Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

König Ludwig II Baan: Kasteel Neuschwanstein eindelijk op de baan.

Gestart door Arnold zondag 04 november 2018, 17:23:02

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Wie kan mijn helpen met mijn baan
Hanzi

Nog even ook een paar bezetpuntjes aan passen, die kunnen wat korter, dan alle loks even goed ijken :? :-(.
En dan hoop ik een filmpje te plaatsen.

Michel
Ja, echt fantaisch hulp, zo worden wij er ook een ster in :P :D

Nu lekker een dagje treintjes ijken, gelukkig heb ik er een stuk of 50, ben dus lekker zoet vandaag, en morgen, en het weekend :|

Gr,
Arnold
Re: Wie kan mijn helpen met mijn baan
Hier een actie video van het ijken :P :D
Heel veel kijk plezier.



Gr,
Arnold
Re: Wie kan mijn helpen met mijn baan
Succes met het inregelen.  :D
Het is een mooi compact baantje.
Sorry dat het bij een bliksem bezoekje bleef gisteren.
Maar ik had echt Mn nachtrust even nodig.

Mvg Robin
Re: Wie kan mijn helpen met mijn baan
 @citaat

Dank je dat je het een leuke baan vindt, en nu het al beter rijdt, is tie nog leuker :)
Ik ben al super blij met je hulp, en ook in zo een korte tijd.
Het doe al meer dan het heeft gedaan.

Mvg,
Arnold
Re: Wie kan mijn helpen met mijn baan
Wiki Redactie
Lid sinds: 2016

offline
Re: Wie kan mijn helpen met mijn baan
Mooie baan hoor. En wat een smalle doorgang heb je daar. Nog geen problemen mee gehad met omstotende dingen etc.
Re: Wie kan mijn helpen met mijn baan
Arnold,

Als je de melder aanpassingen af hebt gaat het echt beginnen.
Zorg dat elk blok in de rijrichting de laatste melder(stop) max twee raillengtes heeft.
In je schaduwstation kun je zelfs met een raillengte volstaan. Je rijdt daar al langzaam tenslotte. En dat geeft maximale opstellengte. Das nooit weg.
In je station boven kun je het zo laten. Daar laten we ze naar wens wel iets doorrijden als dat mooier is .

En dat hoekje met de industrie depot, die overbodige kruiswissel eruit en de wissel ernaast opschuiven.
Maakt het zoals je zelf al zei een stuk betrouwbaarder als twee stuks achter elkaar.

En nog bedankt voor de basisplaat van mijn perrons. Hij past precies omdat de zijkanten iets schuin lopen. Hij gaat morgen onder de zaagtafel door in mijn koffiepauze.

Mvg Robin
Re: Wie kan mijn helpen met mijn baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wie kan mijn helpen met mijn baan
 @citaat

Een rail lengte zou ik niet adviseren Robin, ook al wordt er langzaam gereden in het schaduwstation.

Diverse treinen hebben aan een zijde anti-slip bandjes zitten waardoor de detectie pas op het tweede draaistel geactiveerd wordt.
En dan staat de kop van je trein al op bv een wissel of in het volgende blok.

Koploper heeft een handige functie ( doorrijden in cm. ) waardoor je de trein zelf een aantal cm. Kan laten doorrijd als hij de stop melder heeft gedetecteerd ( kun je per trein instellen ).


Mvg,

Peter Degeluidsman

Re: Wie kan mijn helpen met mijn baan
Himaan

Dank je wel, lekker compact baantje, en dan is er inderdaad een smalle door gang.
Ik heb er nog val bescherming tegen aan gezet, en de brug er over, dus nu is het kruipen er onder.

Robin

Schaduwstation laat ik zo, daar is het rem deel, 2 rail lengtes, ander moet ik op het korte stuk  alles wat er boven zit los halen, om er dingen te veranderen.
Ik hou die 30-40 cm stop gedeelte aan, bij het uit rij gedeelte heb ik dat al veranderd, daar had ik eerst het blok in 2wen gespitst.
Maar dan is het stop gedeelte wat jij zij veel te veel lang, en zo ga ik de hele baan lang om het in te korte
Ik ga het weekend dat lekker even op me gemakkie doen.
Graag gedaan van het Plaatje, zo helpen we elkaar toch :thumbup: :thumbup: :)

