Citaat van: martin op maandag 01 juni 2026, 14:44:26Geachte forumleden,
hier weer een kleine update. Zoals ik van plan was heb ik een 2e lichttrafo geplaatst voor de stadsverlichting, zodat het stroomnet minder belast is. Deze actie was succesvol afgesloten, dus wilde ik dat vieren met het maken van een filmpje van 4x1200 in actie met personen en goederentreinen. Toen ik na 3:14 minuut vond dat het wel genoeg was stopte ik met filmen, en toen.....werd het donker en de treinen stonden abrupt stil
Groepenkast opengemaakt, ..alle schakelaars en aardlekschakelaars stonden goed, maar het hele huis was stroomloos. Om een lang verhaal kort te maken: de hele straat zat zonder stroom, er was een kabel doorgehakt door een graafmachine. Was toch wel opgelucht dat het niet mijn schuld was, door dat gedoe
Groet, Martin
Iets dergelijks heb ik ooit meegemaakt in Suriname,
Ik was samen met m'n neefje electrische leidingen aan t leggen bij familie en precies toen we klaar waren en de stroom er weer op hadden gezet....................alles uit
Wat was er fout gegaan vroegen we ons af ?
Dit had ik nog nooit meegemaakt!
Bij navraag in de buurt bleek dat de hele straat zonder stroom zat. Dat hadden wij toch niet op ons geweten ?
Uiteindelijk bleek dat op een hoofdweg precies op het moment dat wij de stroom hadden aangezet, een vrachtwagen tegen een stroompaal was gereden, waardoor bij de hele buurt de stroom was uitgevallen. Voor mij wel een soort van opluchting.
Toen alles naderhand was gerepareerd functioneerde onze installatie feilloos !