Des middags
Alweer een tijdje geleden dat ik iets heb gepost maar dat betekent niet dat er niks gebeurd, integendeel. Inmiddels heb ik koploper aardig door en mijn hele baan is aangepast en rijdt eigenlijk zonder problemen volledig automatisch. Ook wat vaste routes en keertreinen erin gezet en dat gaat geweldig. Zo'n half jaar geleden had ik nog geen idee hoe een bezetmelder of wisseldecoder moest worden aangesloten en nu ben ik alweer bezig met Rocrail eigen te maken. Het uitzoeken hoe het werkt is weer een nieuwe uitdaging in deze mooie hobby en misschien sluit Rocrail beter aan bij mijn wensen hoewel ik tot nu toe erg tevreden ben over de werking van koploper. Waar ik wel bij koploper o.a. tegenaan liep was het vrij kleine overzichtscherm wat niet zomaar uit te rekken is. Dus een oude monitor erbij gezet en het scherm van koploper gesplitst. Het baanplan opnieuw getekend en nu op een redelijk groot scherm het baanoverzicht en op een kleine standaard monitor het treinoverzicht. Deze ligt links van mijn Intellibox en is daardoor goed te overzien. Om het leren werken met PC besturing overzichtelijk te houden heb ik een opklapbare testbaan die ook ook altijd meegaat naar de stamtafel Rotterdam bijeenkomst. Hier ben ik nu met Rocrail aan het stoeien en ook dat programma werkt redelijk probleemloos. Tussendoor bezig met de laatste details van mijn vaste baan aan te brengen. Ook druk met rijtuigen voorzien van verlichting en figuren dus nog meer dan genoeg te doen. Uiteraard zijn de foto's interessanter dat stukken tekst dus maar weer een paar toegevoegd.
gr Gerard