Heb de leds nog niet binnen.

Erik,
Je kan volgens mij gewoon een uitgang op voltage dimmen, en werkt niet alleen aan/uit zoals je zegt.
Wel met de cs3 of ms2, maar niet in de mdecodertool3 programmeer instellingen.
Ik heb nu bijvoorbeeld bij de wurt C de instelling veranderd van "dimmen" naar "licht aan/uit dimmen" optie.
Nu komt de verlichting net als met je thuislamp dimmer, het licht langzamer op volume en gaat ook langzamer weer uit.
Dit kan alleen als de voltage op de uitgang qua voltage instelbaar is, dus als het licht in deze stand ook zachtjes kan branden kun je dit ook instellen door de waarde van 255 naar beneden te stellen.
Deze artikel stond in het marklin boekje voor degene die insider is.
Daarnaast stond er nog wat meer uitleg in over de decodertool3.
(Offtopic):
Heb bij de Wurt-C ook de combi ingevoerd zoals in het boekje beschreven van schuttelrost-water vullen-kolen vullen op 1 knop, waarbij deze door het intoetsen van de knop deze sequens afloopt bij bijvoorbeeld de bij vul plek op mijn spoor. I.p.v. afzonderlijk deze bijvullen functies bij langs.
Instelling rauchgenerator; Zorgt er inderdaad voor in deze tool dat er bij stilstand minder rook is dan bij rijden, nadeel; bij mijn wurt-C wordt dan de kap snel vettig maar dit kan ook aan de rookgenerator liggen, had deze nog op de plank liggen namelijk. (was niet de friste generator)
Marklin had beter een aparte rook instellingsmenu kunnen bedenken zoals bij esu misschien.
Terug naar de leds;
Ik had op internet al het een en ander gezien qua formaat, maar het blijft lastig inschatten zo van het scherm af bij mij dan tenminste.
Ben meer iemand die ze in handen moet hebben om te zien of het wat is qua grote en hoe het past.
Deze 1k waren standaard met ingebouwde weerstand, wat mij handig leek.
Maar zal mijn zoektocht doorzetten of er ook welke zijn met 2 of meer k met ingebouwde weerstand.
Bij de wurt-C is niet veel ruimte over bij de motor voor extra draadjes, vandaar dat ik liever de weerstand in het ledje had, i.p.v. los in draad solderen.
Of ik moet deze weerstand ook aan het plafond kunnen plakken.
We zullen zien hoe dit uitpakt, zodra ik de ledjes binnen heb.