Peter

Meeste heb ik op 2 rail lengtes, of 30-40cm stop stuk gehouden.
Dit heb ik toen al zo gedaan op advies van Walter.
Dat "doorrijden in cm" is inderdaad een handige functie, die liet Robin ook zien, maar waren we nog niet dieper op ingegaan,
omdat sommige blokken een veel te lang stuk hadden waar de 2de melder zat.
Ik had misschien ook beter een dynamisch schaduw station kunnen maken, had me de helft aan bezetmelder gekost.
Weer een les voor de volgende keer, zo worden we al spelender wijs, wijzer :P :D

Gr,
Arnold
Re: Wie kan mijn helpen met mijn baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wie kan mijn helpen met mijn baan
 @citaat

Hoi Arnold,

Bij een dynamisch schaduwstation heb je inderdaad minder melders nodig maar die koste gelukkig niet de hoofdprijs  :)

Persoonlijk vind het een dynamisch schaduwstation ook een nadeel hebben, de treinen moeten keren en achteruit rijden om de melder weer vrij te krijgen, ik ben geen voorstander om treinen achteruit te laten rijden, zeker niet als ze redelijk lang zijn.

Ach er is voor ieder wat wils en zijn er vele sporen die naar Rome lopen  :D

Wel leuk dat je bezoekje aan Robin, het juiste zetje gegeven heeft en de treinen hun rondjes rijden, het fine afstellen is erg leuk om te doen en let op het gaat steeds beter rijden.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wie kan mijn helpen met mijn baan
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Wie kan mijn helpen met mijn baan
 @citaat @citaat @citaat Peter, goed dat je ons dat zegt Peter, had er zelf niet aan gedacht van die activering door het 2de wielstel... :thumbup:
Re: Wie kan mijn helpen met mijn baan
Peter

Daar heb je ook een punt, ik ben daar ook geen voorstander van.

Wim

Ja, dat is zeker een goeie tip van Peter, als je dasr geen rekening  kan er ook van alles fout gaan.

Nog een raar ding van Jägerndorfer Taurus loc, ik dacht dat er een aandrijving kapot was (rood omcirkeld in foto) om dat deze vrij loopt, en er zit een rubber bandje om. Ik Jägerndorfer gemaild over dit, wat blijkt, bij de taurus zijn maar 3 van de 4 assen zijn maar aangedreven, maar waarom zit er dan een rubberen band om de as die niet is aangedreven🤔.
Volgens mijn haald dat weinig.
Ik ga het kijken om het om te zetten.

Mvg, Arnold
Re: Wie kan mijn helpen met mijn baan
Lid sinds: 2014

BLIJ dat ik analoog RIJ

offline
Re: Wie kan mijn helpen met mijn baan
Ja da's niet slim bedacht, een aangedreven as zonder en een "loze" as mét bandje. Je zal best 2 wieltjes, of complete wielstellen, kunnen wisselen lijkt me.
Re: Wie kan mijn helpen met mijn baan
 @citaat
Hanzi,

Dacht het ook, nu heb ik het even open gemaakt ( geen foto genomen), maar inderdaad, aan de as met rubber band zit geen tantwiel. Misschien een productie fout, of een Maandag ochten 😴 loc.
Ga binnenkort eens kijken of dat verander kan worden.

Gr, Arnold
Re: Wie kan mijn helpen met mijn baan
Citaat van: Degeluidsman op vrijdag 03 april 2020, 21:20:28
@citaat

Persoonlijk vind het een dynamisch schaduwstation ook een nadeel hebben, de treinen moeten keren en achteruit rijden om de melder weer vrij te krijgen, ik ben geen voorstander om treinen achteruit te laten rijden, zeker niet als ze redelijk lang zijn.



Peter dat dacht ik dus ook altijd.wat je hierboven zegt klopt niet.

Maar maak je een dynamisch (schaduw)station met aparte stopmelders per blok dan rijden ze niet meer achteruit. Daarom heb recent mijn schaduwstation aangepast naar losse stop melders per blok.
Dan behoud je de dynamische grens tussen de blokken en kun je het met 1 inrijmelder af. 
Mvg Robin
Re: Wie kan mijn helpen met mijn baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wie kan mijn helpen met mijn baan
 @citaat

Daar had ik niet aan gedacht Robin, maar dat is een prima oplossing.

