Nieuws:

Voor de Stichting 3rail Wiki zoeken wij altijd foto's en/of teksten!! Wil je helpen? Lees in de oproep hoe dat kan!

Voortgang Märklinbaan in opbouw

Gestart door Hendrik_marklin zondag 06 januari 2008, 19:55:42

0 leden en 2 gasten bekijken dit board.
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Moin Hendrik von Waldberg,

Je hebt er weer iets prachtigs van gemaakt, Henk. 8o Pet af. :D
Ik ben allang blij als mijn station half zo mooi wordt.

En nog bedankt voor de bloemen. :thumbup:

                                                                      Mvg. Bernard

p.s. en voor de brievenbussen O:-D
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Dit is echt SCHITTEREND!
Complimenten! :thumbup:

Groetjes,
Kiezel :)
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Je hebt je weer helemaal uitgeleefd Henk. Fantastisch gedaan.
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Ik vind het niet leuk meer.
Zo mooi.

Groeten Jake
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Hallo Henk,

Wat een prachtige plaatjes laat je weer zien. In het echt zal het om te kwijlen zijn... :P :P
Ik ben nog op zoek naar zo'n perron die je tussen je rails hebt staan. Weet jij nog wat voor merk dat is en evt. het artikelnummer?

Groeten Ronald  :)
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Lid sinds: 2009

2 van mijn treinen op een plastic glas brug

offline
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Hallo Henk,

Dat ziet er echt weer SUPER uit.
Hele mooie scherpe foto's van een stad waar het lijkt alsof er echt geleefd word,
gewerkt wordt en geslapen word.
Echt mooi :)

Mvg
Falco
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Citaat van: Varekamp op dinsdag 07 juni 2011, 22:04:01
Ik ben nog op zoek naar zo'n perron die je tussen je rails hebt staan. Weet jij nog wat voor merk dat is en evt. het artikelnummer?

Hoi Ronald, het perron is eigenbouw (zie in dit topic). De overkapping is gemaakt van 2x Faller 120181

mvg
Henk
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Mooi gemaakt dat perron :thumbup:
Groeten Jake
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Heb het Pinsterweekend maar is aangegrepen om wat met een geleende videocamera te spelen.
Eerste filmpje is klaar, maar moet nog veel oefenen. Want hoewel de originele beelden mooi scherp zijn, na het uploaden naar joeptoep. Is de kwaliteit toch wat minder geworden :(

Maar we blijven oefenen :)

http://www.youtube.com/watch?v=Fqkm76KJ8TQ

mvg
Henk
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Lid sinds: 2009

Stadsbahn aan de Mosel, epoche 1/2

offline
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Leuk Henk, om je baan eens rijdend te bewonderen, je hebt ook  mooi materiaal, veelal met rijgeluiden. Ik maak zelf de filmpjes in HD, maar merk inderdaad wel wat terugval bij joeptoeb  :D. Bij mij is het ook wat te donker op zolder, maar met kunstlicht erboven vind ik ook niet zo mooi op een filmpje. Maar ja, bouwen is toch belangrijker voor ons als het krijgen van een gouden televisier-ring  8o ;), vr gr Arie
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Henk,

heel mooi met al die geluiden :thumbup:

Het valt dan wel op als je een lok hebt zonder geluid ;)

Groetjes, John
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Hoi Henk.
Wat een schitterende plaatjes met prachtige en gedetailleerde onderwerpen! B)

Citaat van: Hendrik_marklin op zondag 05 juni 2011, 22:36:40
Heb vanavond toch nog even de laatste dingen aan het gebouw gedaan. Zoals plantenbakken aan de gevel, telefooncel en hier en daar een postbus. En nu ga ik stoppen met de detailering, anders komt er nooit een eind aan :)

Nee joh, gewoon doorgaan dan kunnen wij iedere keer weer opnieuw genieten! :D

Fijne Pinksterdagen verder.
Vriendelijke groeten,
AlbertJan.
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Citaat van: AlbertJan op zondag 12 juni 2011, 12:57:27
Citaat van: Hendrik_marklin op zondag 05 juni 2011, 22:36:40
Heb vanavond toch nog even de laatste dingen aan het gebouw gedaan. Zoals plantenbakken aan de gevel, telefooncel en hier en daar een postbus. En nu ga ik stoppen met de detailering, anders komt er nooit een eind aan :)

Nee joh, gewoon doorgaan dan kunnen wij iedere keer weer opnieuw genieten! :D


Hoi AJ, ik bedoelde alleen de detailering aan het stationsgebouw ;). Er moet nog heel wat gebouwd geworden, dus voorlopig zijn jullie nog niet van me af :D

mvg
Henk
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Leuk filmpje Henk.

