Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Ecos rariteit

Gestart door Veerman zondag 28 februari 2016, 10:50:25

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ecos rariteit
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Ecos rariteit
Hey Forummers! Ik had een probleempje met mijn ecos2. Ik was bezig met het programmeren met wissels maar na een tijd kon ik ineens niets meer doen met de ecos. Ook werd ik afgemeld in de computer. De ecos reageerde nergens meer op. Ik heb op een gegeven moment maar de stekker eruit getrokken en het opnieuw laten opstarten. Helaas waren mijn wissels die ik daarvoor had geprogrammeert allemaal verdwenen maar de ecos werkte wel weer.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Ik heb overigens de laatste update erop staan.

Mvg Frank
Re: Ecos rariteit
BR98-10
gast

Re: Ecos rariteit
Vrij eenvoudig:  stekker er uittrekken betekent dat ingevoerde gegevens niet worden opgeslagen.
Juiste weg: stopknop indrukken en ingedrukt houden totdat de mededeling verschijnt "you may now unplug your Ecos"

Cees
Re: Ecos rariteit
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: Ecos rariteit
Beste Kees. Lees eerst mijn post voordat je regageert. De ecos reageerde nergens meer op.
Inmiddels heb ik dit euvel al 4 keer gehad. Grrr. Elke keer weer opnieuw beginnen.


Mvg Frank
Re: Ecos rariteit
Edwin
gast

Re: Ecos rariteit
Frank,

Misschien na iedere 2 a 3 magneetartikelen die je invoert even in het instellingenmenu op SAFE drukken. Slaat hij ze toch op, maar hoef je niet steeds te herstarten.
Re: Ecos rariteit
Forum Beheerder Secretaris St. 3rail
Lid sinds: 2006

Doe wat je zegt, dan lieg je niet.

offline
Re: Ecos rariteit
Hallo Frank,

ook van je Ecos database kan je een backup maken, iets wat ik meestal doe bij een verandering in mijn treinenbestand,in 10 jaar tijd nu 3 keer nodig gehad.

ps je rijdt met Windigipet, ik had in een oude versie problemen met diagonaal geplaatste wissels waar Windigipet niet goed mee omging, en gebruik tot op heden in mijn Windigipet 2012 database geen gespiegelde wissels. Misschien iets minder fraai maar tot op heden wel effectief. Mijn probleem werd overigens door de makers van Wdp niet als bekend probleem erkend.

met vriendelijke groet,

Walter
Re: Ecos rariteit
Freak
gast

Re: Ecos rariteit
Hallo Frank,

Citaat van: Veerman op zondag 28 februari 2016, 10:50:25
Ook werd ik afgemeld in de computer. De ecos reageerde nergens meer op.
Wat bedoel je met ook afgemeld in de computer ?. Bedoel je dat ook de verbinding tussen PC en de ECoS weg viel ?.
Zo ja, verbreek de verbinding eens voordat je veranderingen in de ECoS aanbrengt.


Mvg,
Peter
Re: Ecos rariteit
Lid sinds: 2009

Light My Train

offline
Re: Ecos rariteit
Waarschijnlijk vuil onder de rand. dan reageert de Ecos nergens op, behalve de stop en go toets.
Re: Ecos rariteit
BR98-10
gast

Re: Ecos rariteit
Beste Frank,

Met begrijpend lezen heb ik doorgaans nauwelijks enigemoeite.
Mijn reactie heeft betrekking op de passage "Helaas waren mijn wissels die ik daarvoor had geprogrammeert allemaal verdwenen" en niet op de mededeling dat de Ecos nergens meer op reageerde.

Cees
Re: Ecos rariteit
Lid sinds: 2006

Volendam

offline
Re: Ecos rariteit
Cees mijn excuus!

Walther, ik had een backup gemaakt en ben daarna verder gegaan. Dus de wissel die ik als laatste in de ecos ingevoerd had waren verdwenen. Overigens maak ik elke wissel gelijk aan in wdp dus hoefde ik deze niet nog eens te doen. :) ik ben in het bezit van versie 2015 maar ik heb ook in 2012 gelukkig nog geen probleem gehad. Het zou kunnen dat ik ook nog niet verder ben dan rijwegen.

Peter. Ik heb inderdaad geen verbinding meer met de pc wanneer de ecos in storing valt. Ik zou dit kunnen proberen wat je vertelt maar dat zal volgende week dan worden hoewel het op zich niet zou mogen gebeuren.