De meeste mensen die een dynamisch schaduwstation bouwen kijken vooral naar het voordeel van weinig melders.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wie kan mijn helpen met mijn baan
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Wie kan mijn helpen met mijn baan
Citaat van: Arnold op zaterdag 04 april 2020, 10:26:23
Nog een raar ding van Jägerndorfer Taurus loc, ik dacht dat er een aandrijving kapot was (rood omcirkeld in foto) om dat deze vrij loopt, en er zit een rubber bandje om. Ik Jägerndorfer gemaild over dit, wat blijkt, bij de taurus zijn maar 3 van de 4 assen zijn maar aangedreven, maar waarom zit er dan een rubberen band om de as die niet is aangedreven🤔.
Volgens mijn haald dat weinig.
Ik ga het kijken om het om te zetten.

Mvg, Arnold
Antwoorden op hun email en vragen om nieuwe wielen. Is een structurele productiefout, die maken ze in bijna alle Taurus loks heb ik begrepen. Nieuwe wielen worden gewoon verstrekt. Kennis van mij in Duitsland heeft ook een nieuw wiel gehad, had hetzelfde.
Re: Wie kan mijn helpen met mijn baan
Dank jullie wel voor jullie reacties.

Robin/ Peter, toch misschien dat dinamische in mijn volgende baan.
Die gaat er wel konen, want ik woon nog thuis, en wil echt op me zelf wonen.

Laurent# Ze gaan me 2 nieuwe assen opsturen, kreeg van daag een bericht van JC.

Ben gisteren de hele middag met Hero/Robin die tijd had vrij gemaakt, bij mijn thuis bezig geweest aan me baan.
Echt fantastisch  :thumbup: :thumbup:
We hadden wat locs automatisch rijden, dat ging aardig goed, is al meer dan dat hij deed.

Maar nog steeds kwam koploper met blokken die blauw werden, terwijl er geen trein reed.
Ook weer even alle OBV bezetmelders na gekeken of wel alles juist was aangevinkt, ook dat bleek goed.
We denken dat het toch in de melders zitten, ik heb nog die platte kabels, en geen UTP.
Na veel rond vragen (Bedankt Robin, Peter/Degeluidsman, Wim) voor je advies/hulp hier in.
Ik vroeg wel heel veel, misschien ook was silly vragen, maar heb er ontzettend weinig verstand van, en met dit forum hulp, ga ook ik het snappen :D :P
Nu heb ik bij Rosoft (Wim) nieuwe bezet melder besteld met diode truc , en signaal oppoetser
Ik ben al zo lang bezig, dat ik wil dit gewoon opgelost hebben.
Morgen krijg ik ze binnen, dan ga ik lekker van het weekend ze onder de baan planten.

Gr,
Arnold
Re: Wie kan mijn helpen met mijn baan
Citaat van: Arnold op woensdag 08 april 2020, 18:50:09
We denken dat het toch in de melders zitten, ik heb nog die platte kabels, en geen UTP.
[...]
Nu heb ik bij Rosoft (Wim) nieuwe bezet melder besteld met diode truc , en signaal oppoetser
Dan heb je gelijk UTP-kabels erbij :thumbup:
Re: Wie kan mijn helpen met mijn baan
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Wie kan mijn helpen met mijn baan
Hoi Arnold,

Van vragen wordt je wijzer dus stel ze gerust.

Leuk dat je Rosoft melder gekocht hebt, die signaal oppoetser zegt mij niets maar als Wim het leverd geloof ik het wel  :(


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Wie kan mijn helpen met mijn baan
Basjuh1981
Ja, dat is mooi dat die er bij zitten, ook omdat ik een Ecos heb, een S88RJ45 er bij, ander kan de UTP niet in de Ecos.

Peter

Dit is wat ik van Wim kreeg toen ik het vroeg wat dat signaal oppoetsen inhoud.
"Beste Arnold,
De poetser, maakt de flanken van de s88 timingen weer netjes recht over grotere afstand.
Mvg
Wim."
Een soort digitaal strijkijzer :D :P
Dat is voor mijn baan wel van toepassing, heb er 6 van die besteld. Mijn eerste melder zit 3m van mijn Ecos, en tussen elke andere 1,5m.
Als ik loconet zou nemen, heb ik een omvormer nodig zij Wim.
Het handige van loconet is dan weer dat je de bezetmelders willekeurig kan plaatsen.
Zo met signaal oppoetser zal het ook wel goed komen.

Gr,
Arnold
Re: Oude S88 er uit, nieuwe met UTP er in
Hi 3rail vrienden,

Vanddag de nieuwe S88 decoders binnen gekregen.
Platte kabel er uit, UTP er in.
Is nog een hele klus het omzetten.

