Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

Probleem met DCC en MS2

Gestart door Stoomstefan zaterdag 08 april 2017, 22:47:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Probleem met DCC en MS2
Lid sinds: 2010

offline
Probleem met DCC en MS2
Sinds kort ben ik in het bezig van de Piko 59709 (DB V200) volledige digitaal en met sound en m'n eerst dieselloc. Een pracht model maar het enigste probleem is dat ik hem met geen mogelijkheid aan de praat krijg met de Mobile Station 2... Wellicht staat er al ergens op het forum een handleiding maar die kan ik niet zo snel vinden. Ik heb het volgende gedaan:
* Nieuwe lok aangemaakt -> Handmatig invoeren -> DCC -> Bereik 3 -> Naam+symbool
* Loc programmeren -> CV adressen controleren/invoeren

Ik heb nu mijn baan weer terug omgebouwd naar analoog en daar doet de loc het (direct zonder poespas) maarja nu de andere locs maar van de baan gehaald zodat ik er toch nog even mee kan rijden.
Wie oh wie kan mij helpen om deze Piko loc te programmeren/aan de praat te krijgen zodat deze straks tussen mijn andere (marklin)treinen over de baan kunnen rijden.

Alvast bedankt!
Stoomstefan
Re: Probleem met DCC en MS2
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail
Lid sinds: 2007

offline
Re: Probleem met DCC en MS2
Kijk hier eens in dit draadje, mogelijk helpt het.

KLIK

Re: Probleem met DCC en MS2
Ben den Hollander
gast

Re: Probleem met DCC en MS2
De lok heeft een Esu LokSound aan boord en zal zich "als het goed is" aanmelden over het M4 (MFX) protocol. En met dat aanmelden zijn wel vaker problemen. Even M4 uit laten zetten in de decoder en je kunt DCC rijden.

Gr, Ben.
Re: Probleem met DCC en MS2
Hartelijk bedankt voor jullie reactie! :thumbup:
Na een weekend te hebben gewerkt ben ik maandagmiddag weer verder gegaan met de V200. Ik wist dat hij zichzelf zou moeten aanmelden maar dat deed de lok met geen mogelijkheid. Ik heb nog even kort analoog een testritje gemaakt en heb toen op het testspoor mijn MS2 aangesloten.
En tot mijn grootste verbazing ging de lok zich nu wel automatisch aanmelden. :? En zoals het hoort na enkele seconden werden de functie zichtbaar en werkt de V200 perfect! Een klein testje gedaan en vervolgens de MS2 weer aangesloten op de baan en zo kon ik maandagmiddag voor het eerst met een diesellok de baan op.

Nogmaals bedankt voor de reacties,
Stoomstefan