Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771

Gestart door mathn maandag 02 april 2018, 11:28:31

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
De verzendkosten zijn nu maar 1,10

Ik laat het wel weten als ik ze ontvangen heb.

Mvg, Koen
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
De inzetstukjes zijn vandaag binnengekomen.

Zie de foto's hieronder. De eerste foto toont de stukjes, hier met nog wat vliesjes die je er zo afsnijdt. 1 kant is glad, de andere is ruw. Ze zijn glanzend zwart. Op de foto lijkt de ruwe kant witte stipjes te hebben maar dat is weerspiegeling.
De tweede foto toont het inzetstukje in de wissel, je drukt het er zo in (ik moest bij mij de puko die ik had verbogen even terugbuigen). Gaat supersimpel en werkt perfect. Bij mijn rechterwissel zit de ruwe kant dus boven, bij een linkerwissel de gladde kant. Maar dat valt van een klein afstandje al niet meer op.
Treinen rijden er zonder problemen overheen. Ik heb het idee dat ze zelfs beter rijden omdat de wissel zonder inzetstukje zorgt dat assen iets kunnen schuiven, nu worden ze beter op hun plek gehouden!

Echt een aanrader dus! Eenvoudig te bestellen op de website van https://www.rztec.de (nee ik heb geen aandelen :P ). Je betaalt eerst wel de volle mep aan verzendkosten maar daarna wordt het overschot razendsnel teruggeboekt via Paypal. Bij mij waren de verzendkosten maar 1,10 euro.
Ik had daarover even een mail gestuurd vooraf.

Koen
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Leuk dat het werkt.

Heb de bocht wissels sinds gisteren in gebruik genomen.
Heb met een nieuwe V60 van Märklin er langzaam overheen gereden. Kortsluiting.

Als ik het snel doe dan is er niks aan de hand lijkt het wel.

Prima oplossing dus.
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Inderdaad, fijn dat het zo simpel op te lossen is. Even bestellen en een paar dagen later bij je in de bus.
Als je een losse wagon eroverheen duwt voelde ik ook duidelijk beweging dat het wiel tussen de geleiders veel meer speling had. Met het inzetstukje is dat praktisch weg.

Ik hou wel van zulk soort eenvoudige maar doeltreffende oplossingen  :)

Koen

Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Hallo,

Ik heb zojuist de verzendmethode in de online shop aangepast voor mijn Nederlandse klanten. Vanaf nu kunt u 3,70€ als maxiletter in de winkelwagen kiezen. U hoeft dus geen pakketje te kopen voor 13,99€ vooraf.
De isolatoren zijn nu ook beschikbaar voor de standaard wissels 24611 en 24612 en standaard gebogen wissels 24671 en 24672.
Ik wens u succes met de isolatoren zonder kortsluiting en ontsporingen.

Ronny
RZTec
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Een mooie oplossing Koen voor de bochtwissels, Ik ben ook benieuwd of daarmee ook het probleem/storing is verholpen wanneer de 4103 over deze bochtwissel rijdt. Of ligt dit echt aan de sleper van dit rijtuig? Ik denk zelf dat er een aantal a bestellen. In iedergeval bedankt voor de tip.
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Zijn hier voor K-rail dat jullie weten ook oplossingen voor. Ik heb 2 stuks dubbele kruiswissels 2260 achter elkaar liggen. Goed uitgelijnd ook nog, want ik weet dat dat erg belangrijk is. Wissels lagen niet precies helemaal vlak, dus ben ik nu bezig om dat ook nog aan te pakken. Probleem is dat een lange stoomloc met tender bij achteruitrijden en afslaan zichzelf als het ware uit de bocht rijdt. De tender wordt zijdelings als het waren opgetild en ontspoord dan. Zonder wagons erachter gaat het meestal ook goed, maar zodra er ook maar 1 wagon aangekoppeld zit gaat het fout. Vooruit rijdend gaat het altijd goed, ook met een lange sleep wagons erachter. Iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen?
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
@RZTec / Ronny: je hebt het forum ook gevonden zie ik, mooi, welkom!