Geeft toch meteen een ander beeld van je baan. Zo met al die treinen lijkt een baan meteen groter.

Groetjes,

Ronald
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
En nog maar ff verder geoefend met filmen en monteren.

http://www.youtube.com/watch?v=53qGc_hki2g

groetjes
Henk
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Hoi Henk,

Wederom een leuk filmpje. 

Het mooiste deel vind ik het eerste waar de Kof aan komt rijden. Je zit dan met ooghoogte ter hoogte van de baan en dit geeft een prachtig zicht met veel diepte.


Groetjes,

Ronald
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Henk

Geweldige film, fraai gemonteerde gezellige geluiden als de fanfare, vogels enz.

Gert Jan
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Hallo Henk,

Ik weet het nu zeker de nieuwe Jan de Bont is geboren, prachtige filmpjes van een prachtige baan.
Vooral je laatste filmpje met de geluiden er onder gemonteerd is geweldig.

Dat we nog veel van zo'n filmpjes van jouw mogen verwachten.

Gr.
Piwie.
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Citaat van: Piwie op maandag 13 juni 2011, 10:41:45
Dat we nog veel van zo'n filmpjes van jouw mogen verwachten.

Gr.
Piwie.

:) nou nog één dan. En dan maar weer concentreren op de baanbouw. Hoewel het wel erg leuk werk is, dat filmen en monteren. Dus zelf maar even sparen voor een goede camera :D

http://www.youtube.com/watch?v=c8U9Od-5BAw

mvg
Henk
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Ja Henk,

Als je het virus van filmen te pakken hebt dan blijf je bezig, was weer een geweldig filmpje :thumbup:.

Gr.
Piwie.
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Moi Henk,

Dat zijn leuke filmpjes.
Wel weer eens wat anders dan de foto's die jij normaal maakt.
Van mij mag je er nog wel eens een paar maken hoor :D

Groetjes Jac.
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Goeie morgen Hnek,

Zover ben ik nog lang niet om naar je filmpjes te kijken want zit nog steeds te genieten van je prachtige foto's waarop weer heel te zien is, heerlijk van genieten kan.
Heel gaaf allemaal en net echt prachtig geef je geen compliment geven want je hebt al een kast vol complimenten. :) :)

Henk er is me wel wat opgevallen, dat is dat de bus naast het station verkeerd om staat omdat de mensen om de bus heen moeten lopen om in de stappen.
De dieplader staat met de achterkant wat teveel naar de vangrail toe in plaats ver over de middenstreep heenof de achteras moet meegestuurd zijn. :)

Ik kan genieten van het zwerfvuil langs de stoepraden, zeker strak gedaan, alleen nu nog even de rand om het busstation heen onder handen nemen want je kijk zo onder de stoepranden door.
Ja sorry Henk maar kijk beter naar je foto's en daar steek ik zeker veel van op.

Helemaal top is je afwerking van je station helemaal in detail erg gaaf mooi op kleur maar komt er nog een perron overkaping aan het station vast?
Ik ben nog lang niet zo ver maar dan geef ik wel een brul hoor. :) :)

Hey als ik vannacht niet kan slapen omdat Gretha me wakker houd ga ik stiekum je filmpjes bekijken. :)
Bedankt voor het MEEGENIETEN VAN JE PRACHTIGE MODELBOUW KUNSTEN EN EEN GROOT HEEL COMPLIMENT.

Groet Wim.   

Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Citaat van: Wim N op maandag 13 juni 2011, 20:54:43
Henk er is me wel wat opgevallen, dat is dat de bus naast het station verkeerd om staat omdat de mensen om de bus heen moeten lopen om in de stappen.

:( O nee hé, is ie 3 maanden buschauffeur, gaat ie gelijk ff mijn bushalte afkraken :D :D :D

Nee hoor Wim, je hebt gelijk :thumbup:, het was mij niet eens opgevallen. Maar ben dan ook geen buschauffeur, en zeker geen buspassagier.
Ik zal de bus even 180 graden draaien.

groetjes
Henk
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Citaat van: Hendrik_marklin op maandag 13 juni 2011, 21:19:56

Nee hoor Wim, je hebt gelijk :thumbup:, het was mij niet eens opgevallen. Maar ben dan ook geen buschauffeur, en zeker geen buspassagier.
Ik zal de bus even 180 graden draaien.

groetjes
Henk


Hey Henkie,

Uhm even 180 graden omdraaien wat denk je van terug in de vitrine want er zijn ook hele mooie berkhof bussen groen van kleur te koop en dat past ook mooi bij je scenery.

Oja wat betreft het zwerfvuil langs een stoeprand van een bushalte bestaat uit vooral lege blikjes Heineken, veel sigaretenpeuken, plastic flesjes en gebruikte strippenkaartjes.
Als je een zak vol wil dan hoor ik het wel. :)

Groet Wim.
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Citaat van: Wim N op maandag 13 juni 2011, 21:35:11
Uhm even 180 graden omdraaien wat denk je van terug in de vitrine want er zijn ook hele mooie berkhof bussen groen van kleur te koop en dat past ook mooi bij je scenery.

Oja wat betreft het zwerfvuil langs een stoeprand van een bushalte bestaat uit vooral lege blikjes Heineken, veel sigaretenpeuken, plastic flesjes en gebruikte strippenkaartjes.
Als je een zak vol wil dan hoor ik het wel. :)

Groet Wim.

Beste Wim. Tijdperk III Duitsland. "Groene Berkhof bussen, plastic flesjes en gebruikte strippenkaarten" 8o
Denk dat ik dan niet echt historisch verantwoord bezig ben :D :D
Ik hou het wel bij Büssing en Mercedes bussen, glazen colaflesjes en kartonnen buskaartjes ;)

mvg
Henk
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Hoi Henk,

Prachtige film van een even zo prachtige baan met mooie stomers.

Gr Daan
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Hallo Henk,

Wat een genot om jou baan eens gefilmd te zien, ga maar gauw voor een camera sparen ( ik zit er ook over te denken ).

Alleen staat er op mijn pc een oude versie van movie maker ( windows xp ).

Complimenten voor het geheel  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter / degeluidsman.
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Citaat van: Hendrik_marklin op maandag 13 juni 2011, 21:50:31

Beste Wim. Tijdperk III Duitsland. "Groene Berkhof bussen, plastic flesjes en gebruikte strippenkaarten" 8o
Denk dat ik dan niet echt historisch verantwoord bezig ben :D :D
Ik hou het wel bij Büssing en Mercedes bussen, glazen colaflesjes en kartonnen buskaartjes ;)

mvg
Henk


Ja dat is waar je bent er nog één van de oude stempel. :thumbup: :thumbup: :) :)

Ga als de sodemieter richting Rekkem het wordt al donker. ;)

Groet Wim.
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Citaat van: Wim N op maandag 13 juni 2011, 22:07:49
Ga als de sodemieter richting Rekkem het wordt al donker. ;)

Groet Wim.

:) morgenmiddag Wim. Voor wie denkt, waar gaat dit over?  Rekkum ligt op de Belgisch/Franse Grens, net boven Lille. En aangezien ik veel op Frankrijk rijdt (int. trucker), kom ik hier vaak langs. Maar Wim doelt waarschijnlijk op het chauffeurscafé aldaar :D


Ik heb op advies van Wim, de bus even goed gezet. Zodat de passagiers veilig kunnen in/uitstappen.



Waarbij gelijk een nieuwe aanwinst te zien is; Scania Vabis L110 met nooteboom dieplader.



en nog wat leuke plaatjes :)







mvg
Henk
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Citaat van: Hendrik_marklin op maandag 13 juni 2011, 23:59:41
Citaat van: Wim N op maandag 13 juni 2011, 22:07:49
Ga als de sodemieter richting Rekkem het wordt al donker. ;)
Groet Wim.
:) morgenmiddag Wim. Voor wie denkt, waar gaat dit over?  Rekkum ligt op de Belgisch/Franse Grens, net boven Lille. En aangezien ik veel op Frankrijk rijdt (int. trucker), kom ik hier vaak langs. Maar Wim doelt waarschijnlijk op het chauffeurscafé aldaar :D
Ja ja, op het L.A.R. zeker?  (voor diegenen die het niet weten, die borden L.A.R. daar vlak voor de grens wijzen naar een grote industriezone met veel transportbedrijven). :D

Maar weer ff ontopic: Het ziet er allemaal weer prachtig uit, maar ik zie nergens treinen. :D

mvg, Corné
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Fraaie filmpjes en foto's Henk. Bijzonder mooie opbouw van je baan.
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Hoi Henk,

Ik heb weer genoten van de mooie foto's en filmpjes. :thumbup: :)

Gr.
René
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Prachtige foto's en filmpjes!

Groet Elden.
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
prachtige modelbaan en hele mooie scenery

mvg mark
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Citaat van: Hendrik_marklin op maandag 13 juni 2011, 23:59:41
Wat een prachtig plaatje is dit: een fantastische diepgang en het lééft. Knijp je ogen een klein beetje dicht en je ziet een echte stad. Geweldig!

Graag nog veel meer van dergelijke foto's.

