Nieuws:

Wilt u Stichting 3rail steunen? Dit kan eenvoudig via onze Stichting 3rail Webshop :thumbup:

lima koploper 4007 met baanschuivers

Gestart door rscosworth woensdag 21 november 2007, 19:53:10

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
lima koploper 4007 met baanschuivers
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
lima koploper 4007 met baanschuivers
Volgens de website http://nsinmodel.com/limastel.htm heeft de laatste versie van de koploper er baanschuivers op zitten... Tenminste, als je de foto moet geloven.

Klopt dit? Op marktplaats zie ik deze namelijk nooit aangeboden. Nu heb ik me laten vertellen dat deze laatste versie met treinstel nr 4007 ook een verbeterd spuitwerk heeft. Kan ik deze dan nog uitbreiden met het tussenrijtuig? Of krijg ik daarmee kleurverschil?

Het is natuurlijk ook mogelijk om een ouder type koploper te kopen en daar baanschuivers van kleiNSpoor op te zetten, maar ben geen held met het in kleur spuiten van de baanschuivers. Het liefst alles af-fabriek en zo mooi mogelijk.

Ik wil hem overigens wel zelf ombouwen naar digitaal en een setje ledverlichting in bouwen. Wens me succes ;)
Re: lima koploper 4007 met baanschuivers
Ja, nummer 4007 had baanschuivers. Er waren nog wat verbeteringen. Zo heeft de 4007 ook veel mooiere stroomafnemers.
Het plaatsen van KleiNSpoor baanschuivers is echt gemakkelijk. Met een kwast Revell 78 aanbrengen levert al een fraai resultaat op. Leuk om eens mee te beginnen.
Re: lima koploper 4007 met baanschuivers
Een tussenrijtuig? De drietjes en de viertjes zijn heel anders van samenstelling, zeker de proto-serie. Dus dat zou ik niet willen aanraden...
Re: lima koploper 4007 met baanschuivers
Weet iemand een link waar ik de kleiNSpoor koploper baanschuivers kan bestellen?

Gr. Remco
Re: lima koploper 4007 met baanschuivers
Ga even naar http://www.kleinspoor.nl/ en mail de mensen even.

Bas
Re: lima koploper 4007 met baanschuivers
De 4007 van Lima had inderdaad baanruimers, maar vraag niet hoe die eruit zien. Ronduit: VRESELIJK! Baanruimers van Kleinspoor zijn echt veel beter.

Succes.

Jeroen
Re: lima koploper 4007 met baanschuivers
Citaat van: stadlerGTW op donderdag 22 november 2007, 14:21:25
Weet iemand een link waar ik de kleiNSpoor koploper baanschuivers kan bestellen?

Gr. Remco

hoi remco
of ga op 15 december naar de beurs in houten daar staan ze ook
heb daar onlangs voor mijn koploper en setje baanschuivers gekocht
let wel je moet ze nog wel even kleurtje geven en ze kosten en 12 euro per setje
groeten Dennis
Re: lima koploper 4007 met baanschuivers
Lid sinds: 2007

16 meter treintafel - Nederlandse modelbaan

offline
Re: lima koploper 4007 met baanschuivers
bedankt voor jullie reacties!
ik ga toch voor een 4007 met baanschuivers, omdat deze verder gewoon mooier is dan de oudere.
denk toch dat ik hem als 3-tje laat rijden, met nog een 3-tje er aan vast. 6-delig dus ;)

wat zou een redelijke prijs zijn voor een mooie 4007?
Re: lima koploper 4007 met baanschuivers
Speciale Gast
Lid sinds: 2017

Nederlands begin jaren 90

offline
Re: lima koploper 4007 met baanschuivers
Citaat van: rscosworth op zaterdag 24 november 2007, 15:16:24
bedankt voor jullie reacties!
ik ga toch voor een 4007 met baanschuivers, omdat deze verder gewoon mooier is dan de oudere.
denk toch dat ik hem als 3-tje laat rijden, met nog een 3-tje er aan vast. 6-delig dus ;)

wat zou een redelijke prijs zijn voor een mooie 4007?


Heey,

Als ik het goed heb is een 4007 duurder dan een 4005 omdat de 4007 wat zeldzamer is als ik het goed heb.
Een redelijk prijs weet ik niet echt.
Ligt eraan of die omgebouwd is naar wisselstroom of er een ander motertje in zit of er een tom v/d weert lichtsetje inzit etc etc.
Een koploper wordt voor rond de 130 euro aangeboden maar dat vind ik aan de dure kant, Aangezien het een gelijkstroom is.
Dus gewoon even mailen mt verkoper dat doet wonderen. ;)
Ik heb voor mijn Randstad koploper digitaal wisselstroom 135 betaald.
Hopelijk heb ik je hiermee geholpen!

groetjes Antal.
Re: lima koploper 4007 met baanschuivers
En als je de 4007 hebt, zou ik alsnog de baanruimers eronderuit slopen en die van Kleinspoor monteren. Knapt ie mega van op.

Jeroen
Re: lima koploper 4007 met baanschuivers
Lid sinds: 2007

Midwolda C.S. is mijn NS wereld

offline
Re: lima koploper 4007 met baanschuivers
ik heb net m'n baanschuivers gemonteerd op mijn 4005, echt gemakkelijk te doen en ziet er super uit. nou wil ik er led verlichting in bouwen maar waar kan ik zo'n setje krijgen ?? en weet iemand of je ook wisselstroom wielen voor de motorwagen kan krijgen ?? de andere wielen heb ik al wel vervangen, rijd direct een stuk beter alleen loopt de motorwagen soms uit de wissels vooral als je er rustig mee rijdt.
Re: lima koploper 4007 met baanschuivers
Citaat van: robert39 op dinsdag 27 november 2007, 23:37:04
nou wil ik er led verlichting in bouwen maar waar kan ik zo'n setje krijgen ??
Via Tom van Weert, adverteert op Marktplaats met allerlei verlichting setjes...

Koen