@Treinhobby / Roy: ik heb helaas geen dergelijke wagon dus ik kan het niet voor je testen. Ik ben benieuwd, laat het hier maar weten.
Tot nu toe heb ikzelf met het inzetstukje alleen met wat recenter Märklin materieel getest. Ik heb nog geen tijd gehad voor ouder materieel en andere merken.
Sowieso heb ik het meeste materieel van andere merken voorzien van 3rail assen. Maar ik heb geloof ik ook nog wel wat met 2rail assen. Ik zal dat sowieso ook testen.

Koen
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Beste mensen

sommige treinen liepen bij mij in de wissels niet helemaal soepel nu heb ik zgn PUKO s besteld bij de firma hier onder in www adres en t werkt echt

groetjes

wouter


https://www.rztec.de/produkt-kategorie/3-leiter-spezial/


PS ik heb geen financieel belang in deze firma


Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Mooi dat het bij jou ook werkt.
Daar waren we hier ook al achter gekomen, zie dit topic

Koen
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Ik heb op de puko een druppeltje tin gesoldeerd werk uitstekend

Fred
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Vandaag de plastic dingen binnen gekregen.

De zelfde V60 getest en nu met maar 1 streep op de MS3 gaat hij er glad overheen zonder enige storing. Werkt prima dus.

Echter blijf ik het jammer vinden van een wissel van zoveel geld dat het met plastic moet worden verholpen en door een derde partij.
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Mooi dat het werkt.

En met je laatste opmerking ben ik het 100% eens.

Koen
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Ik zit eraan te denken ze ook te bestellen. Het is niet met alle wissels (bij mij is er eentje die vaker problemen geeft), maar dan maar meteen allemaal voorzien van die dingen.
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Lid sinds: 2009

Dwarsliggers op de rails sporen niet

offline
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Citaat van: wouter op vrijdag 20 maart 2020, 16:22:06
https://www.rztec.de/produkt-kategorie/3-leiter-spezial/
En toch doet die oplossing sprekend denken aan de Innenradlenker van Clemens die eerder op het stummiforum aangaf waarom een trein op C-rails slanke wissels uit de rails loopt.

Citaat van: Adjebelle op donderdag 05 maart 2020, 15:39:13
Zijn hier voor K-rail dat jullie weten ook oplossingen voor. Ik heb 2 stuks dubbele kruiswissels 2260 achter elkaar liggen.
Adjebelle beschrijft een tender-specifiek probleem. Dus eentje voor de rubriek Problemen, Reparatie & Onderhoud alle modellen/merken
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Citaat van: Jan22 op woensdag 01 april 2020, 20:17:56
En toch doet die oplossing sprekend denken aan de Innenradlenker van Clemens die eerder op het stummiforum aangaf waarom een trein op C-rails slanke wissels uit de rails loopt.
Dat is inderdaad een zelfde soort oplossing. Alleen is deze alleen voor de slanke wissels.
RZtec heeft oplossingen voor alle soorten wissels.
Al heb ik zelf met de normale wissels geen problemen dus daar heb ik ze ook niet toegepast.

Koen
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Met de oude blikken 2 cm slepers kan je hiermee nog problemen voorkomen. Alleen is het niet eerlijk. De oplossing voor de normale slanke wissels zijn een lapmiddel. De echte oorzaak wordt niet aangepakt, foutief afgestelde wielen. Is overigens de schuld van de fabrikanten, want die gebruiken veelal te dunne flenzen, waardoor je wiel meer ruimte in de rails krijgt. Ik stel al mijn Roco wielen voor loks bijvoorbeeld gewoon weer terug naar 14,2mm en heb nergens meer last mee.
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
 @citaat
Als foutief afgestelde wielen het probleem zijn dan kan Märklin de complete productie van zijn V60 modellen terug halen.
Mijn loc is nu 1 jaar oud en heeft niet veel gereden.

