Onlangs heb ik een spoor 1 lok gekocht om wat tests uit te voeren.
Hierbij een eerste testopstelling:
Het systeem bestaat uit een T-stuk met zowel boven als onder een atomizer. De ene voor de schoorsteen en de andere voor de cilinderstoom.
Aan de zijkant een pijpje met een knietje die uit komt onder de stoomdom. Vanuit hier kun je het bijvullen.
Het zit allemaal nog 'los'...
Ik kan het nog niet showen met de kap er op. Eerst moet er nog een gat in het onderstel en in de stoomdom.
Boren doe ik pas als ik tevreden ben met de setup. Het pijpje om bij te vullen kan ik bijvoorbeeld ook doortrekken, zodat ik kan bijvullen via de cabine. Is wel mooier, maar minder praktisch.
Ook heb ik de diameters zo klein mogelijk gehouden om uit te vinden wat de minimaal benodigde ruimte is. (Nu 12 mm)
In theorie past er 40 mm in, maar dan is er geen ruimte meer voor de decoder. Een Esu Loksound XL is gelukkig wel een stuk kleiner dan de mega decoder die er nu in zit.
Wanneer er een andere decoder in zit, kan ik het ook synchroon laten gaan met het geluid. Vooralsnog kan het alleen aan of uit.
Al met al heb ik weer een leuk middagje zitten knutselen met een voorlopig prima resultaat
Gr Richard