Nieuws:

Onze Stichting 3rail Wiki bevat een bron van informatie! Bekijk eens een willekeurig artikel in de Stichting 3rail Wiki.

koploper

Gestart door marklin h0 woensdag 23 januari 2008, 19:20:15

gewoon even peilen wie er een koloper van marklin zou kopen
Ik koop hem niet, omdat er dingen aan mankeren

13 (2.5%)

Ik koop hem niet omdat hij niet in mijn tijdperk past/geen nederlands rij

184 (36.1%)

Ik koop de geel/blauwe

163 (32.0%)

Ik koop de olympische

25 (4.9%)

Ik koop ze allebei

83 (16.3%)

Ik beslis pas nadat ik ze beide gezien heb

42 (8.2%)

Totaal aantal stemmen: 279

Re:koploper

Dmnz

Citaat van: Sousa op maandag 25 januari 2010, 11:43:08
Citaat van: Sousa op vrijdag 15 januari 2010, 21:47:58
Had al 2 gewone Koppers ... hoewel gewoon  :) Toch ook maar de OS besteld, want ik krijg een keer spijt  8) Ligt klaar, dus even naar Vlaardingen.

Afgelopen zaterdag heb ik 'm opgehaald bij Wim. Hij kreeg van de TNT man een blauwe enveloppe van de Fiscus, ik mijn doos met de OS. Ik blij, Wim wat minder. Maar wat een prachtig ding (trein) is dit weer!
Ik heb er nog niet mee gereden, maar ga wel foto's maken. Je ziet Daniël, ik denk er aan.  8)

ik wacht met spanning af:D :lol:!! (en ben ook wel een beetje jaloers :oops:)

groetjes en nog veel plezier!
Daniël

's Gravenhage

Citaat van: MrSanderson op maandag 25 januari 2010, 13:14:52
Er staan er nu drie van M*

Nu alleen je onderschrift nog even aanpassen  :lol:

hmm, maar die heb ik ook en zijn bijzonder  :P
Trans Europa Express
gast

Jongens en meisjes mannen en vrouwen zullen we stoppen met kleurtje dit kleurtje zo, maatje dit en maatje dat; Want wat is hij toch ontzettend mooi geworden die NOC-NSF Koploper echt Goud. Zie ook draadje van snelheid verschillen. Want dat viel mij gelijk op

Zat vandaag in zijn Olympische broertje, de 4201. Was door graffity "artiesten" ondergekliederd....
Trans Europa Express
gast

Elke marklintreinstel en locomtief hebben een serienummer. Deze staat onder aan één van de draaistellen geplakt. Een kenmerk van deze nummers is dat het eerste cijfer van het jaar is. Het viel mij op dat de Olympische koploper gewoon begint met het cijfer 8. Dus ...
2008 zijn deze sets gemaakt. Dan lijkt het er steeds meer op dat er toch duidelijk iets met de kappen waren (welke toch mooi zijn)
Speciale Gast

Sr Trdl

Als ik al die mooie koplopers zie, krijg ik er bijna spijt van dat ik ze hier niet "kan" rijden. Maar ik rij Duits, Tp IIIb en zonder bovenleiding, dus het wordt 'm helaas echt niet.

Och, op de modelbaan kan alles  :D

Koen
Populier
gast

@Rutger
Wat gek. Ik heb ook geen bovenleiding maar allebei de koplopers rijden bij mij gewoon op m-rails. Hoe zit dat?? :D

groet Hennie
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Citaat van: Populier op vrijdag 29 januari 2010, 21:40:44
@Rutger
Wat gek. Ik heb ook geen bovenleiding maar allebei de koplopers rijden bij mij gewoon op m-rails. Hoe zit dat?? :D

groet Hennie

Straal stroom  :mrgreen: :mrgreen:

Overbrenging van een stel naar de Klimakammer in Wenen. Alles kan...(dan wel ff achter een 216 hangen, beetje smokkelen met het tijdperk ;))
Tomm
gast

Mijn Koploper gaat voor de tweede maal naar Keuterman. Bij het wegrijden na een "koude start" moet ik verschillende malen van rijrichting veranderen of juist de sleper van de betreffende rijrichting optillen en weer op de puko's neerlaten alvorens ie eindelijk in beweging komt. Als ie eenmaal gereden heeft dan kan ik 'm rustig stilzetten en daarna weer laten rijden, maar 't is en blijft wel vervelend iedere maal op een dergelijke wijze het treinstel in beweging proberen te krijgen. Daarnaast begon de motor vandaag na 5 minuten aaneengesloten rijden in te houden en te piepen alsof ie vastliep, leek me ook niet helemaal de bedoeling. Heb er toch wel de balen van, 't is en blijft een pracht van een treinstel...