Ook met een br41 die in een grote startset zat had ik problemen. Bij de eerste keer met top snelheid lanceerde dat ding van de rails af. En ja, specifiek bij de slanke bochtwissel.
Ter info: Ik Gebruik geen R1 bocht.
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Nameten en indien foutief aanpassen. Er zijn zo vaak wielen die niet aan de normen voldoen.
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Sinds een aantal maanden maak ik gebruik van de slanke meegebogen wissels 24771 en 24772 in R4 en R5 bochten.
Vaak kortsluiting maar dan vooral met oudere locomotieven.  De wielafstand is vaak minder dan 14 mm en ook zijn de flenzen soms dikker en die raken dan de puntcontacten het dichtste bij de railstaven.  Meestal is na correctie van de wielafstand het probleem verholpen.
Maar vandaag had ik ook het probleem met een "nieuwere locomotief" de Amtrak A-B-A combinatie 37621. Onder de B-unit zit het (korte) sleepcontact 7164.  Het langere sleepcontact 7185 dat altijd onder een A-unit zit (waarom eigenlijk?) geeft kortsluiting met de schroef van de dissel wanneer het sleepcontact over de hogere puntcontacten gaat van een wissel.
De wielafstand van de B-unit varieert tussen 14,0 en 14,2 mm afhankelijk van het wielenpaar.


Willy
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
linkse wielas ook isoleren en mss schroef vervangen door nylon type.Denk eerder dat het de as is die kortsluiting geeft. Ps: heb ik gedaan met rietjes van een fruitsapje geknipt en past netjes rond de as.

Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Dag allemaal,

Ook ik had hier en daar problemen met deze slanke wissels, met name bij locs voorzien van een fluistersleper.
Máár er is meer...
Op 1 van de 8 links en rechts meegebogen lange wissels blijven ook locs staan met een "dikke" sleper.
Gisteravond heb ik vervolgens ontdekt dat het kunststof hartstuk dat met kunststof pinnetjes in het railbed verlijmd zit, dat 1 pinnetje te dik was voor het gaatje in de railbedding en zodoende steekt het kunststof hartstuk iets hoger uit boven de rails dan normaal.
Op de foto van Willie lijkt het er op dat zijn wissel het zelfde probleem heeft. Zie foto. En Willie, als je de wissel nog bezit, wil je aub eens kijken of dat bij jou wissel ook het geval is?
Ik heb de verkoper van de wissel benaderd betreffende dit probleem middels een e-mail, echter de aankoop is gedaan op 11 november 2021, dus je zou zeggen dat de garantie verlopen is. Echter dit is volgens mij een productie fout en hier heb je volgens mij langer garantie op, toch?

Groetjes,

Jozef

Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Citaat van: Jozef op maandag 04 maart 2024, 18:25:59(...)Echter dit is volgens mij een productie fout en hier heb je volgens mij langer garantie op, toch?
Er is een soort regel dat als iets niet goed is / kapot gaat voor de verwachte levensduur je alsnog garantie kan claimen. Maar dan kan lastig zijn om te bewijzen en te regelen.
Kan je in dit geval niet gewoon zelf dat kunststof puntstuk er goed in duwen?

Koen
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Jozef, 2 foto's:

M24771_01.jpg

M24772_01.jpg

Willy
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Dag allemaal en dag Willie,

Dag Willie, kijkend naar de 2 foto's van de wissels, de wissels zelf zijn in orde toch?

Vandaag weer een loc (39866/BR 189 012-8) die bij zeer traag rijden bleef staan op een slank gebogen wissel 24772. Let op: de loc veroorzaakt geen kostsluiting, maar de sleper maakt blijkbaar geen contact meer met de puko's en rijd vervolgens niet meer door.
Na vergelijk met een andere 24772 bleek dat het het eind van het kunststof hartstuk ook hier weer *boven* de bovenkant van de puko's uitstak.
Dus weer het zelfde geval als bij mijn bijdrage in #72, maar nu bij een ander exemplaar van een 24772.
Dit keer heb ik het opgelost door aan de onderzijde een gaatje te boren met een boortje van 1 mm, waarna ik het af fabriek gelijmde pinnetje vanaf de bovenkant net iets dieper kon drukken dan de bovenkant van de puko's.

Ik blijf het toch maar raar vinden dat ik dit allemaal zelf in orde moet maken, sorry.

Groetjes,

Jozef

PS overeigens de verkoper van de 24772 wissels heb ik gecontacteerd middels een e-mail, ten tijde van mijn bijdrage #72. Denk je dat ie reageert? Nee hoor!

Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Gewoon Märklin aanschrijven.
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Hallo allemaal,

Ik ervaar ook al lange tijd problemen met de slanke bocht en rechte wissels. Ontzettend frustrerend!
Al deze wissels zijn inmiddels voorzien van puko isolators van RZTec. Dit loste al veel problemen op, maar niet alles.
Daarnaast tussen de puko's die het dichtst bij een spoorstaaf staan een stukje kurk gepropt zodat een sleper niet scheef op de puko kan lopen en niet tegen een spoorstaaf komt.
Vervolgens veel locs voorzien van Roco Silent slepers, wat ook al hielp.
Maar ze paste niet onder alle locs. Ik heb helaas nog altijd een Märklin Class77 en een Sudexpress Eurodual die kortsluiting maken op bochtwissels. Naar mijn idee word de sleper scheef gedrukt op/voor een puko waardoor de sleper contact maakt (en van blijft hangen) tegen een spoorstaaf.
Ik heb even geen ideeën meer wat ik nog aan de wissels kan aanpassen om het werkend te krijgen.
De foto met de pijltjes zijn de plekken waarvan ik het vermoeden heb waar het fout gaat.
De foto met de slanke rechte wissel werkt nu bij alle locs naar behoren. Helaas wel met de lelijke kurk stripjes. Het is dan ook geen permanente oplossing. Iemand een idee wat ik hier nog mee zou kunnen doen?

Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Tja, ik heb het al zo vaak gezegd. Puko's horen helemaal niet in rails thuis. Maar krijg dat een fervent Märklinist eens aan het verstand gepeuterd. Zodra die het woord Märklin horen wordt het verstand uitgeschakeld. Die hele puko zooi is een grote bron van ellende. Vandaag gebeurde mij ook iets fantastisch. De V60 heeft op zich al problemen met wissels, dan begint het ding de horlepiep te dansen bij het berijden. Nu heb ik ook enkele 24711 in de paradebaan liggen. Over het algemeen gaat alles daar goed overheen maar vandaag kipte de V60 gewoon om. In rechtdoor stand berijden en boem lag het ding op zijn kant??? Fantastisch toch.
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Speciale Gast
Lid sinds: 2007

Treinen rijden op rails, niet op tijd!

offline
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Een groot probleem is dat Märklin maar wat doet, naar eigen goeddunken. NEM340 proberen ze wel vast te leggen, maar die volgt eigenlijk wat Märklin doet, in plaats van dat Märklin de norm volgt.
Bij de normale slanke wissels moet je overigens kijken naar de tussenmaat van de wielen, de zogenaamde Radsatzinnenmass. Die ligt bij veel loks te dicht bij elkaar. Eigenlijk kan je alles onder de 14mm sowieso al vergeten. Ik duw bijvoorbeeld heel veel rocoloks weer terug naar 14,2-14,3mm, dan is het probleem weg.
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Citaat van: Laurent op zaterdag 08 juni 2024, 01:09:28rocoloks weer terug naar 14,2-14,3mm, dan is het probleem weg
Zouden Rocoloks dan toch anders zijn dan Märklin? Mijn M V200 was op 14,2mm gekomen en bleef ontsporen op alle wissels, niet altijd maar vaak. Wielen terug gezet op 14,0mm en het probleem was weg.
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Citaat van: DenHill op vrijdag 07 juni 2024, 14:32:03Ik heb even geen ideeën meer wat ik nog aan de wissels kan aanpassen om het werkend te krijgen.
De foto met de slanke rechte wissel werkt nu bij alle locs naar behoren. Helaas wel met de lelijke kurk stripjes. Het is dan ook geen permanente oplossing. Iemand een idee wat ik hier nog mee zou kunnen doen?

De foto toont een slanke meegebogen wissel 24772, neem ik aan?  Of is het 24672?

Ik heb een HAG 203, SBB Re 620 042-2 (3-rail uitvoering), en wanneer die locomotief met het sleepcontact vooraan een 24771 slanke meegebogen wissel (links) oprijdt, dan loopt hij vast en ontspoort zelfs omdat het sleepcontact blijft "haken" en scheef gaat hangen.
En dan is inderdaad een strip zoals aangegeven op de foto van DenHill de oplossing omdat het het sleepcontact horizontaal houdt.
Ik vermoed dat een misschien een langer sleepcontact ook een oplossing is (zal ik testen als een langer Märklin sleepcontact bruikbaar is).

