Vele verhalen komen er voorbij waarbij mensen loc's detecteren via stroomonderbrekingen in de baan
Dit in allerlei vormen, massadetectie, contacten etc etc.
Ik vraag me af waarom lichtsluis poortjes zo weinig gebruikt worden ??
Denk aan de nadelen van stroomdetectie; je moet rails fysiek aanpassen, je bent minder flexibel in het veranderen van je baan !
De lichtsluis poortjes kan je makkelijk verplaatsen, werken contactloos en werken ook over meerdere banen.
ik gebruik lichtpoortjes van
http://www.floodland.nl/aim/info_bmd16n_1.htm met de S88 terugmeldprint welke ik zelf in mekaar zet
Iets anders; met de Marklin CS2 kun je via een railscontact (trigger) meerdere acties schakelen, denk aan wissels, seinen en locfunties
de locfunties zijn locgebonden zover ik heb kunnen zien klopt ??
de CS2 'weet' natuurlijk niet welke loc een trigger geeft dus meerdere loc's op één spoor lijkt me niet te doen of ronduit ingewikkeld lijkt me?!