Iedereen een heel fijn paas weekend,
En stay safe.

Gr,
Arnold
Re: Oude S88 er uit, nieuwe met UTP er in
Lid sinds: 2008

graag een glaasje wijn

offline
Re: Oude S88 er uit, nieuwe met UTP er in
ik heb daarvoor de plugjes los gekocht.Kon je gewoon aan de UTP zetten.Link staat op mijn website.
Re: Oude S88 er uit, nieuwe met UTP er in
bellejt

Dank je wel voor je reactie.
Ik heb ook nieuwe S88 bezetmelders er bij grkocht, met diode truc.

Mvg,
Arnold
Re: Oude S88 er uit, nieuwe met UTP er in
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Oude S88 er uit, nieuwe met UTP er in
Het is maar goed dat er een lang weekend is Arnold, dan kun je lekker doorwerken  :D

Veel plezier met je nieuwe bezetmelders.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Oude S88 er uit, nieuwe met UTP er in
Peter

Ik moet Maandag weer werken, ik werk voor een farmaseutische bedrijf, dat ook bezig is om het corona vaccine zo snel mogelijk beschikbaar te maken.
Heb vandaag nog om te lekker te rommelen, maar rust aan.
Wil het goed, en netjes doen.

Fijne paasdagen.
Gr,
Arnold
Re: Oude S88 er uit, nieuwe met UTP er in
Voor rustig aan was je gisteren nog laat bezig.   >:-D
Re: Oude S88 er uit, nieuwe met UTP er in
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Oude S88 er uit, nieuwe met UTP er in
 @citaat
Arnold is mede door jouw hulp extra gemotiveerd dus vergeet hij gewoon de uurtjes. :D

Groet Michel
Re: Oude S88 er uit, nieuwe met UTP er in
Citaat van: Hero op zondag 12 april 2020, 08:12:55
Voor rustig aan was je gisteren nog laat bezig.   >:-D

:-) :-), zo rustig dat je gewoon de tijd vergeet, daar weet je alles van toen je hier was :-) :-)

Citaat van: h0_miessie op zondag 12 april 2020, 08:20:19
@citaat
Arnold is mede door jouw hulp extra gemotiveerd dus vergeet hij gewoon de uurtjes. :D

Groet Michel

Ik ben inderdaad tot op het bot gemotiveerd, mag wel niet vergeten dat ik ook nog naar me werk moet :-) :-)
over 2 weken , ben ik 1,5 week vrij, kijk er nu al naar uit, en langer licht, dus kan tot in de late uurtje rommelen

Gr,
Arnold
Bezetmeld probleem
Lid sinds: 2015

offline
Bezetmeld probleem
Beste 3 Railers,

Als ik met de Ecos handmatig van blok naar blok rij, lichten de meldpunten netjes op in koploper.
Maar zodra ik koploper aan zet op rijden volgens bestemming,  en automatisch, dan gaan blokken blauw knipperen.

Weet iemand misschien wat hier de oorzaakvan kan zijn.

Gr, arnold
Re: Bezetmeld probleem.
Lid sinds: 2015

offline
Re: Bezetmeld probleem.
We hebben alle regelaars in de Ecos vrij gemaakt, en het probleem schijnt opgelost te zijn.
Hoe simple kan het zijn, waar je toch zo een hele dag mee zoet kan zijn.
Re: Bezetmeld probleem.
Arnold,

Is de eerste module wel via de GND aansluiting op de railmassa aansluiting van de ECoS aangesloten. Dit klinkt als een zwevende massa verbinding.

Groetjes
Re: Bezetmeld probleem.
Lid sinds: 2010

offline
Re: Bezetmeld probleem.
Jawel die zit vast.
Zowel bij de centrale als bij de booster.

Mvg,Robin
Re: Bezetmeld probleem.
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Bezetmeld probleem.
Beste Robin,

Wat bedoel je precies met "bij de centrale als bij de booster"?

Groet, Anne W
Re: Bezetmeld probleem.
Lid sinds: 2010

offline
Re: Bezetmeld probleem.
Anne,

Twee s88 decoders hebben het door de booster gevoede deel van de baan.
Daar is een GND aangesloten.
De andere 4 hangen aan de centrale. En daar is ook een verbinding vanaf de massa naar de GND van de decoder gemaakt.

