Nieuws:

Onze Stichting 3rail Wiki bevat een bron van informatie! Bekijk eens een willekeurig artikel in de Stichting 3rail Wiki.

koploper

Gestart door marklin h0 woensdag 23 januari 2008, 19:20:15

gewoon even peilen wie er een koloper van marklin zou kopen
Ik koop hem niet, omdat er dingen aan mankeren

13 (2.5%)

Ik koop hem niet omdat hij niet in mijn tijdperk past/geen nederlands rij

184 (36.1%)

Ik koop de geel/blauwe

163 (32.0%)

Ik koop de olympische

25 (4.9%)

Ik koop ze allebei

83 (16.3%)

Ik beslis pas nadat ik ze beide gezien heb

42 (8.2%)

Totaal aantal stemmen: 279

Re:koploper

Citaat van: Pobox op vrijdag 08 januari 2010, 12:58:12normaal gesproken levert Marklin niets uit de eerste helft van januari. zeker niet de eerste week vanwege inventarisatie. Juist deze inventarisatie heeft doen besluiten deze partij aan de man te brengen. het is niet marklin zelf die hier over gaat.....

Eeeh, wie dan wel?
EgMaf
gast

Citaat van: Pobox op vrijdag 08 januari 2010, 12:58:12
normaal gesproken levert Marklin niets uit de eerste helft van januari. zeker niet de eerste week vanwege inventarisatie. Juist deze inventarisatie heeft doen besluiten deze partij aan de man te brengen. het is niet marklin zelf die hier over gaat.....
Wie gaat daar dan over, als Märklin dat niet zelf is?

[maxi speculatiemode aan] Märklin Nederland vond de bedrukking van de geproduceerde koplopers niet aan de kwaliteitseisen voldoen; Chinese kappenmakers wilden geen nieuwe leveren wegens insolventie Märklin; Märklin heeft cash nodig; opheffen Märklin Nederland maakt weg vrij om afgekeurde treinstellen toch uit te leveren aan de Nederlandse shops en stores [maxi speculaasmode uit]
HP TEE
gast

Heren,

Prachtig model, laten we blij zijn dat tie d'r is! Märklin is geen machine maar een verzameling mensen, die ook wel eens fouten maken. Uiteraard moet dat niet te vaak en is dat voor de modelspoorder jammer, maar gewoon kopen. Voor de 900 68 (3008 Fehldruck) wordt nog steeds flink geld geboden. Over een paar jaar als je het model zat bent krijg je je geld dik terug.

Hoewel, een Märklinmodel verkoop je toch niet...

Märklin, Ich bin dabei und bleib dabei !!!
Remie
gast

Citaat van: mDDM op vrijdag 08 januari 2010, 22:04:39
[maxi speculatiemode aan] opheffen Märklin Nederland maakt weg vrij om afgekeurde treinstellen toch uit te leveren aan de Nederlandse shops en stores [maxi speculaasmode uit]
Dus je zegt nu dat ze al weg zijn?
Kef46
gast

Hallo Allemaal,

Ik heb gisteren mijn 37422 opgehaald.

Ik zei tegen mijn dealer in middelburg dat ik hem eerst wilde zien omdat de detailfoto's tegen vielen, maar hij deed de doos open en ik was verkocht. Wat een schitterend geheel.

Ook ik zag wel meteen de witte randjes, maar dat was toch echt niet storend! Ben er echt blij mee, wel jammer:

Ik had er een genummerd certificaat bij willen hebben....

Kevin

Ook ik heb vandaag mijn Olympische Koploper opgehaald. Toen de doos open ging, was ook bij mij alle twijfel weg. De totaalindruk is goed. Ik ben er erg blij mee.
Speciale Gast

RFO 193 623

Citaat van: mDDM op zaterdag 09 januari 2010, 18:44:46
Ook ik heb vandaag mijn Olympische Koploper opgehaald. Toen de doos open ging, was ook bij mij alle twijfel weg. De totaalindruk is goed. Ik ben er erg blij mee.
8)

ICE-3

Deze Brigitte?

Ik zie net dat Barry de video heeft gemaakt (voor de draad aanwinsten 2010).

Groeten, Paul

Ik heb 'm afgelopen weekend eens bekeken in Eindhoven, en ik vond het een zeer overtuigend model. Dit in tegenstelling tot "De Voetbal", wat meer leek op een goedkoop plakplaatje. Bij de "Olympische Koploper" zag alles er erg netjes en strak uit. Maar, let op, in mijn ogen...

