Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Herstellen vandalisme kostte NMBS vorig jaar bijna vijf miljoen euro

Gestart door Jørg dinsdag 26 september 2017, 16:18:39

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Herstellen vandalisme kostte NMBS vorig jaar bijna vijf miljoen euro
De NMBS heeft vorig jaar voor bijna vijf miljoen euro herstellingen moeten uitvoeren na vandalenstreken op treinstellen. Minister van Mobiliteit François Bellot (MR) wil vandalisme op het spoor aanpakken met administratieve boetes. Dat antwoordt hij op een schriftelijke vraag van Open Vld-Kamerlid Luk Van Biesen.
In driekwart van de gevallen van vandalisme gaat het om het aanbrengen van graffiti. De kostprijs om die weg te werken liep vorig jaar op tot bijna 3,6 miljoen euro. Die kostprijs is opmerkelijk gestegen tegenover 2015 (2,8 miljoen euro), maar dat komt omdat de NMBS inspanningen levert om de graffiti sneller te verwijderen.
Anderen vormen van vandalisme - zoals glasbreuk, het afbreken van tafeltjes of het leegspuiten van de brandblusser - waren vorig jaar goed voor ruim 1,3 miljoen euro.
De NMBS test momenteel een dynamische camera in de strijd tegen
vandalisme. De Desiro-treinen zijn al uitgerust met camera's en dat zal ook zo zijn bij de nieuw aan te kopen M7-stellen.
Re: Herstellen vandalisme kostte NMBS vorig jaar bijna vijf miljoen euro
Citaat van: Jørg op dinsdag 26 september 2017, 16:18:39

Minister van Mobiliteit François Bellot (MR) wil vandalisme op het spoor aanpakken met administratieve boetes.


Ik wens 'm veel succes maar vandalisme bestrijd je niet met administratieve boetes. :D
Re: Herstellen vandalisme kostte NMBS vorig jaar bijna vijf miljoen euro
een werkstraf mee die graffiti verwijderen  :)
Re: Herstellen vandalisme kostte NMBS vorig jaar bijna vijf miljoen euro
Citaat van: Ben den Hollander op dinsdag 26 september 2017, 17:18:16
Citaat van: Jørg op dinsdag 26 september 2017, 16:18:39

Minister van Mobiliteit François Bellot (MR) wil vandalisme op het spoor aanpakken met administratieve boetes.


Ik wens 'm veel succes maar vandalisme bestrijd je niet met administratieve boetes. :D

Dat klopt, dat levert alleen maar geld op en dat willen we toch  h e l e m a a l  niet  O:-D
Re: Herstellen vandalisme kostte NMBS vorig jaar bijna vijf miljoen euro
Het investeren in goede camera's die ook nog is duidelijke beelden kunnen opslaan , en ook regelmatig worden bekeken/uitgelezen zijn een must.
Zowel binnen als buiten het spoor. Vooral de bemande camera's in bv grote steden zijn een groot suc6.
Als je kijkt hoeveel zaken zoals diefstal etc etc worden opgelost via die beelden zijn echt groot te noemen.
En dit geld uiteraard ook voor het spoor.
Wat is er mooier dan dat de daders bij het volgend station al worden opgepakt.....ting ting kassa.

Mvg: Alex (die ervaringen heeft met dit soort camera's en meldkamers).
Re: Herstellen vandalisme kostte NMBS vorig jaar bijna vijf miljoen euro
Citaat van: Aliebengalie op woensdag 27 september 2017, 09:11:57
Mvg: Alex (die ervaringen heeft met dit soort camera's en meldkamers).
Ben je dan eens betrapt ?  :D
Re: Herstellen vandalisme kostte NMBS vorig jaar bijna vijf miljoen euro
Jazeker - tijdens het plaatsen van zo'n camera toevallig - en da's al een hele tijd geleden op de Coolsingel in Rotterdam.
Men had vanuit het politie bureau (toen nog alleen het Haagseveer) met  een hele grote telelens er foto's van gemaakt.....die ik na enkele dagen thuis gestuurd heb gekregen terwijl ik van niets wist. En dat was zo zuiver , net of de maker in de hoogwerker stond.

Verder niet hoor , ik ben tenslotte de braafste burger van de stad...... B) B) B) :D :D :D

Mvg: Alex