In elk geval is mijn ervaring dat de slanke meegebogen wissels "probleemwissels" zijn vanwege het feit dat het lastig om de puntcontacten "optimaal" te positioneren.  Het geeft m.i. aan dat de grenzen hier voor 3-rail bereikt zijn.  Over compatibiliteit, i.e. het gebruik van ouder Märklin materieel, zullen het maar niet hebben.


Willy
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Je moet eens te rade gaan bij Anne, die lost dat wel op door te roepen dat er geen problemen met slepers zijn 😉
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Hahaha ja. Terwijl die krengen alleen maar voor problemen zorgen. Dat weet jij en dat weet ik en daarnaast nog een heleboel modelspoorders maar een verknochte M-fan zal dat nooit toegeven. Daarbij zijn die dingen volslagen overbodig. Ik ken tig modelspoorfabrikanten die ze nog nooit gebruikt hebben en nog ettelijke die ze slechts onder enkele loks zetten. En toch rijdt dat allemaal voorbeeldig. Zo voorbeeldig dat er hele continenten zijn waar Märklin alleen maar een niche in de markt vertegenwoordigt en helemaal niets leidt. Nou ja, lijdt misschien. >:-D
Slepers zijn zelfs zo overbodig dat de firma jaren terug al besloten heeft om een volledig 2-rail programma op te nemen.
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
 @citaat  @citaat

Hoe kom je daar nu weer bij, Anne is de uitvinder van de dunne messing strips gesoldeerd onder de originele sleper, lees mijn bouwtopic eens heel goed door, dat heeft twee voordelen: je kunt zien hoe dat moet en je bent lang "van de straat", het topic loopt tenslotte van 2007 tot dit jaar.

Ik had in mijn baan één stel overloopwissels, die heb ik vervangen door een andere constructie, staat ook ergens in mijn bouwtopic, reden: het voorloopwielstel van de BR 64 liep er wel eens uit.

Inderdaad voor de rest gaf de baan weinig problemen, K-rails en Märklin loc's/treinstellen, maar er er reed ook tot volle tevredenheid een Piko lok.

Groet, Anne W
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
zou die kurk gewoon een kleurtje geven zoals de ondergrond of metaal.Zal het gewoon nagenoeg niet opvallen en het geeft je een oplossing.
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
op m'n baantje 2 x 2 slanke wissels achter elkaar en geen enkel probleem en wat betreft die kl*te slepers, tja ook geen probleem mee.  :D
Zal wel aan de persoon liggen  ;)

gr. Ruud
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Dat ligt zeker aan de persoon, de ene is al wat kritischer dan de andere, ik behoor zeker niet tot de groep die met alles content is omdat er Märklin op staat  ;)
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Citaat van: Anne W op maandag 24 juni 2024, 15:38:45@citaat  @citaat
Anne is de uitvinder van de dunne messing strips gesoldeerd onder de originele sleper
Man, man, de 'uitvinder'...
Ik gebruik al messing en brons strips zo lang ik mij kan herinneren en dat was al ver in de vorige eeuw, en Anne W zegt in zijn bouwtopic in 2017 dat hij aan het 'experimenteren' is met messing strips op de originele slepers...
Zelfs op het forum wordt hier al in 2007 door andere leden melding gemaakt van dergelijke constructie.
Ik blijf er bij, je opmerkingen zijn echt voor het grappenhoekje, daar schrijven ze dingen om mee te lachen.
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
 @citaat

Bewijs graag
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Het word wel een lang slepende kwestie zo..  :|
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
 @citaat

Ja, dat krijg je met merken/leveranciers "haters".
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
 :o) Het lijkt wel of deze twee hier op het forum actief zijn onder een andere naam.

Waldorf and Statler.jpg
Bron:muppet.fandom.com/wiki/Statler and Waldorf
 
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
 @citaat

Je bedoelt hopelijk twee relatief nieuwe 3 rail forummers hoop ik.
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
 @citaat volgens mij twee relatief nieuwe anti 3 rail (M*)forummers, denk ik  :D
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Lid sinds: 2017

doe maar een treintje

offline
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
toch een aanvulling en misschien krijg ik een ban, jammer dan,  maar die constante negativiteit van Lobomotion69 en in mindere mate van spoorz, gaat niet winnen
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Ach, we drierailen allemaal... En die twee grumpy old men van Muppets kwamen toch steeds weer opdagen. Ze vonden de show slecht, maar kochten blijkbaar toch kaartjes!