Volgens blz. 26 van de handleiding moet een sleepcontact eenvoudig verwisseld kunnen worden door losklikken van de cilinder die door het onderstel heen gaat (eerst van binnenuit met tangetje lipjes aan het uiteinde  samendrukken). Echter hier lopen draadjes naar sleepcontact en massacontacten doorheen en die zijn vastgesoldeerd!!. Sleepconctact verwisselen zonder losmaken en weer vastsolderen van deze draadjes gaat dus helemaal niet. Dacht eerst dat dit een constructie (montagefout?) is die alleen bij de Olympische Koploper voorkomt, maar ook de geel/blauwe zit zo in elkaar.
Speciale Gast

Stand 7 :-)

CiteerIk zie net dat Barry de video heeft gemaakt (voor de draad aanwinsten 2010).

Volgens mij moet Barry zijn rails schoonmaken of zo want mijn Koploper loopt véél mooier.
Of ligt het aan de video dat-ie zo schokkerig lijkt te rijden?
Forum Moderator

Gelukkig liggen de dwarsliggers onder de rail.

Citaat van: Acido op maandag 11 januari 2010, 15:32:21
Hier loopt ie als een zonnetje.
Martijn ik denk dat je minimale systeemeisen niet voldoen om deze video goed af te spelen.
Of je hebt een hele trage downloadsneldheid door een of andere reden.
Populier
gast

Ad
Je ziet het helemaal verkeerd. Hij stopt regelmatig om de mensen uit te laten stappen. Aan het eind van het filmpje is de trein nl. helemaal leeg.  :D

groet Hennie
Speciale Gast

RFO 193 623

Speciale Gast

Citaat van: Kappa op maandag 11 januari 2010, 15:58:39
Citaat van: Acido op maandag 11 januari 2010, 15:32:21
Hier loopt ie als een zonnetje.
Martijn ik denk dat je minimale systeemeisen niet voldoen om deze video goed af te spelen.
Of je hebt een hele trage downloadsneldheid door een of andere reden.

Aan de download zal het niet liggen, dat doet er niet meer toe als het filmpje eenmaal gebufferd is.
Dat embedded playertje echter... dat vreet CPU, zelfs in rust. Als ik het filmpje aanklik zodat-ie in een nieuw venster opent en afspeel via de YouTube site, is de belasting zowat de helft minder en loopt de Koploper al een stuk beter.

Never mind... ik heb wat problemen gehad vanmiddag dus ik heb maar eens even gereboot. Nu loopt-ie inderdaad als een zonnetje :-)
Mathijs
gast

Gelukkig maar want het is erg leuk om naar te kijken :mrgreen:

Mathijs
snoffer
gast

Ik heb de OS koploper inmiddels ook bemachtigd ik moet zeggen dat hij er erg mooi uit ziet! hij rijd ook als een zonnetje (niet geheel onbelangrijk), dus achteraf gezien waren mijn twijfels toch onterecht.

Ik heb maar een paar bladzijden gelezen in dit item en was het gauw zat. Wat een geneuzel over bronnen en wanproduktie.
Ik heb de koploper na lang wachten in mijn bezit gekregen en ben er hartstikke  tevreden mee. Het "ding" staat op de baan, rijdt prima en is voor mij, net zo als voor al die anderen die er een gekocht hebben, een aanwinst.
Greetz
Ger

Beste Forumleden,

Vanmiddag eindelijk mijn Olympia opgehaald. Heb hem natuurlijk uitgebreid bekeken voordat ik hem heb meegenomen maar ik ben er uitermate tevreden over. Tuurlijk zie je hier en daar een wit randje, maar dan moet ik er wel heel dichtbij gaan kijken. Ik denk personlijk dat wanneer ie over mijn baan rijd dat het helemaal niet opvalt.

Bij thuiskomst gelijk de andere er even bij gepakt. Wel een mooie verschijning als ze naast elkaar staan. Natuurlijk heb ik ze ook even geprobeert te koppelen. Helaas kunnen alleen de motorrijtuigen koppelen dus nog een stelletje extra koppelen (wie weet wat voor varianten er nog komen) dat gaat niet lukken. Heb er wel wat foto's van gemaakt om te laten zien hoe dat er uit ziet.

Ook even de ouderwetse manier geprobeert...

Ik wist niet zeker of het noodzakelijk was maar ik heb de bestaande koppelingen van beide koplopers verwijdert voor het koppelen...

Ik zal proberen ze van de week eens al samen te laten rijden en er dan een filmpje van te maken. Moet ik alleen eerst wel even mijn testbaantje afmaken.

Groet,

Sander
NS1607
gast

Ik zou wel voor het rijden in de bochten de koppelingsdissel onder de baanschuiver door laten gaan.

Jos.

