deze staat op de Uhlenbrock site.
Vervolgens de update van de Uhlenbrock site downloaden en uitvoeren. Er wordt hierdoor een icon op je scherm geplaatst die je dan kunt activeren. De rest gaat vanzelf. Duurt een kwartiertje.
Ik had zelf wel een probleem doordat mijn virusscanner iets tegenhield, die kan je voor de zekerheid dus beter even uitzetten.

Gr Hans
Re: Taal in de IB2 (vs 1.200)
Nog steeds geen update...
Und mein Duits ist nicht so gutt..... :D
Re: Taal in de IB2 (vs 1.200)
Lid sinds: 2018

offline
Re: Taal in de IB2 (vs 1.200)
Zitten trouwens nog meer fouten in.
Als je de status van de melders wil veranderen kan dat maar voor de melders 1/8.
Ik kom met geen mogelijkheid in het gedeelte van 9/16....maar kan aan mij liggen.. heb dat ding nog niet zo lang...:)
Groeten
Jan van Eeden
Noordwijk
Re: Taal in de IB2 (vs 1.200)
Lid sinds: 2019

offline
Re: Taal in de IB2 (vs 1.200)
Ik las op het Duitse Stummi forum dat de update klaar is. Het wachten is op de bijbehorende teksten (release notes denk ik). Zou niet lang meer moeten duren dus.
Schijnen inderdaad meer vervelende bugs in 1.2 te zitten.
Re: Taal in de IB2 (vs 1.200)
Lid sinds: 2021

offline
Re: Taal in de IB2 (vs 1.200)
Goedemiddag

Ik was al op zoek naar een oplossing voor de fouten in mijn IB II. Als ik wil aan geven dat ik 3 S88N terugmelders (Digikeijs DR 4088 GND) lukt dat niet. Ik krijg de melding " fehler nicht aktief" . Taal veranderen lukt al helemaal niet.
Het heeft altijd goed gewerkt tot update 1.2 die voor het MFU module nodig was. Ik heb enkele weken na de update nog met koploper kunnen rijden maar van de een op andere dag ziet IB nog maar 1 terugmelder.
Uhlenbrock bellen gaat wel maar er is een service medewerker ziek dus te weinig personeel. Mailen is de oplossing kreeg ik te horen maar helaas daar ook geen antwoord op.
Ik dacht in eerste instantie dat de DR4088 defect was omdat de rode led niet knipperde maar vandaag na inschakelen IB begon deze teknipperen dus niet defect echter geen melding naar koploper.

Is een reset naar fabrieksinstellingen misschien de oplossing of kan ik de IB beter vervangen?

M.v.g

Alfons
Re: Taal in de IB2 (vs 1.200)
Nou, dat is lekkere service dan van Uhlenbrock....
Nog steeds geen verbetering cq update...
Re: Taal in de IB2 (vs 1.200)
Lid sinds: 2019

offline
Re: Taal in de IB2 (vs 1.200)
Drama inderdaad...
Re: Taal in de IB2 (vs 1.200)
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Taal in de IB2 (vs 1.200)
daarom noemen velen het intellibrol :)
Re: Taal in de IB2 (vs 1.200)
Hallo,

Iemand al iets gehoord van een update van de IB2 ??
Re: Taal in de IB2 (vs 1.200)
Toevallig gisteren bij Uhlenbrock gekeken:
Intellibox II Update

NUR FÜR DIE INTELLIBOX II mit mfu-Adapter!


Für Intellibox II ohne mfu-Adapter bitte diese Softwareversion nicht installieren.

Er is dus een update voor de al jarenlang verwachte MFU adapter ( kan mfx lezen ) maar niet voor de gewone IB2
Re: Taal in de IB2 (vs 1.200)
Dus ze updaten alles, behalve de "gewone" Intellibox.
Ben zo klaar met de Uhlenbrock  :(  :(
Re: Taal in de IB2 (vs 1.200)
De "langverwachte" MFU adapter is stiekem toch al een tijdje op de markt.

Bart
Re: Taal in de IB2 (vs 1.200)
Heren,

Net weer bericht gehad van Uhlenbrock, wat een waardeloze firma is dit zeg....

leider gibt es immer noch nichts neues bzgl. des Updates.
Wie ich bereits geschrieben habe sind wir selbst über diese Situation nicht glücklich. Die Software kommt leider von einem ext. Programmierer.
 
In der Intellibox 2neo sind alle Sprachen verfügbar.
 
Wie ich ihnen bereits geschrieben habe können wir die Software auf ihrer Intellibox II neu aufspielen, dann gehen die Sprachen alle wieder und sie können die Box wieder auf niederländisch umstellen.
Im Moment habe ich leider keine andere Lösung.

Hierop geschreven of ze die software niet op kunnen sturen, of nog mooier..., op hun site zetten.
Daarop dit antwoord gekregen;

die alte Version behebt leider das Problem mit den Sprachen nicht. Wenn einmal die neue Version 1.200 drauf war kann man die Sprachen nicht durch aufspielen der alten Version wiederholen.
Hier hilft leider nur das neu Aufspielen der gesamten Software bei uns in der Werkstatt.
 
Die Version 1.025-1.026 finden sie auf unserer Homepage unter https://uhlenbrock.de/de_DE/service/download/software/archiv/I2AF7497-001.htm

Kortom, je kunt wachten tot je een ons weegt...., ze verkopen je liever een Neo....
Re: Taal in de IB2 (vs 1.200)
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Taal in de IB2 (vs 1.200)
zie #10
Re: Taal in de IB2 (vs 1.200)
En er is een trend, dat Duitsers veel in Engels praten en schrijven (omdat ze denken dat we geen Duits begrijpen?) zodat ik vrees dat over een paar
jaar alleen nog maar Engelstalige software e.d. is.  Nederlandse markt misschien te klein voor de investeringen in NL talig?
Persoonlijk heb ik er niet zo'n probleem mee, immers in de jaren 80 waren alle PC's en software Engels. Maar dat geldt niet voor iedereen.
Re: Taal in de IB2 (vs 1.200)
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Taal in de IB2 (vs 1.200)
raar want esu heeft dat probleem blijkbaar niet en zijn niet de enige producenten die nederlands ondersteunen. Zoals in # 10 terug en had ook een intellibox aanvankelijk maar S88 reageert niet meer juist en reparatie kost volgens hun meer dan een nieuwe.Einde verhaal dan voor uhlenbrol en ander merk opgezocht