Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

Märklin 6409 verkeerde versie in omloop

Gestart door Herman05 zaterdag 27 mei 2006, 00:14:53

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Märklin 6409 verkeerde versie in omloop
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Märklin 6409 verkeerde versie in omloop
Welliswaar ook op een ander forum geschreven,.. maar neem niet aan dat iedereen dat ook bijhoudt. dus bij deze ook voor jullie :D :

Beste Marklinforummers,

Zoals de meeste hier wel weten moet de 6409 aan de voor- en achterzijde 3 horizontale spijlen hebben. Nu ben ik vandaag bij m'n hofleverancier geweest en heb ook een 6409 gekocht. Thuis aangekomen bleek echter ipv de 3 horizontale spijlen er 2 te zitten, zoals ook op de foto's bij Märklin staat. Schijnbaar is er dus een serie die de verkeerde spijlen heeft.

Zelf geen probleem nu hoor,.. gewoon winkelier opgebeld en kan hem ruilen, maar voor ieder ander die hem nog wil kopen wil ik zeggen. Let op! , zou zo jammer zijn wanneer je weer terug moet naar je winkel wanneer je er ver vandaan woont. :D

Groeten,
Herman
Märklin 6409 verkeerde versie in omloop
Ik heb 'm reeds vorige maand in Duitsland gekocht... met voor en achter 3 spijlen... prima dus!! Maar... o jee, wat zit die decoder er slordig ingefrot !!  Ik heb de loc gelijk geopend, maar zag geen "snelle" of éénvoudige manier om hem "weg te werken". Het zal dus wat meer knutselwerk gaan worden om die uit het zicht te halen.
Märklin 6409 verkeerde versie in omloop
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Märklin 6409 verkeerde versie in omloop
Dat wel jah,.. maar verder ben ik er (als hem heb omgeruild) erg blij mee :D

Groeten,
Herman
Märklin 6409 verkeerde versie in omloop
kan best zijn dat ze de hekken van de G 1206 hebben gebruikt .
Märklin 6409 verkeerde versie in omloop
Forum Moderator
Lid sinds: 2006

offline
Märklin 6409 verkeerde versie in omloop
Nog iets anders: Zit m'n nieuwe model te bekijken, echt super mooi, ben er echt blij mee, nu zit ik echter het informatieboekje te bekijken en daar staat  op "Modell der Reihe 2070" Staat dat er bij jullie ook op? Gewoon koste bezuiniging omdat het bijna dezelfde locomotief is,... of heb ik nu een goede loc met een verkeerde beschrijving... ? :( Een mooi model,... maar Märklin mag van mij wel iets zorgvuldiger omgaan met een model over de ?200,00...

Groeten,
Herman
Märklin 6409 verkeerde versie in omloop
gister ook maar even 1 opgehaald bij mijn locale treinboer, idd een zeer net model en ben er best blij mee :)

modell der reihe 2070 staat idd ook op mijn boekje Herman
Märklin 6409 verkeerde versie in omloop
Ik heb gisteren mijn 6409 opgehaald. Hij heeft 3 horizontale spijlen in de hekken en op het boekje staat ook "Reihe 2070".
Ik heb meteen het onlogische adres '70' veranderd in het meer logische '63' (omdat '64' en '65' al in gebruik zijn). Ik wilde hem eigenlijk het adres '64' of '65' geven, zodat ik met 2 loc's in treinschakeling zou kunnen gaan rijden, maar de 3 loc's reageren alle 3 anders op dezelfde stand van de rijregelaar  :cry: .

P@tje schreef:
CiteerMaar... o jee, wat zit die decoder er slordig ingefrot !! Ik heb de loc gelijk geopend, maar zag geen "snelle" of éénvoudige manier om hem "weg te werken". Het zal dus wat meer knutselwerk gaan worden om die uit het zicht te halen.

Wil je ons op de hoogte houden hoe je dat doet? Ik heb hetzelfde probleem.
Märklin 6409 verkeerde versie in omloop
Zodra ik met de loc aan de slag ga, zal ik laten weten of ik een oplossing vind voor het "wegwerken" van de decoder. Ik zag zo 1-2-3 eventjes geen snelle oplossing. Märklin had in de metalen kap (binnen in het machinistenhuis) eigenlijk een uitsparing moeten maken, zodat er meer ruimte zou zijn en dus de decoder lager geplaatst had kunnen worden tussen de wand van de metalen kap en de kunstof kap van het machinistenhuis (daar past ie nu net niet !) óf ze hadden een decoder moeten gebruiken zoals in alle vorige modellen van dit type loc. Mijn 6494, 6503 en 6513 hebben allen een digitale HV aandrijving (onderstel) uit een 37641 (6513). Deze lopen prachtig en er zit geen lelijke decoder in het zicht, dus twijfel ik er ook over om in de 6409 gewoon ook een 37641 aandrijving/decoder te zetten. De MFX decoder heeft toch weinig/geen toegevoegde waarde t.o.v. de oudere decoders. Maar...  ik denk er eerst nog eens even rustig over na. (suggesties van anderen zijn ook welkom !)
ps. mocht je in de loc willen kijken, dan moet je niet vergeten om eerst het (kunststof) machinistenhuis te verwijderen en pas dan de metalen kap, anders trek je de decoder los met alle gevolgen van dien. :( :cry:
Märklin 6409 verkeerde versie in omloop
maerklin weet soms niet wat ze verkopen . de G 800 BB ( waar de OBB Rh 2070 opgebasseerd is ) is DH , 736 Kw . De NS DE6400 is DE , 1180 Kw . heb zelf een loc die werd verkocht als een DE maar DH is . Zo erg slordig is dat .
Re: Märklin 6409 verkeerde versie in omloop
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

offline
Re: Märklin 6409 verkeerde versie in omloop
Oei oei,

Wat zit die decoder lelijk weggewerkt in de 37644!
2 jaar terug kocht ik de 33644, waar de decoder netjes in weggewerkt is.
Je snapt dat ik aardig baalde dat ik de delta versie gekocht had en dat vervolgens märklin dit model digitaal met mfx op de markt breng. (Had ik maar even gewacht......)
Was bijna van plan om de digitale versie aan te schaffen, totdat ik de foto's op internet wat beter bekeek.

Snap niet waarom märklin deze decoder op zo'n manier inbouwd, zeker gezien het feit dat dit model al in andere uitvoeringen is uitgebracht. Bij mij komt het over als "prutswerk".

Heb daarom besloten om de delta versie te koesteren en de digitale 37644 maar te laten voor wat hij is.

:? treinsmurf