Ja, dan kun je de bestaande koppelingen ook laten zitten, hoewel die er dan een beetje voor Jan met de korte achternaam bijhangen.
Je bent bepaald niet de eerste die dacht dat de dissel door de baanschuivers moet, maar dan werkt het helaas niet.
kiezel
gast

Ik moet zeggen dat ik de 'ouderwets' gekoppelde koplopers met de deurtjes open toch wel heel mooi vind!
Blijft een mooie vinding, die doorloopkop. Jammer dat ze die tegenwoordig niet meer gebruiken.

Groetjes,
Kiezel :)

CiteerIk moet zeggen dat ik de 'ouderwets' gekoppelde koplopers met de deurtjes open toch wel heel mooi vind!
Blijft een mooie vinding, die doorloopkop. Jammer dat ze die tegenwoordig niet meer gebruiken.

Voor de puristen, heeft de olymipische koploper ooit met 'de ouderwets' gekoppelde deuren gereden? Ik denk het niet :)  In 2005 zijn ze hier namelijk mee gestopt.

Des al niet de plus, erg mooie treinstellen

Bedankt voor de tip van de dissel...

Franeker

Hallo
Ik zou graag een koploper willen aanschaffen,maar heb er een vraag over . Misschien is deze al vaker gesteld.Zijn er ook losse rijtuigen te koop er zit toch een speciale koppeling tusssen?
Harrie
Speciale Gast

RFO 193 623

Hoi Harrie,

Er zijn geen losse rijtuigen te koop.

De speciale koppelboom die er bij geleverd word is bedoeld om 2 Koploper treinstellen te koppelen om samen te rijden. En dan kun je alleen nog maar beide motorbakken van de treinstellen samen koppelen.
Gerard
gast

Voor zover ik weet zijn er geen losse rijtuigen te koop voor de Märklin Koploper en er zit inderdaad een speciale koppeling aan de rijtuigen.

Maar wat is je bedoeling, wil je de Koploper verlengen? In 1:1 bestaat de Koploper uit 3 of 4 bakken, dus verlengen is niet realistisch. Tenzij jij daar niks om geeft natuurlijk :D.
Speciale Gast

Heb um vandaag binnen en ik zeg mensen, ga um halen !  :D Ik heb een prachtig treinstel gekregen die veel minder erg lijkt dan op verschillende foto's op het internet. Vanaf normale afstand ziet het er gewoon goed uit en valt er niks te klagen !  :D Het treinstel loopt uiteraard weer mooi soepel en ook de verlichting is top !

- Maar hoe zit het bij gekoppelde toestand en geopende deuren, dan blijft de verlichting aan denk ik. Kan iemand hier een foto van maken ?

Robbert.
Speciale Gast

Citaat van: Gerard op woensdag 13 januari 2010, 18:36:26
Maar wat is je bedoeling, wil je de Koploper verlengen? In 1:1 bestaat de Koploper uit 3 of 4 bakken, dus verlengen is niet realistisch. Tenzij jij daar niks om geeft natuurlijk :D.

Als je er twee hebt kun je een zesje maken hihi
Gerard
gast

Citaat van: Robbert op woensdag 13 januari 2010, 19:51:50
Heb um vandaag binnen en ik zeg mensen, ga um halen !  :D Ik heb een prachtig treinstel gekregen die veel minder erg lijkt dan op verschillende foto's op het internet. Vanaf normale afstand ziet het er gewoon goed uit en valt er niks te klagen !  :D Het treinstel loopt uiteraard weer mooi soepel en ook de verlichting is top !
Ik ben het helemaal met Robbert eens; ik heb de mijne vanmiddag ook opgehaald.

Wie is hier spoorloos ??

Kom je dan niet met de verlichting in de problemen. Just asking. Heb geen idee
Chris
gast

Verlichting blijft branden (front en sluitsein) echter omdat de deuren ervoor zitten heb je alleen nog last (nou ja last) van het top sein.
NS1607
gast

Ik heb wel eens vaker gezien dat ze het topsein soms vergeten uit te schakelen als ze gekoppeld zijn, dus zo onrealistisch is het ook eigenlijk niet.

Jos.

Franeker

Citaat van: Gerard op woensdag 13 januari 2010, 18:36:26
Voor zover ik weet zijn er geen losse rijtuigen te koop voor de Märklin Koploper en er zit inderdaad een speciale koppeling aan de rijtuigen.

Ik heb achter mijn lok meestal 5wagens hangen .2stellen is dan te lang.
Harrie

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

Hallo,

Je kan ook wachten op 2 3-tjes.
Dan komt de lengte redelijk in de buurt, al zal het ietsje langer zijn dan een lok met 5 rijtuigen.

gr. Marcel

Of een viertje natuurlijk.

's Gravenhage

Had al 2 gewone Koppers ... hoewel gewoon  :) Toch ook maar de OS besteld, want ik krijg een keer spijt  8) Ligt klaar, dus even naar Vlaardingen.

