Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Decoder Fleischmann sprinter 1471

Gestart door Eener3rail zondag 07 mei 2017, 15:11:41

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Decoder Fleischmann sprinter 1471
Beste mensen,

Een Fleischmann sprinter, artikel nummer 1471 reageert niet meer op de 6021. Direct na het omschakelen naar digitaal en ingeven van het juiste adres in de 6021 brandden even de frontseinen, maar hij ging niet rijden. Frontseinen doen ook niets meer.
Terugschakelen naar analoog lukt ook niet.
Uitlezen van de decoder lukt ook niet met de ECoS. Die meldt: "geen lok op het spoor".
Zou de decoder kapot kunnen zijn?
Is de Uhlenbrock 76524 dan een mogelijke vervanger? Die heb ik nog liggen en ik kan hem op de 6-polige connector solderen i.p.v. de oorspronkelijke decoder.
Reageert de 76425 dan ook op de analoge spanning en op de omschakelpuls?

Mvg,
Henk
Re: Decoder Fleischmann sprinter 1471
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: Decoder Fleischmann sprinter 1471
Heb je de spanning op de print gemeten om draad breuken uit te sluiten?
Verder ben ik meer gecharmeerd van de ESU lokpilot v4.0.
Lijkt mij wat makkelijker af te regelen.

Mvg
Marcel
Re: Decoder Fleischmann sprinter 1471
Marcel, bedankt voor je reactie.

Ik ga die draden nog even doormeten, goeie tip.
Maar ik vrees dat de decoder te veel spanning heeft gekregen uit de 6021. Daar kun je een vraag en antwoord over lezen in dit dit topic.

De LoPi 4 ken ik wel, maar die is een stuk duurder dan de Uh76425 die ik bovendien nog heb liggen. Ik wil alleen graag weten hoe die zich gedraagt op een analoge Märklinbaan. Rijeigenschappen, omschakelen en zo.

Mvg,
Henk
Re: Decoder Fleischmann sprinter 1471
Henk , na je andere draadje te hebben gelezen zal deze bij die spanning je decoder wel het loodje hebben gelegd.
Uiteraard kan je die Uylenbrock proberen. Immers het dak is er zo van af , en zonder dak rijd ie ook wel als je van decoder bent gewisseld.
Maar al kost de Esu duurder , ook ik zou er voor gaan....rijd mooier , maar waar ligt je grens , en daar kunnen wij nooit over oordelen.
Lekker proberen , en ben je tevreden lekker laten voor wat het is.

Veel suc6
Mvg: Alex
Re: Decoder Fleischmann sprinter 1471
Ben den Hollander
gast

Re: Decoder Fleischmann sprinter 1471
Citaat van: Eener3rail op zondag 07 mei 2017, 18:11:55

Maar ik vrees dat de decoder te veel spanning heeft gekregen uit de 6021.


Dat is nog maar zeer de vraag. Ga eens in op de jouw gestelde vraag in het 6021 topic: hoe heb je de digitale spanning gemeten?

Gr, Ben.