Nieuws:

Kom gezellig een keertje bij jouw lokale Stichting 3rail Stamtafel lekker kletsen over treintjes en nog veel meer!

programmeren TAMS LD-G-3

Gestart door Koos1947 zaterdag 16 september 2017, 14:02:34

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
programmeren TAMS LD-G-3
Lid sinds: 2013

offline
programmeren TAMS LD-G-3
Hallo,

Ik heb een dieseltreinstel BR 517 aangeschaft van het merk naumburg und partner. Nu blijkt daar een Motorola decoder TAMS LD-G-3 art nr. 22-01-52-s in te zitten. In de handleiding staat wel een ( overigens vrij gecompliceerde) manier om deze te programmeren met de mobile station, maar dat is volgens mij de ms1. Kan iemand mij vertellen, hoe je dit op de ms2 moet doen?
Is het normaal bij tams, dat je omschakelen van analoog naar digitaal en omgekeerd via de overspanningsschakelaar van de analoge trafo moet doen?

Bij voorbaat dank voor de reacties

Koos
Re: programmeren TAMS LD-G-3
 @citaat Uit de handleiding:
Re: programmeren TAMS LD-G-3
Ja, die handleiding heb ik ook, maar volgens mij is die bedoeld voor een MS1. Ik was benieuwd naar een handleiding voor een MS2, die kan ik niet vinden.
Ik krijg hem wel in de digitale modus, maar dan moet je de loc instellen op adres 78. Is dat CV 78 of bij cv1 78? beide werken niet.
Ik heb inmiddels een esu lopi 4 er in geprobeerd, hij rijdt dan wel, maar dan gaan alle lichten, zodra je die aanzet heel snel knipperen.
Ik heb inmiddels zo'n 30 loks gedigitaliseerd, maar dit nog nooit meegemaakt. Trouwens, ook nooit een tams tegen gekomen.
Re: programmeren TAMS LD-G-3
Lid sinds: 2008

offline
Re: programmeren TAMS LD-G-3
Het loc-adres zit bij elke digitale loc op CV1.
Re: programmeren TAMS LD-G-3
De handleiding stamt uit 2006 en toen bestond de MS2 nog niet.
Re: programmeren TAMS LD-G-3
Ben den Hollander
gast

Re: programmeren TAMS LD-G-3
Citaat van: Koos1947 op zaterdag 16 september 2017, 19:48:47

Ik heb inmiddels een esu lopi 4 er in geprobeerd, hij rijdt dan wel, maar dan gaan alle lichten, zodra je die aanzet heel snel knipperen.


Deze NPE22001?



Stel je sigaar in het MS2 in op DCC protocol, is het knipperen dan weg?

Gr, Ben.
Re: programmeren TAMS LD-G-3
Ben, inderdaad de Limburger Zigarre.
Ik had de Lopi al op dcc ingesteld.
Ook Tams kan me niet helpen.... :-(

Hallo,
wenn es nach der alten Anleitung für die MS-1 nicht funktioniert, geht es mit der MS-2 wahrscheinlich nicht.
Da hilft zum Programmieren nur eine Zentrale zu nehmen, die noch das alten MM1-Umschaltsignal generiert.
Alternativ (meine Empfehlung) einen neuen Decoder einbauen. Der LD-G-3 war nicht lastgeregelt. Das Fahrverhalten ist mit einem günstigen LD-G-32.2 deutlich besser.

Freundliche Grüße
Kersten Tams
[/i]

Koos
Re: programmeren TAMS LD-G-3
Toch maar weer de lopi erin, na het bemoedigende advies van meneer Tams, beetje experimenteren met cv29 en 49 en.... eureka, het licht brandt, zonder knipperen. Inmiddels ook een andere sleper er onder gezet, want bij de originele sleper bleek het stel op mijn K wissels gelanceerd te worden.
Rest mij nog één dingetje. Op F0 gaan zowel de binnen- als de front- en sluitlichten aan. Op F1 alleen de binnenverlichting. Hoe kan ik alleen de front- en sluitverlichting aan zetten zonder dat de binnenverlichting brandt? (Ik heb alleen een MS2 ter beschikking)

m.vr.gr.

Koos