De r zit weer in de maand, dus dat betekent hier weer dat ik langzaam aan weer meer aan de treinenhobby ga doen.

Hierbij dus het eerste deel van dit ombouwverslag, zijnde een PTT post wagon welke ik een tijdje terug gekocht had, en een gat in een kopse wand heeft, duidelijk te zien op de volgende foto.
Mijn eerste gedachte was om hier gewoon een knipperbol overheen te plakken en zo het gat te verdoezelen.

En blijkbaar zitten er aan de onderkant ook 2 wielslepers, waardoor ik me toch ging afvragen of er geen sluitlicht op de wagon zit.
De assen zijn nog geïsoleerd, maar bij het aanbrengen van een spanning ging niks branden.

Bij nadere inspectie was toch wel een stukje printplaat te zien. (in het gat links onder)

Dus de wagon uit elkaar gehaald, en toen kwam dit printje tevoorschijn. (Op de achtergrond overigens ledstrips van een volgend project te zien)

Het printje maar geheel uitgebouwd, zodat ik die binnenkort verder kan bekijken. Het IC is een knipper IC, dus het ledje zal wel knipperen.

Nu maar eens kijken hoe het knipperpatroon is, en dan ook maar eens zorgen dat de wagon op 3rail ook gaat werken. (Want ja, anders heb ik er zo weinig aan

)
Wordt vervolgd dus...