Nieuws:

We hebben gedoneerd materieel te koop gezet in onze 3rail shop! Lees meer erover in dit topic.

2e-hands scenery, wat ermee te doen?

Gestart door Roy donderdag 29 december 2022, 17:41:42

Meerlingsbeek, nog steeds in aanbouw.

Hallo allen,

Zoals jullie wellicht weten, ben ikbezig met het demonteren van de modelbaan van mijn vader. Nu vraag ik me af, of jullie tips hebben, qua scenery? Ik hoef er niets aan te verdienen, maar weggooien vind ik ook zo zonde...
Re: 2e-hands scenery, wat ermee te doen?

Foto's deel 2

Foto's deel 3
hoi,

Citaat van: Roy op donderdag 29 december 2022, 17:41:42Nu vraag ik me af, of jullie tips hebben, qua scenery? Ik hoef er niets aan te verdienen, maar weggooien vind ik ook zo zonde...

Je hebt een aantal opties:

1) Zelf gebruiken op je eigen baan als je het een en ander mooi vindt of emotionele waarde voor je heeft;
2) Verwerken in kleinere diorama's. Dat kan wel leuk zijn. Dan heb je ook mooi oefenobjecten voor landschap en eventueel verwering. Is ook een leuk aandenken aan je vader;
3) Weggeven aan bekenden (Neefjes / nichtjes / vrienden) als die er interesse voor hebben omdat ze net begonnen zijn;
4) Verkopen hier op het forum of op een (kleinere) beurs bij jou in de buurt.

Zelf zou ik neigen naar opties 1 en 2. Gewoon leuk en het gebouw (en diorama) heeft er dan ook een verhaal bij. Dat is altijd leuk ook om te delen met anderen.

Old Skool Märklin - Scratch Built scenery

@citaat Je zou het zelfs kunnen weggeven aan onbekenden, met de wetenschap dat een ander er lol aan heeft en het niet hoeft te worden weggegooid ... :roll:

Groeten,

Erik.

Marklin digitaal c rails/ Baan Ha Mooi

Er is een faceboek groep Modelspoorvrienden Noord Nederland die maken trein pakketten voor minderbedeelde gezinnen
Het heet maak een kind blij met een trein deze maken start pakketten en die kunnen dat best wel gebruiken

Gr Ed

Dwarsliggers op de rails sporen niet

En er zijn soms schoolprojecten, ik dacht zoiets over Noord-Brabant gelezen te hebben van een ander forumlid.