Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

Marklin remmodule vs DCC decoder

Gestart door Peter01 woensdag 28 december 2016, 18:24:48

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Marklin remmodule vs DCC decoder
Goedenavond,

Sinds kort reageren diverse loc's met een DCC decoder (o.a. Roco hippel en 2418) niet meer correct op de remmodule van marklin. Zodra de loc het eerste deel van de remsectie inrijdt wissel de loc van rijrichting. Tot voor kort functioneerde het naar behoren.

Hoe kan ik dit oplossen?

Mvg
Peter

PS de baan wordt sinds kort aangestuurd middels een marklin CS2 (60215)
Re: Marklin remmodule vs DCC decoder
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: Marklin remmodule vs DCC decoder
In de decoders de analoog-dc uitschakelen. De remmodules werken met analoge DC spanning. De decoder reageert daarop met om te schakelen naar analoog en gaat vooruit of achteruit (afhankelijk hoe de loc staat).
Als je dus de DC-analoog uitzet in de decoder (zie de handleiding hoe je dat moet doen), dan zou het over moeten zijn. AC-analoog kan je aan laten.
Dit had ik ook al enkele jaren geleden bij mijn ECoS en is in eerdere draadjes besproken.

Groet, Paul
Re: Marklin remmodule vs DCC decoder
Paul,

Bedankt voor je reactie.

Volgens de handleiding kan ik dit middels de cv waardes 50 en 51 regelen. Hoe kom ik via de CS 60215 bij die cv waarden. Als ik via de optie "cv waarden wijzigen" dit probeer aan te passen kom ik de waarden niet tegen. Hoogste cv is 29.

Gr
Peter