Maar naar wat ik begreep heeft het vanavond nog twee uur probleemloos gereden.
Was dus een gevecht tussen pc en centrale.

En daar ga me nog eens in verdiepen. Zal wel iets verkeerd staan dat locs niet worden gedeeld oid.

Mvg Robin

Re: Wie kan mijn helpen met mijn baan
Citaat van: Arnold op woensdag 08 april 2020, 18:50:09
Laurent# Ze gaan me 2 nieuwe assen opsturen, kreeg van daag een bericht van JC.

Heb je de nieuwe assen al ontvangen en is het daar mee opgelost? Naar aanleiding van je bericht heb ik mijn nieuwe CD Railjet Taurus ook even bekeken en die heeft inderdaad precies het zelfde. Dus wil ze ook even mailen, moet even uitzoeken waar ik moet zijn.
Re: Bezetmeld probleem.
Lid sinds: 2015

offline
Re: Bezetmeld probleem.
Sprinter

Ja, hebben we gedaan, ook had ik het booster gedeelte van de centrale gescheiden me 4 isolatie schoentjes.
Nu kreeg ik van Peter (Degeluidsman) ook een tip dat het me 3 kan, en de spoorstaaf waar de massa aan zit die door te laten lopen, en niet te isoleren, dan heb je maar 1 GND nodig van de centrale naar de eerste S88.

Anne W

We hadden eerst alleen een GND van de cantrale naar de eerste S88 melder, en ik had het booster gedeelte van de centrale gescheiden met 4 rode isolatie dopjes,  omdat de massa afgeloten van de booster (schaduwstation), hierdoor kreeg dat deel geen bezetmelding, toen hebben we een extra massa van de booster naar de GND, en het probleem was weg. Ook had ik de isolatie vsn de spoorstaaf waar de massa aan zit er af kunnen halen.

Robin

Echt super bedankt voor je hulp, we hadden bijna besloten dat ik alles op nieuw zou aan te sluiten.

AlexH

Helaas nog niks binnen, als ik ze eind Mei nog niet heb ga ik weer mailen.
Hier is het emailadres an Jägerndorfer: JCservice@jaegerndorfer.at
Ze waren snel met antwoorden.

Gr,
Arnold
Re: Bezetmeld probleem.
Lid sinds: 2016

offline
Re: Bezetmeld probleem.
Dank! Ik ga ze ook met een mailtje ver-eren. :) Inmiddels gedaan, ben benieuwd.
Re: Bezetmeld probleem.
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Bezetmeld probleem.
Goed, ik begrijp dat de railmassa van de centrale en de booster gescheiden is, vandaar dat er een massa verbinding is tussen de sectie van de booster en de booster en een massaverbinding tussen de sectie van de centrale en de centrale.

Hierdoor loop je het risico dat er "rijstromen" via de massa van het S88 systeem gaat lopen, het is beter als de hele railmassa één en ongedeeld is.

Groet, Anne W
Re: Eerste video automatisch rijden.
Beste 3rail vrienden,

Hier is dan de langverwachte eerste video van het automatisch rijden.
Mede mogelijk gemaakt door: Robin (Hero)



Mvg,
Arnold
Re: Eerste video automatisch rijden.
Lid sinds: 2019

Fantasietjes op de baan

offline
Re: Eerste video automatisch rijden.
Ze rijden perfect  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: Eerste video automatisch rijden.
ja ,zelf hersporende rijtuigen.  >:-D

Ik denk dat we voor die wisselstraat maar eens een snelheidsbeperking door moeten voeren.
Helaas gisteren de halve dag bezig geweest met knipperende melders ipv dit soort zaken.Waarvoor ik eigenlijk kwam.

Robin
Re: Eerste video automatisch rijden.
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: Eerste video automatisch rijden.
Hoi Arnold,

Mooi gezicht al die rijdende treinen, zoals Robin al aangaf is er nog het een en ander in te stellen om het nog mooier te laten rijden.

Maar het begin is er en ik kan me voorstellen dat je er met volle teugen van geniet  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: Eerste video automatisch rijden.
Ja km's maken en vooral een lijstje met actie punten bijhouden.

Je ziet vanzelf zaken die je anders wil hebben.
Om het mooier en veiliger te maken.

En blokkeer af en toe ook gewoon eens een blok. Dan rijden ze opeens compleet anders.
Re: Eerste video automatisch rijden.
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: Eerste video automatisch rijden.
Arnold,

Mooi filmpje hoe alles prachtig rijd over je baan heen. :thumbup:
Succes met het afstellen zodat het nog mooier gaat rijden.