Maar hebben nog meer mensen deze ervaring?

Groet,

Tom
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Citaat van: Tomm op zaterdag 30 januari 2010, 19:27:41
Mijn Koploper gaat voor de tweede maal naar Keuterman. Bij het wegrijden na een "koude start" moet ik verschillende malen van rijrichting veranderen of juist de sleper van de betreffende rijrichting optillen en weer op de puko's neerlaten alvorens ie eindelijk in beweging komt. Als ie eenmaal gereden heeft dan kan ik 'm rustig stilzetten en daarna weer laten rijden, maar 't is en blijft wel vervelend iedere maal op een dergelijke wijze het treinstel in beweging proberen te krijgen. Daarnaast begon de motor vandaag na 5 minuten aaneengesloten rijden in te houden en te piepen alsof ie vastliep, leek me ook niet helemaal de bedoeling. Heb er toch wel de balen van, 't is en blijft een pracht van een treinstel...

Groet,

Tom

Dag Tom,

Gelukkig heb ik deze problemen niet.

Ik vind dit treinstel het mooiste rijden van allemaal, hij kruipt over de baan als het moet en rijd super.

Wel balen dat jou koploper het wat minder doet.

Nu maar hopen dat je hem niet al te lang kwijt bent.

Peter / degeluidsman.

Citaat van: Tomm op zaterdag 30 januari 2010, 19:27:41

Groet,

Tom

Hallo Tom,

Mijn Koploper heeft hetzelfde probleem gehad en is hier eind vorig jaar voor naar Keuterman geweest. Draait inmiddels weer netjes z'n rondjes. Is wel balen dat het voor jou al de tweede keer is. Hopenlijk krijg je 'm snel weer retour!

Wijnand

's Gravenhage

Citaat van: MrSanderson op maandag 25 januari 2010, 13:14:52
Er staan er nu drie van M*

Nu alleen je onderschrift nog even aanpassen  :lol:

Gedaan! Alleen nog geen betere gevonden, dan de 'voetbal'.  :(
MärklinKoen
gast

Even tussendoor een vraagje hoor:
kan een koploper of mat 64 door de bocht 24115?

Natuurlijk, want een 24115 heeft dezelfde radius als een 24130, namelijk R1 !
Alleen is dit een bocht van 15 graden in plaats van 30 graden.

groetjes
Henk
MärklinKoen
gast

oke, bedankt.

's Gravenhage

Citaat van: Sousa op vrijdag 15 januari 2010, 21:47:58
[...] maar ga wel foto's maken. Je ziet Daniël, ik denk er aan.  8)

Edit Herman05: Fotoformaat aangepast naar max 800*600

NICE!!!

is een mooie aanwinst voor de verzameling. Heeft ook zijn charme.

Dmnz

:o :o :shock: :shock: :oops:
WOWW :shock:en nu aan elkaar vast!:D

echt heel erg mooi, je mag het wel gaan verzekeren!

groetjes Daniël

's Gravenhage

Mede forummers, ik heb weer eens niet opgelet  :(. Wilde zo graag de foto's plaatsen, dat ik ze vergeet aan te passen, zodat iedereen er van kan genieten. Gelukkig heeft Herman al ingegrepen  :?
Aan elkaar wordt een feest  :D Mijn baan is niet zo lang....

