Zo, vlak voor Kerst een nieuwe start. De oude baan met schaduwstation afgebroken. De bereikbaarheid is en bleef een te groot issue. Het wachten op een vrije kinderkamer gaat nog te lang duren. Dus een bewuste herstart.
Nieuwe multiplex platen van 15 mm dik gekocht, de zijkanten ingefreesd zodat de platen perfect op elkaar aansluiten. De constructie is zo stevig dat ik erop kan zitten.
De kabeltjes (
alleen voor de ringleiding en terugmelders; alle wissels hebben onderbouwdecoders en krijgen de voeding direct uit de rails) komen gewoon bovenop de plaat te liggen, maar dan in gefreesde gootjes. De gootjes vul ik later op met wat zaagsel en verdunde houtlijm. Voordat ik de goten ga frezen, teken ik eerst alle rails af en teken dan de goten in. Dan neem ik elke plaat mee naar buiten om te frezen. Ik heb zelfs speciale freesjes gekocht met een bovenlagertje, zodat ik met diverse sjablonen (R1 t/m R5) makkelijk en vormvast kan frezen.
De baan wordt aangestuurd met de CS3 en Rocrail. Ik heb er bewust een aantal lastige secties ingebouwd. Hier en daar enkelsporig, kans op deadlocks, links en rechts rijden door elkaar, kruisend verkeer, pendel verkeer, virtuele blokken en zelfs een paar opstelblokken. Noem het een zichtbaar schaduwstationnetje.
De baan wordt ook afgewerkt (berg, station, dorp etc). Zeker voor 3 jaar. Daar zie ik overigens nog steeds het meest tegenop. Ik ben gewoon bang dat mijn scenery er echt amateuristisch uit gaat zien..
Binnenkort komen er ook weer filmpjes op ons YT-kanaal. We hebben daarnaast best wat rollend materieel gekocht.
Fijne feestdagen en tot volgend jaar.
Groetjes,
Paul