Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

inbouw ESU Loksound 5

Gestart door ErwinLamens zaterdag 17 oktober 2020, 16:51:56

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
inbouw ESU Loksound 5
Lid sinds: 2013

offline
inbouw ESU Loksound 5
hoi,

nieuwe sounddecoder 8 pin ingeplugd en suikertje (Wurfel) geplaatst onder de lok waar voorheen een speaker zat maar geluid is wat het moet zijn plus veel geruis




de speaker toch aansluiten op de 2 bruine van de nieuwe decoder of beter een ESU setje kopen ?

http://www.esu.eu/produkte/zubehoer/lautsprecher/modulares-lautsprecherset-fuer-einzel-lautsprecher-zuckerwuerfel/

Re: inbouw ESU Loksound 5
ACTS.zuid
gast

Re: inbouw ESU Loksound 5
Het lijkt nergens op. Nou vind ik dat al snel maar goed. :D

Is dit het geluid van de IORE wat je bij Esu hebt gedownload? Een betere speaker zal zeker helpen maar het gekras.....?

Gr, Ben.
Re: inbouw ESU Loksound 5
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: inbouw ESU Loksound 5
je geluid klinkt zo raar omdat je de kamer niet hebt gebruikt.Ik zou gewoon de ronde gebruiken.Zonder de kamer is de rechthoekige niks waard.
Re: inbouw ESU Loksound 5
decoder gaat terug naar mijn winkelier mogelijks toch een defect nu horen we F8 door F1 door en sound is erop gezet door winkelier originele ESU soundfile voor Loksound 5  ;)
Re: inbouw ESU Loksound 5
Lid sinds: 2007

offline
Re: inbouw ESU Loksound 5
Waarom de ronde luidspreker weggehaald?
Controleer de impedantie.  Is die 8 (of tenminste 4) ohm, dan gewoon de ronde luidspreker aansluiten i.p.v. het 'suikerklontje'. 
Het 'suikerklontje' kan behoorlijk geluid produceren maar is nogal kritisch qua locatie en correcte opstelling.  Maar het is en blijft aan de kleine kant voor een 'groot' geluid.

Willy
Re: inbouw ESU Loksound 5
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: inbouw ESU Loksound 5
Rechthoekige M* luidsprekers, produceren zeer goed geluid.

Werkt ook op ESU decoders, heb er eentje in mijn ICE-3 zitten.
Re: inbouw ESU Loksound 5
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: inbouw ESU Loksound 5
de esu rechthoekige kan ook heel wat geluid geven maar je MOET de bijhorende kamer gebruiken.Anders zijn ze niks waard.Is een piezo element hé. Ik heb hier gewoon ronde aangeschaft om op plaatsen waar een ronde kan deze te gebruiken ipv de rechthoekige.Neem er van 8 ohm dan kan je ze in parallel of serie plaatsen als je wil.Die 8 ohm zijn aan zeeeeer goede prijzen te verkrijgen in alle maten.
We zoeken nog de STL files van die rechthoekige kamer om ze zelf in 3D te printen.