Ik ben er blij mee.
Populier
gast

Ik denk dat het wel erg mooi weer zal moeten worden willen er op Zandvoort 3 koplopers aan elkaar gekoppeld moeten worden. Ken station Zandvoort niet maar volgens mij passen ze daar ook niet. Ik mis de voetbal??

groet Hennie

Dmnz

Dan komen ze elkaar weer tegen:D :lol:

nogmaals: heel erg mooi!! Ben eigenlijk wel een beetje jaloers... :oops: :roll:

Carpe diem

Citaat van: Populier op maandag 01 februari 2010, 11:16:46
Ik denk dat het wel erg mooi weer zal moeten worden willen er op Zandvoort 3 koplopers aan elkaar gekoppeld moeten worden. Ken station Zandvoort niet maar volgens mij passen ze daar ook niet.

't is lang geleden dat ik daar geweest ben. Vroeger keerden daar de Intercity's Maastricht/Heerlen-Zandvoort aan Zee. En dat waren, vooral in de spits, behoorlijk lange slepen.

3 gekoppelde Koploper-drietjes moet het huidige Zandvoort toch wel kunnen verwerken denk ik. Het zal me niet verbazen als 3 viertjes ook geen probleem zal zijn.

Sinds de intercity's daar niet meer komen is de perronlengte nooit aangepast / ingekort volgens mij. Ik zal m'n collega is vragen. Die woont er pal naast.....

's Gravenhage

Citaat van: Populier op maandag 01 februari 2010, 11:16:46
[...] Ik mis de voetbal??

groet Hennie

Ikke niet  :lol: Da's een koploper met een plakplaatje  :D
Hij staat wel in m'n onderschrift, maar dat is vanwege gebrek aan een betere  8)
Bedankt allemaal voor jullie reacties

Heb je het plakplaatje er dan afgehaald? Of is het de voetbal niet.
Speciale Gast

RFO 193 623

Denk niet dat ie 400 euri gaat neerleggen om daarna de plaatjes te verwijderen  :mrgreen:

Ene het is getamponeerd, dus kan er niet zomaar af !

Citaat van: Brigitte op maandag 01 februari 2010, 21:37:05
Ene het is getamponeerd, dus kan er niet zomaar af !

Ja dat dacht ik ook. Daarom snapte ik het al niet.

's Gravenhage

Al die moeite (tamponeren) voor een voetbal voor en achter  :)
Ik vind het net een plakplaatje, niet mooi dus. Maar da's persoonlijk en een kwestie van smaak.  :P
Henk-Jan
gast

Mooie foto's weer.
Chimeara
gast

Citaat van: Sascha op dinsdag 05 januari 2010, 16:40:21
Citaat van: Chimeara op dinsdag 05 januari 2010, 16:31:05
Ik vind hem schitterend en hoop dat hij over anderhalve maand nog steeds te koop is. Ik heb even een "koopstop" ivm met mijn aanstaande verjaardag.

Wassie niet al uitverkocht op voorhand?? meende zowat ergens gehoord of gelezen te hebben???

Bij Vleugels was hij deze week idd al uitverkocht. Maar ze wilden zo vriendelijk voor me zijn om er een te laten opsturen door een collega Marklin Store. Zodoende kan ik komend weekend alsnog een nieuwe 37422 gaan ophalen. Prima service toch.
Henk-Jan
gast

Citaat van: Chimeara op woensdag 03 februari 2010, 22:50:11
Prima service toch.
Zeker weten.
Alleen zijn nu veel hofleveranciers nu even naar Neurenberg.
Blausee-Mitholz
gast

Citaat van: Hans Biere op maandag 01 februari 2010, 13:54:21
't is lang geleden dat ik daar geweest ben. Vroeger keerden daar de Intercity's Maastricht/Heerlen-Zandvoort aan Zee. En dat waren, vooral in de spits, behoorlijk lange slepen.

Ja vroeger  8) maar dat waren getrokken treinen Hans met 11/12/13 en 1600 en ICR rijtuigen  8) Later werd in Haarlem gekeerd  :(

Mvg, Johan

Carpe diem

Citaat van: Blausee-Mitholz op woensdag 03 februari 2010, 23:27:44Ja vroeger  8) maar dat waren getrokken treinen Hans met 11/12/13 en 1600 en ICR rijtuigen  8) Later werd in Haarlem gekeerd  :(

Johan, ik wil niet eigenwijs doen, maar dat weet ik ook wel. Ik heb zelfs de tijd nog meegemaakt dat er "plan E" en "plan W" in Zandvoort aan Zee kwam...