En zonder hen was de show eigenlijk ook niet meer leuk...

Hoewel, iets minder minder mopperen mag ook. Sommige dingen doet Märklin niet zo handig. Dat weten we. Belangrijker is hoe je het toch leuk werkend krijgt, iets waar je bij 2 rail ook tegenaan loopt, maar dan anders.

Ik geloof er namelijk niks van dat het gras in die wereld groener is...
Tom (iTom) heeft een paar niet al te beste ervaringen met het smalspoor van Busch gehad (dat reed echt niet!) en daarna gedoe met normaalspoor met die locjes van Brawa. En over ESU hoor ik soms ook horrorverhalen (duur, 1000 geluiden en rooksignalen, maar rijden? Vergeet het!)

Dus... Af en toe wat frustratie wegblaffen is begrijpelijk maar alles de grond in schrijven, is ook zo wat.

De waarheid, ligt ergens in met midden. Op de puko's!

Nou, that's my 50 cents...

Groet,

Peter
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Ik vraag me af waarom Lobomotion nog steeds met 3 rail rijdt als het allemaal zo slecht is.
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Lid sinds: 2019

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar

offline
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
 @citaat
En dan vraag ik mij af waarom jij je dat afvraagt. De reden heb ik al een paar keer uitgelegd in meerdere draadjes. Maar ja, begrijpend lezen is ook niet makkelijk.

En ik denk, nee ik weet het zeker, dat meerdere personen om die redenen blijven 3-railen. Maar dat toegeven is schijnbaar ook moeilijk. Niets of niemand is perfect dus die schijn hoef je ook niet op te houden. Maar probleempjes die door de producent met weinig moeite verholpen kunnen worden en dat dan niet gedaan wordt. Waarbij de eindgebruiker nog niet eens zijn bezwaren kenbaar maakt maar zelf de problemen moet / gaat oplossen en dan blijft roepen dat het allemaal zo goed is. Is dat dan de ideale wereld?

De firma wil wel dikke winsten maken maar van enige goede service is nauwelijks sprake. Kijk alleen maar naar de doorlooptijd van reparaties onder garantie. Maanden ben je het dan kwijt. Ja, ze zullen het wel druk hebben maar de servicedienst in Göppingen is niet de enige die die dingen behandeld. Kijk maar op de Märklin website, daar staat een hele waslijst aan reparatiebedrijven. En die hebben allemaal hun handen vol aan garantiegevalletjes. Leuk voor de werkgelegenheid natuurlijk maar bij zoveel reparatiegevallen zet ik toch grote vraagtekens bij de geleverde kwaliteit.
Gevalletje eigen ervaring: Nieuwe lok binnen drie maanden decoder overleden, niks meer rijden. Vraag aan Märklin servicedienst om alleen de decoder op te sturen voor reparatie vanwege verzendkosten en douane. Is goed. Maanden later komt exact diezelfde decoder terug in exact diezelfde verpakking met exact diezelfde fout met de mededeling van Märklin dat ze een nieuwe decoder hebben gegeven. NIET DUS.

Fijne firma, daar ben je graag fan van.
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Prima dat je dat allemaal vindt, en het nivo van antwoord geven is ook weer bedroevend. 

Maar buiten dat. Ik kan me niet voorstellen wanneer het allemaal zo slecht is, je door blijft modderen.

Heb je een probleem, doe er iets aan, zoniet, stop dan met zeuren, onderhand weten we wel dat je het niets vind.

Verkoop het, en begin iets anders.
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Ervaringen met de slanke bochtenwissels Märklin 24771
Het volgende deel van de forumregels is schijnbaar niet meer van toepassing:

c6.   Het is niet toegestaan om enige vorm van uitlatingen te doen, zowel positief als negatief, over modelspoorbedrijven (winkels, beurshandelaren, websites, etc.) en hun personeel. Dergelijke bijdragen worden verwijderd. Dit geldt ook voor privé-verkopers op verkoopsites (zoals bijv. Marktplaats, eBay, etc).

Groet, Anne W