Groet Michel
Re: Eerste video automatisch rijden.
Zo even tijd om te reageren.

Peter

Ja, is zeker even genieten na al die tijd bouwen, en in het midden zitten en alles rijd om me heen.
Ben nu ook in het koploper handleiding aan het lezen voor de fine tuning.

Robin

Ik moet nog even een lijstje maken met punten. Heb nu ook noch schoonmaak borstels onder de wagonnen.
Had 1 rijtuigen set van Märklin die stopte elke keer op de wisselstraat bij de inrijden van het schaduwstation, ik zoeken wat het kon zijn, trein lengte aangepast enzo, maar hielp, niks. Nu heb ik 1 wagon gepakt en op 1 appart stuk rails gezet, geen detectie, dus dat kan maar 1 ding zijn, dat er gelijkstroom wielen onder zitten.
Dus moet ik 16 wisselstroom wielen kopen.

Michel

Dank je wel, is echt super dat het rijd,na zo lang bouwen, en zoeken, al is het nog niet helemaal afgesteld.
Hadden bijna besloten dat ik alle draden opnieuw zou gaan trekken.

Fijne Zondag,  en blijf gezond mannen.

Gr,
Arnold
Re: Eerste video automatisch rijden.
Lid sinds: 2016

Ich praot thóes idderen daag Limburgs.

offline
Re: Eerste video automatisch rijden.
Dat is toch een geweldig zicht als je zo een aantal treinen automatisch ziet rijden.
Het is op een gegeven moment bijna niet meer te volgen.
En weet je niet meer waar je moet kijken naar al dat rijdend materiaal.

Ook mooie huisjes staan er naast de baan.
Dit wordt een mooie baan als de scenery eenmaal tot leven begint te komen.

Grts Freddy
Re: Eerste video automatisch rijden.
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: Eerste video automatisch rijden.
Genot om naar te kijken!
Re: Eerste video automatisch rijden.
Freddy

Het is zeker geweldig om het zo te zien zien rijden, en ik heb er er steeds een bij gezet, en het aantal bezetting in het schaduwstation verhoogd.
Ik moet nog wel leren op koploper te vertrouwen, ik kijk nog te veel naar de baan, en als ik dan zie dat 2 treinen elkaar zie naderen dat ik dan bijna wil ingrijpen, terwijl de wissels goed staan, en ze netje langs elkaar gaan.

Robert

Ja, zeker, als het eenmaal rijd, is het leuk om te zien waar alles heen gaat.

Hoop dit weekend wat bergen te gaan maken, en een beetje aan te kleden.
Maar niks speciaals, het is geen blijvende baan, dit omdat ik nog bij me ouders woon.
Maar aan de anderen kant, een huis zal ik niet snel kunnen kopen, met de huidige huizen prijzen.

Gr,
Arnold
Re: Eerste video automatisch rijden.
Lid sinds: 2010

MärklinCS2 + Windigipet: DB Ep3 diesel + stoom

offline
Re: Eerste video automatisch rijden.
Het bouwen van een berg is mijn eerstvolgende project. Maar eerst weer even gezond worden. Begin deze week geveld door een lichtte tia. Hopelijk weer snel het ziekenhuis uit.

Het eerste wordt het maken van een structuur uit multiplex delen. Stap 2 is het maken van een weg met s bochten. Daarvoor heb ik al dik karton liggen en heb een sjabloon van papier gemaakt. Verder nog geen materiaal in huis.

Mvrgr
Robert.
Eerste berg/heuvel is er.
Lid sinds: 2015

offline
Eerste berg/heuvel is er.
Robert

Heel veel sterkte met je herstel.



Ik heb vanavond even een proef stukkie berg gemaakt.
Ik wil dat stuk van het spiraal open houden, ander zie ik weinig trein rijden.
Dan achter de rails die naar de brug gaan,  ga ik weer omhoog, en komt ook een berg, met huizen daar boven op.
Dan in de 3de foto ben ik wat aan het proberen, of het leuk is om van de bocht vanaf, en naar de brug iets van een gallery te maken.
Ik heb nu lekker 3 dagen weekend, dus kan knuttsen, maar weet niet of het wat gaat worden, het word morgen al super lekker weer. Dan is het zonde om boven te zitten.

Gr,
Arnold