Ik stond daar als jochie dat rangeer-schouwspel vaak te aanschouwen... helaas zonder fototoestel.

Het staat wel allemaal op mijn netvlies... :D
Chimeara
gast

Citaat van: Henk-Jan op woensdag 03 februari 2010, 23:13:30
Citaat van: Chimeara op woensdag 03 februari 2010, 22:50:11
Prima service toch.
Zeker weten.
Alleen zijn nu veel hofleveranciers nu even naar Neurenberg.

De collega leverancier had al een toezegging gedaan dus dat gaat wel lukken.

Edit:

Check, hij staat inmiddels thuis en ik ben er erg blij mee.

ik heb er eentje (olympisch) maar die doet wel een beertje vreemd af en toe met zijn geluiden (zie mijn bericht bij bespreking marklin modellen
snoffer
gast

Mijn OS koploper doet het tot nu toe (bijna) perfect had een piepend wiel maar dat was gemakkelijk op te lossen dus ik heb geen idee hoe het komt dat het bij jou niet meer werkt.

Mvg, snoffer

Windhoven

Heb last van een Koploper waarbij onder de kopbak waar geen aandrijving in zit de sleper niet helemaal recht eronder zit? Dat deze er op een bepaalde wissel combinatie het draaistel eruit drukt, waarbij de sleper sluiting maakt tussen de puko's en de spoorstaaf  :shock:.....
Herkenbaar probleem? Heb dit alleen als de niet aangedreven kopbak voor gaat. Met de aangedreven kopbak voor gaat alles goed. Oja, en na hem voor het eerst gesmeert te hebben begon ie juist met piepen   :?.
snoffer
gast

jazeker dat probleem heb ik ook gehad dan zijn de lipjes die de sleper vast houden een betje verbogen ik heb die zelf terug gebogen ik weet niet of dat een slim idee was maar er is igg niks kapot gegaan :lol: en alles doet het nu weer perfect.

Mvg, snoffer
MärklinKoen
gast

ik heb sinds gisteren een koploper erbij.
ik zal straks even foto's plaatsen.
maar hoe kan ik aankoppelen met een andere koploper?
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail

Citaat van: MärklinKoen op zondag 07 februari 2010, 09:15:40
ik heb sinds gisteren een koploper erbij.
ik zal straks even foto's plaatsen.
maar hoe kan ik aankoppelen met een andere koploper?

Er zit een speciale koppelbeugel bij in de verpakking, let op: alleen de motorstellen kunnen aan elkaar worden gekoppeld.

Staat geloof ik ook ergens in de beschrijving!

Gr. Fred.
MärklinKoen
gast

hij is tweedehands, en de koppelbeugel zat er niet bij.. :) :(
zijn die ook los te koop?

gr. koen
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail

Citaat van: MärklinKoen op zondag 07 februari 2010, 09:20:35
hij is tweedehands, en de koppelbeugel zat er niet bij.. :) :(
zijn die ook los te koop?

gr. koen

In elke doos zit er eentje, als je er twee wilt koppelen de beugel van de andere gebruiken denk ik dan maar.
Geen idee of ze los te koop zijn, ik denk van wel.

Gr. Fred.
woutje
gast

Maar dan wel dat koppeldingetje onder de baanruimer door, anders krijg je problemen in de bochten.

Mvg. Stefan

* Die nog steeds op de olympische koploper van zn vader wacht *
busje13
gast

hier een filmpje op het begin zien jullie de Arriva Allex en daarna de 2 koplopers met een ICE de laatste 3 zijn helaas ivm defect van het CS2 niet actief op de baan

groeten Fabian

Wat is dat toch een leuk gezicht die Olympische Koploper. Ik ben toch heel blij dat ik hem heb!!
Henk-Jan
gast

hoi fabian,
Mooi YouTube filmpje.
Die ICE is ook Nederlands of Duits.
busje13
gast

Hoi Henk-Jan

De ICE is helaas een duitse (ook al rijd die in het echt ook in NL) toen ik deze kocht was er helaas geen nederlandse meer te krijgen (het is nog de oude versie die overigens de zelfde koppelingen heeft als de koploper)

groeten Fabian

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.