Nieuws:

Er zijn nog ENKELE 3railforum kalenders 2025 te koop! Bestel hem nu het nog kan in de Stichting 3rail Webshop!

Ecos 2 met wifi

Gestart door MCN zaterdag 28 oktober 2017, 17:16:11

Ecos 2 met wifi

Ecos 2 met wifi
Hallo iedereen,

Mijn schoonvader heeft van de week een nieuwe Ecos gekocht (50210)
Nu wilde de leverancier een cross cable erbij leveren maar degene die de kabel zou maken vertelde dat het niet meer hoeft.
Dus ik vanochtend druk bezig geweest om dit voor elkaar te krijgen maar wat ik ook probeer met de ip adressen, ik krijg geen contact met de router.
Weet iemand of het wel mogelijk is, kan het namelijk ook niet in de gebruiksaanwijzing vinden.
Sluit ik de Ecos bedraad aan, dan krijg ik een juiste adres en kan ik via de website de Ecos benaderen.
Dus als iemand de juiste procedure weet, dan hoor ik het graag.
Re: Ecos 2 met wifi

graag een glaasje wijn

WIFI op een ecos 2 ??  Volgens mij is er nooit ergens gesproken of vernoemd dat de ecos wifi aan boord heeft. Er bestaat wel een systeem dat ecos control heet om met een wireless module te kunnen rondlopen om de locs te bedienen
Als je de ecos op een router verbind heb je een gewone ethernet kabel nodig.Rechtstreeks een cross cable..

Inderdaad, de ECoS is alleen bedraad aan het netwerk te knopen. Niet draadloos. Je bent dus volledig verkeerd geïnformeerd door de winkelier. Je zou eventueel nog via een los accesspoint het een en ander kunnen regelen. Maar als je het met een kabel af kan. Dan dat altijd doen.

Groet Ronald.
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Zoals Johnny en Ronald al aangaven zit er geen wifi op een ECoS, een bedrade aansluiting is ook beter trouwens.

Maar je kunt hem via de webbrowser benaderen zeg je, wat zou je verder willen doen.
Moet hij gaan communiceren met de pc voor bv koploper / Itrain of is het alleen voor de updates.

Mvg,

Peter Degeluidsman

graag een glaasje wijn

ja als ik wifi wil dan heb ik de ethernet wifi bridge vap11g.Eenmaal programmeren en al de toestellen die je via ethernet ermee verbind zijn bereikbaar.

Het enige wat misschien niet meer nodig is, is een cross cable. Ik lees in de eerste post dat die 'gemaakt' moest worden en dat de maker gezegd zou hebben dat dat niet meer hoefde. Zou zo maar kunnen, want elke gewone UTP kabel doet het waarschijnlijk. Ik zou zeggen: prik een gewone netwerkkabel in de Ecos en de pc en kijk eens.

Succes,

Peter

Iedereen bedankt voor het meedenken.
Als je de bijlage bekijkt staat er wel wifi bij en als erop drukt gaat het apparaat ook naar een wifi zoeken.
Het probleem is dus dat hij niks vind.
@bellejt de leverancier heeft niks erover gezegd, hij wilde een kabel erbij leveren (denk een cross cable) maar degene die ze maakt vertelde dat ze niet meer nodig zijn.
Iig ga ik morgen weer langs met een netwerk kabel en kijken wat er gebeurd als ik het aansluiten rechtstreeks op de computer.
Vertel ik wel wat er uit gekomen is

Hallo Raymond,

Kijk even op de site van ESU, hier staat in het Duits omschreven dat het werkt met een hun mini-accesspoint (nog niet vertaald naar het Engels). Hiermee kan je dan ook de Mobile Control II gebruiken.
hier de link: klik

Mvg,

Alfons
Ben den Hollander
gast

Citaat van: MCN op zondag 29 oktober 2017, 01:04:59

Iig ga ik morgen weer langs met een netwerk kabel en kijken wat er gebeurd als ik het aansluiten rechtstreeks op de computer.

Niks want je moet de Ecos aansluiten op een router, hub of switch zodat deze in je netwerk hangt. ;)

Wil je de Ecos rechtstreeks aansluiten op je PC dan heb je een crossover kabel nodig.

Gr, Ben.
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

Hallo,

het mini access point van Esu is bedoeld om de Mobile Station II met de Ecos II te verbinden, maar is niet bedoeld om de Ecos II met internet te verbinden. Als je het mini access point gebruikt moet er nog steeds een netwerkkabel richting van de Ecos richting het access point. De Ecos II heeft dus zelf geen wifi module in huis.

met vriendelijke groet,

Walter

Klein Jünkerath

Je kan wel een TP-Link WR802N mini-router kopen (o.a. bij Conrad, ca. 20-25 euro) en die configureren als cliënt (via je PC of laptop). Dan hang je die met een kort kabeltje aan je ECoS. Beetje knutselen met de IP-adressen,  en daarmee hangt je ECoS dan wel via WiFi in je thuisnetwerk.
Mijn ECoS2 en CS1R zijn ook zo aangesloten.

Groet, Paul
Ben den Hollander
gast

@citaat Je spreekt jezelf tegen: de Ecos hangt via een kort kabeltje aan een router, niks wifi. :D

Klein Jünkerath

Goed lezen, Ben, Hij hangt niet aan een router, maar aan een cliënt. @citaat

En het gaat er toch om, om de Ecos via WiFi te bedienen, niet of de Ecos zelf wifi heeft?

Groet, Paul
Ben den Hollander
gast

Lees de vraag van Raymond nog eens goed. Zijn winkelier roept dat de Ecos via wifi kan praten zonder kabel. Dat kan niet en daar gaat dit topic over. ;)

Klein Jünkerath

Dat was al eerder gemeld en
daarom geef ik ook een praktische oplossing.

Groet, Paul

Ik zeg maar zo ik zeg maar niets.

Groetjes

Citaat van: Ben den Hollander op zondag 29 oktober 2017, 11:26:01
Lees de vraag van Raymond nog eens goed. Zijn winkelier roept dat de Ecos via wifi kan praten zonder kabel. Dat kan niet en daar gaat dit topic over. ;)
Even voor de goede orde, niet de winkelier zegt het maar iemand anders waar de winkelier een crossover kabel wilde kopen. Die man vertelde dat het gewoon via de wifi kon, de winkelier twijfelde erg maar vertrouwde deze man.
Wat ik hier lees, lukte het niet.
Heb nu de computer met de Ecos verbonden met de crossover kabel en alles werkt voor hem.
Mijn schoonvader gaat de winkelier mailen en vragen hoe die man het dan gedaan heeft.

Heb nu een bestand bijgevoegd en hier lijkt het erop dat er Wifi is omdat er WIFI Setup staat.
Maar blijkbaar toch niet. Nu wachten totdat die man het bekend maakt hoe hij het heeft gedaan

graag een glaasje wijn

Toch daarvoor, staat niet echt duidelijk in de gebruiksaanwijzing vermeld.
Bedankt voor de update  :thumbup: :thumbup: