Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

TEE treinstel 39700 witte front verl. wisselt niet meer. (en opgelost!!)

Gestart door AlbertJan woensdag 07 september 2022, 14:23:05

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
TEE treinstel 39700 witte front verl. wisselt niet meer. (en opgelost!!)
Beste forummers.
Na het rijden met mijn 4-delige TEE 39700 constateerde ik dat de 3-punts witte front verlichting met wisselen rij richting niet wisselt.
Omdat de rode sluit verlichting wel wisselt dacht ik in 1e instantie dat het lampje wel kapot zou zijn maar dat is niet zo.
Het lampje brandt prima maar krijgt na het wisselen gewoon geen stroom dus brandt dan ook niet! O:-D

Heeft iemand enig idee of een tip om dit te verhelpen?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: TEE treinstel 39700 witte front verl. wisselt niet meer. (rode sluit verl. wel!)
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: TEE treinstel 39700 witte front verl. wisselt niet meer. (rode sluit verl. wel!)
Draadbreuk of driver defect?
Re: TEE treinstel 39700 witte front verl. wisselt niet meer. (rode sluit verl. wel!)
Dag Henk.
Draadbreuk is het niet maar driver?
Hoe en waar kan ik dit controleren?

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re: TEE treinstel 39700 witte front verl. wisselt niet meer. (rode sluit verl. wel!)
Test treinstel zonder de 2 tussenrijtuigen (als dat mogelijk si qua connectoren).

Willy
Re: TEE treinstel 39700 witte front verl. wisselt niet meer. (rode sluit verl. wel!)
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

offline
Re: TEE treinstel 39700 witte front verl. wisselt niet meer. (rode sluit verl. wel!)
Hey AlbertJan,

Kijk eens op deze website van HGH ==> Klik.
Klik dan op de linkerfoto en vergelijk de gele en grijze draadjes en controleer of deze nog in orde zijn.
De lampjes worden direct vanuit de decoderchip (links va e dipswitches) gestuurd en als deze kapot is moet de chip vervangen worden.
Maar de kans is idd groot dat er ergens een probleem in de berdrading tussen de rijtuigen zit.
Doe dan even wat Willy schrijft.
Re: TEE treinstel 39700 witte front verl. wisselt niet meer. (rode sluit verl. wel!)
Beste Willy en Ad.
Hartelijk dank voor de tips! :thumbup:
Net even beide treinstellen aan elkaar gekoppeld en getest en........ ja, alles werkt uitstekend.
Nu nog even uittesten welk tussen rijtuig de stroom niet doorgeeft en daarna repareren.
Gelijk maar verder gegaan en 4 keer opnieuw die R.... (ehh, lastige) stekkertjes uit- en weer in elkaar en de boosdoener gevonden.
Het was de gele draad van de laatste wagon die ik controleerde (zul je altijd zien!), deze lag los van de connector dus deze opnieuw vast gesoldeerd.
Hele treinstel weer op de baan en ja, alles werkt weer als van ouds waarbij mij vooral het super rijden van dit treinstel weer opnieuw opviel! :thumbup:

Iedereen weer enorm bedankt voor alle adviezen en tips en bij deze is dit probleem ook weer opgelost! :thumbup:

Vriendelijke groeten,
AlbertJan.