Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Let's "Goforitz" - Sporenplan M-rails

Gestart door Ludo1957 woensdag 16 november 2016, 11:00:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: Let's "Goforitz" - Sporenplan M-rails
Lid sinds: 2016

1 raiL + 1 raiL = 2 railS ;)

offline
Re: Let's "Goforitz" - Sporenplan M-rails
Dag Anton,

Als je " gangpaden " bedoelt in de zin van " bestemd voor frequent gebruik" :
- de 2 gangpaden aan weerszijden van het "schiereiland" met o.m. de containerhaven zijn minstens 50 cm breed.

Wat betreft de 2 nissen van resp. 43 cm en 62,5 cm breed:
Beide nissen bevinden zich achter een valse wand van gips- & OSB-platen die bevestigd zijn op de 2,8 cm dikke vertikale planken die het platdak van de dakuitbouw dragen.
Deze planken zijn 14 cm breed en aan de nis-zijde niet bekleed, wat voor elke nis 14 cm extra binnenruimte oplevert
## zie onderstaande foto ter verduidelijking ##

Het plan voorziet in elke nis een dubbel schaduwspoor, ondersteund door aan de buitenmuur bevestigde  laminaatstroken met een breedte van 15 cm.
Als dusdanig blijft er in de nissen resp.  41 en 61,5 cm loop- en werkruimte over.
Op zich niet bepaald comfortabel, maar wel te doen:
- op mijn smalst heb ik amper 25 cm nodig
- zodra de dubbele schaduwsporen liggen, worden de nissen normaliter enkel nog betreden om af en toe te stofzuigen  ( lees: "nog maar zelden " - de zolder werd in 2010 gerenoveerd tot studeer- en slaapkamer en is niet stoffiger dan een gemiddelde woonkamer).
- in de nissen liggen standaard M-rails die bij analoog rijden in principe geen problemen geven
- de vlakbij de smalste nis gelegen wissels zijn handbediend en de instelling blijft altijd dezelfde.

Tot zover de algemene berichtgeving.

Sporende groeten!


Edit Frenkievee: formaat tekst teruggebracht naar forumstandaard
Re: Let's "Goforitz" - Sporenplan M-rails
Dat je op je smalst maar 25cm ruimte nodig hebt verklaart veel, daar zit ik ruim boven  ;)