Dmnz

Citaat van: Sousa op vrijdag 15 januari 2010, 21:47:58
Had al 2 gewone Koppers ... hoewel gewoon  :) Toch ook maar de OS besteld, want ik krijg een keer spijt  8) Ligt klaar, dus even naar Vlaardingen.

dat lijkt mij wel mooi rijden met 3 koplopers :shock:!!
heb je er binnekort foto's van?
ben wel benieuwd :oops: :mrgreen:

veel plezier er mee!!
groetjes Daniël
gerardje
gast

hallo
heb vanmorgen mijn olympische koploper opgehaald
kappen waren goed zijn blijkbaar verschillende soorten kappen in omloop
hij rijdt prima alles werkt perfect
gewoon een zeer mooi model

m.v.g.gerardje
gerardje
gast

hallo
heb iets te hard geroepen
na een rondje of 8 rijdt hij helemaal niet meer
na een stop zit er geen beweging meer in,lampjes branden ook niet meer
geluid is ook dood wat zou dit kunnen zijn
maak hem niet open hij is net een halve dag oud

m.v.g.gerardje
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Citaat van: gerardje op zaterdag 16 januari 2010, 18:04:22
hallo

m.v.g.gerardje

Dat klinkt niet best.

Het kan van alles zijn maar ik zou hem in de doos doen en terug naar de winkel gaan.

Zeker niet zelf prutsen.

Mvg,

Peter / degeluidsman.

Dat klinkt vooral bekend. Wat de kwetsbare techniek betreft kennelijik niets veranderd. Gauw terug naar de winkel, zolang het model nog te ruilen valt.

Citaat van: gerardje op zaterdag 16 januari 2010, 18:04:22
hallo

m.v.g.gerardje

Rij je met MS? Zo ja, werkt de terugmelding? Als deze niet werkt, knippert de snelheidsbalk.
gerardje
gast

hallo
heb het probleem gisterenavond zelf kunnen verhelpen
het rode draadje van de sleper was gebroken aan de sleper
heb het er weer aan kunnen solderen en hij rijdt weer prima
ben blij dat hij weer goed rijd
wilde dit even aan jullie melden

m.v.g.gerardje

Wie is hier spoorloos ??

Citaat van: gerardje op zondag 17 januari 2010, 06:36:27
hallo
heb het probleem gisterenavond zelf kunnen verhelpen
het rode draadje van de sleper was gebroken aan de sleper
heb het er weer aan kunnen solderen en hij rijdt weer prima
ben blij dat hij weer goed rijd
wilde dit even aan jullie melden
m.v.g.gerardje
Nou gelukkig heb je het gevonden, wel erg vervellend dat zo'n draadje al zo snel los laat. Kwaliteistcontrole? Nou het moet 'n keer fout kunnen gaan natuurlijk. Maar hij rijdt in ieder geval weer. Mooie aanwinst trouwens.

Selfie

Ik heb de poll maar even ingevuld.
Ik koop ze allebei!
De gewone heb ik al een jaar en ik ben er heel tevreden mee.
Gisteren was ik in Assen, maar daar waren de oranje rakkers nog niet binnen. Gelukkig komen er meer dan er besteld zijn, dus heb ik er eentje gereserveerd. :D
Nog een paar nachtjes slapen.......

Groet,
Hugy

Hier is Miss. Olympia als nog gearriveerd,wat een pracht van een treinstel.

Groetjes Huib.

's Gravenhage

Citaat van: Sousa op vrijdag 15 januari 2010, 21:47:58

Afgelopen zaterdag heb ik 'm opgehaald bij Wim. Hij kreeg van de TNT man een blauwe enveloppe van de Fiscus, ik mijn doos met de OS. Ik blij, Wim wat minder. Maar wat een prachtig ding (trein) is dit weer!
Ik heb er nog niet mee gereden, maar ga wel foto's maken. Je ziet Daniël, ik denk er aan.  8)
Ik ben helemaal weg van de koploper, dat moge duidelijk zijn. Er staan er nu drie van M* en een aangepaste van Lima.  :D

En nee, de voetbal variant vind ik niet mooi  :lol:

Citaat van: Sousa op maandag 25 januari 2010, 11:43:08
Er staan er nu drie van M*

Nu alleen je onderschrift nog even aanpassen  :lol:

Wij zien dat u gebruik maakt van een erg verouderde versie van Internet Explorer. Deze versie word door ons niet langer ondersteund, en zal onze website waarschijnlijk niet goed meer tonen.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.

Wij zien dat u nog gebruik maakt van Internet Explorer 11, binnenkort zullen wij stoppen met de ondersteuning van deze browser.

Wij raden u dan ook aan om gebruik te maken van de laatste versie van Mozilla Firefox, Google Chrome of Microsoft Edge.