Groet,
Ronald
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Ja de foto's zijn weer super. Maar ook de filmpjes getuigen weer van je perfectionisme!  :thumbup: Die vogelgeluiden... heel subtiel!!! En nogmaals...wat een handboek modelbouw is/wordt dit. Geweldig en vooral BEDANKT.

Groet, Peter
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Hoi Henk,

ik sluit mij helemaal aan bij Peter :thumbup: :thumbup: :thumbup: Een genot om naar te kijken.

Groetjes, John
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Schop, kik!!

Laatste tijd ivm werk, weinig tijd voor de modelbaan :(

Maar gister toch even tijd gevonden om naar Houten te gaan. Wat weer een paar nieuwe aanwinsten opleverde, en niet geheel onbelangrijk voor de sociale contacten. Weer veel mede-hobbyisten gesproken :)

2x bierwagon


Een gek in een badpak


een ijscokar


En na lang zoeken op vele beurzen, een bouwpakket van een mobiele kraan. Dus had vanmorgen gelijk wat te knutselen. Kraantje blauw geschilderd, en veroudert dmv poedertjes.



En weer een hoekje af op de baan.


mvg
Henk

Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Lid sinds: 2009

150 jaar station Roosendaal

offline
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Hoi Henk,

Leuke aanwinsten en weer prachtige foto's van je scenery.

Groet,

Ronald
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Hoi Henk,

het zijn de details weer die het 'em doen :thumbup: Volgens mij gaat daar ook een vermogen in zitten 8o

Groetjes, John
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Moin Henk,

Je hebt weer 2 leuke bierwagons weten te scoren ( nog geen Heineken :help:)
En ook weer leuke detaildingetjes,



mooi plaatje met een onnozeltype in badpak, net als de pinquin bij de goederenloods :thumbup:

                                                                                              Mfg. Bernard
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Moi Henk,

Mooie bierwagons.
Je was vroeg op vanmorgen zeker, als je die kraan nu al op je baan hebt staan of is de verf nog nat  :-) :-) .
Maar eh wat moet die gek in dat badpak daar nou, is hij ontsnapt uit een gesticht of zo. :D

Groetjes Jac.
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Citaat van: wacojaco op zondag 03 juli 2011, 14:24:04
Je was vroeg op vanmorgen zeker, als je die kraan nu al op je baan hebt staan of is de verf nog nat  :-) :-) .

Met een vrouw en 2 dochters in huis, zijn er genoeg föhnen hier in huis. Werkt goed hoor om de verf te drogen :D

mfg
Henk
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Lid sinds: 2007

Groningen

offline
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Citaat van: Hendrik_marklin op zondag 03 juli 2011, 15:00:11
Citaat van: wacojaco op zondag 03 juli 2011, 14:24:04
Je was vroeg op vanmorgen zeker, als je die kraan nu al op je baan hebt staan of is de verf nog nat  :-) :-) .

Met een vrouw en 2 dochters in huis, zijn er genoeg föhnen hier in huis. Werkt goed hoor om de verf te drogen :D

mfg
Henk

:-) :-) :-)
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Henk,

Leuke aanwinsten, de details maken het helemaal af.

Gr.
Piwie.
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Hoi Henk,

Wat een schitterende baan heb je, ik blijf met plezier je draadje volgen en ideeen opdoen voor mijn baan.

groetjes Martin.
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Hallo henk,

Het is weer prachtig om te zien hoe je baan laat zien op film. Erg mooie filmpjes. Die stadsfoto kan zo op een ansichtkaart... ;)

Groeten Ronald  :)
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Hey vacantieman of ijscoman,

Kunnen we nog gaan genieten van een nieuwe update want dat heb weer even geduurd he. :important: :important:
Dat omdraaien van die bus heb je goed gedaan jochie. :thumbup:
Sluit me helemaal bij Ronald (rorail) aan wat betreft de diepte die goed is te zien in de foto geweldig Henkie.

Oja Henk mis nog een parasol op de ijscar om het smelten van het ijs zoveel mogelijk te voorkomen. :)

Groet Wim.
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Hoi Wim,

nee een update vwb de huidige baan zal er niet meer komen. Mischien nog eens een update van nieuw, al dan niet geweatherd materieel.
De huidige baan zal niet gelijk afgebroken worden, maar heb nu genoeg geoefend. Dus ben er nu klaar voor om een echte baan te bouwen die 2x zo groot wordt als de huidige.

mvg
Henk
Re:Voortgang Märklinbaan in opbouw
Hoi Henkie,

Heb ik wat gemist of heb ik je ergens mee aangestoken, wat nu alle reactie's voor niks geweest op je bouwkunsten.
Of heb je nu een nieuwe Scania van je baas gekregen waarmee je nu een wat grotere modelbaan op je bovenste bed kwijt kunt. :) :)

Groet Wim.