Nieuws:

Voor onze Stichting 3rail Wiki zoeken wij schrijvers! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

lampjes flikkeren en flitsen + andere vraag.

Gestart door Jaco de Claasfan zondag 10 mei 2020, 15:52:23

der grootste Claas freak.

goede dag mensen.
sinds gisteren heb ik lampjes voor in de huisjes. na een deel aan sluiten en stroom er op zetten beginnen ze te flikkern en flitsen.
de lampjes zijn led en komen van Brawa hoe kan ik dit oplossen.
hier een filmpje

en zitten op dit kastje aangesloten,

ook de stekkertjes zijn van brawa

nu zitten daar gaatjes in de sterkertje waar voor dient dat ? ik had namelijk het idee, om de voeding daar een het stekertje van het andere blokje er in te doen.
Re: lampjes flikkeren en flitsen + andere vraag.

Meet (kijk, voel, luister) en weet

Hi Jaco,

Wat is dat voor een "kastje" ?

groet
Harald
Zijn dit de brawa led lampjes voor 12-16 V ?

Dan zou ik zeker niet de voeding van de MS2 hier voor gebruiken (als ik het goed zie op je foto's) maar een aparte schakelende voeding afgestemd op deze lampjes.
Hoi,

Het flikkeren komt omdat je de lampjes op de digitale spanning hebt aangesloten. Gebruik een losse trafo waar je de lampjes op aansluit. Dat is beter.

Groet ROnald.
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail

Neem een oude niet meer gebruikte voeding voor kerstverlichting en sluit daar de lampjes op aan.

Even de specificaties lezen en zien of die bruikbaar is, verschilt per unit. Er komt heel vaak een goede stabiele en bruikbare spanning uit.

Stekker in stopcontact en de baan heeft nergens last van.

Kastje markline die normaal aan het spoor zit, bentink zij dat het zo kon....
Het kan in principe wel. Alleen je krijgt flikkerende lampjes. Je kan beter een losse trafo gebruiken. Als je nog een oude witte trafo hebt liggen. Die aansluiten en gebruiken voor je lampjes.
Inzake je andere vraag, de gaatjes in de stekkertjes zijn geschikt om een zelfde soort stekker in te steken en deze zo te verbinden.

Citaat van: Nestor op zondag 10 mei 2020, 18:21:56
Inzake je andere vraag, de gaatjes in de stekkertjes zijn geschikt om een zelfde soort stekker in te steken en deze zo te verbinden.
verzakt dat het stroom door gang niet? of zal ik dat moeten meten?
en de lampjes zijn 10- 16 volt.

meten is altijd goed, maar zolang je er geen honderden ledlampjes op aansluit en de zelfde kabels gebruikt zoals op de foto zal het zo'n vaart niet lopen.

Citaat van: Nestor op zondag 10 mei 2020, 20:14:20
meten is altijd goed, maar zolang je er geen honderden ledlampjes op aansluit en de zelfde kabels gebruikt zoals op de foto zal het zo'n vaart niet lopen.
dit is blokje 2 of blokje 1 net hoe je wil tellen, er zit namelijk bij de kop van de tafel nog zon blokje, deze twee draatjes is de voeding van de het grijze kastje, met een door verbinding naar de kop, er komen nog 10 lampjes bij, Ik had namelijk een idee om een blok te gebruiken voor voeding naar de andere blokken.