Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender voor beurzen, open dagen en meer!

Ecos 2 icm. oude Uhlenbrock configuratie

Gestart door Timaximus maandag 17 oktober 2016, 12:16:06

Ecos 2 icm. oude Uhlenbrock configuratie
Beste Deskundigen,

Ik zit er aan de denken om de Ecos 2 aan te schaffen en deze icm. alle oude Uhlenbrock loconet devices te gebruiken.

Nu lees ik het volgende:

- dat de Power 3 Boosters hergebruikt kunnen worden.
- dat de Loconet terugmelders en -schakelaars (switch-control) hergebruikt kunnen worden, bijvoorbeeld via de L.Net converter.
- dat de oude IB's, waarvan een als IB-control werkt, en de IB-Switchen hergebruikt kunnen worden, volgens mij via de 'ECo Sniffer'.

Dit betekent dus dat het huidige digitale systeem opgeknipt wordt en via diverse hulp devices aan de Ecos 2 wordt gehangen.

Is deze lezing van mijn kant juist of zijn er nog andere configuratiemogelijkheden.

Bijvoorbeeld: als je de IB-Switchen bijvoorbeeld puur als Loconet devices beschouwd, kunnen deze dan ook via de L.Net converter aangesloten worden?

Bijvoorbeeld: kan ik de oude IB's dan op andere locaties in de treintafel plaatsen, bijvoorbeeld bij een rangeer gebied, waarmee ik dan lokaal even de controle van een trein overneem?

MvG,

Timaximus
Re: Ecos 2 icm. oude Uhlenbrock configuratie
Ik wil je vraag wel beantwoorden maar wat mij bezig houdt (in figuurlijke zin) is waarom je een Ecos 2 aan wilt schaffen, deze uit wilt breiden met een convertor zodat die ook LocoNet kan praten terwijl je een LocoNet centrale bezit?

Gr, Ben.
Beste Ben,

Ik kan niet opmaken uit de doc. dat je alle oude LocoNet devices achter de 'sniffer' kan hangen, dus ook de terugmelders.

Vandaar dat ik denk dat je de huidige LocoNet devices configuratie moet opknippen.

MvG,

Timaximus
Beste Modelspoor Collegae,

Dankzij enkele ervaren Ecos gebruikers ben ik inmiddels ook wat wijzer wat hergebuik van oudere LocoNet devices betreft i.v.m. de Ecos 2.

De status is nu:

- Alle Uhlenbrock LocoNet devices aansluiten via de L.Net converter en daarbij de oude IB's instellen als extra rijregelaar.

- De Uhlenbrock Power 3 boosters aansluiten via de daarvoor geldende boosteraansluiting.

MvG,

Timaximus