Nieuws:

Heb je vragen over de werking van het Stichting 3rail Forum? Krijg deze beantwoord in de Forumtips.

Ecos - Loconet converter - Intellibox beperkingen

Gestart door Wijbe vrijdag 19 februari 2016, 20:34:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Ecos - Loconet converter - Intellibox beperkingen
Beste,

Aan een Ecos heb ik een loconet converter hangen. Daaraan een aantal Intelliboxen die zijn ingesteld als 'Slave' Modus. Aangezien deze dingen een ^%*&^&*%draaiknop hebben is het onmogelijk om snel van 126 stappen naar 0 te draaien en visa versa. Graag wil ik dat de intelliboxen weer staan ingesteld op 28 rijstappen. Hoe krijg ik dit voor elkaar?

Ook blijkt het nu nog maar mogelijk om maximaal 4 functies aan te sturen vanaf de IB. Als je een Intellibox als 'baas' hebt ipv een Ecos heb je wel de beschikking over alle functies.
Re: Ecos - Loconet converter - Intellibox van 126 naar 28 stappen instellen
Ik dacht, dat je dat per loc in de IB moet aangeven waar je die loc mee aanstuurt.  MM of DCC etc.  en dan het aantal stappen.

Handleiding IB

Gr.  Charlie  (RTFM)  :D :D

Linkje bij gevoegd
Re: Ecos - Loconet converter - Intellibox van 126 naar 28 stappen instellen
De IB luistert nu als een slaaf na de Ecos.... Je kan dus lekker niks instellen via dat bepaalde menu'tje :mrgreen: Dat kan alleen in de master (dit geval de Ecos, en daar staat de loc duidelijk als 28 stappen in).
Re: Ecos - Loconet converter - Intellibox van 126 naar 28 stappen instellen
Raar, zo slaafs is de IB dus blijkbaar niet als die de Ecos niet volgt wat dat betreft.
Zou het dan verder ook niet weten, Wijbe.


Gr.  Charlie
Re: Ecos - Loconet converter - Intellibox beperkingen
Wijbe,

Wat is de software versie van de gebruikte IB's ?

Loconet wordt pas volledig ondersteund vanaf een bepaalde software versie.
Ik dacht ergens na de 1.5 of 1.6 Maar weet de precieze versie niet uit m'n hoofd.

Mvg Robin
Re: Ecos - Loconet converter - Intellibox beperkingen
IB's zijn geheel geupdate en werken dus keurig op loconet. Alleen niet met een Ecos als baas.
Re: Ecos - Loconet converter - Intellibox beperkingen
Hallo Wijbe,

Het heeft niets te maken met IB updates en dergelijke.
Ook al staat de lok bij de IB (als slave) ingesteld op 28 rijstappen, de ECoS maakt er intern 128 rijstappen van.
Het zelfde speelt zich af als je een Profiboss gebruikt.


Mvg,
Peter
Re: Ecos - Loconet converter - Intellibox beperkingen
Dat verklaart wel veel maar op de IB 'slave' kan ik niet rijstappen instellen. Ik zie 126 rijstappen en kan maar F0 tm F4 bedienen.

Komt dit doordat de Ecos dus naar zijn interne taal vertaald en daarna alleen nog maar deze informatie op loconet stuurt?
Re: Ecos - Loconet converter - Intellibox beperkingen
Hallo Wijbe,

Ondanks de instellingen op je IB dwingt de ECoS/L.Net converter de IB (slave) de lok met 126 / 128 rijstappen aan te sturen.
Zie ook:
http://forum.3rail.nl/index.php?topic=28632.msg802105#msg802105 en verder

Laatste bericht is in zoverre achterhaald dat ook Koploper LocoNet terugmelding via LNet converter kan uitlezen.


Mvg,
Peter
Re: Ecos - Loconet converter - Intellibox beperkingen
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Ecos - Loconet converter - Intellibox beperkingen
En kun je in de Ecos de versie met 126 stappen niet helemaal uitzetten?, ik weet van de Hansa Baan in Werkendam dat ze daar MFX helemaal uitgezet hebben en helemaal op Motorola rijden.

Groet, Anne W
Re: Ecos - Loconet converter - Intellibox beperkingen
Blijkbaar niet. Het zit in de interne software van de Ecos. Niet in lok-protocol.

Het probleem kan met '20%' opgelost worden. Op de IB kun je onder 'instellingen -> User interface -> Snelheidsaand. -> Absoluut (Rijstappen) of Percentage' instellen. Zet je deze op percentage heb je 100 stappen (0-100%).

Als der nu ook nog een oplossing was voor het gebruik van functies boven F4....
Re: Ecos - Loconet converter - Intellibox beperkingen
Lid sinds: 2007

Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.

offline
Re: Ecos - Loconet converter - Intellibox beperkingen
Beste Wijbe,

Als ik het goed begrijp dan zet de interface een uitgezet protocol in de Ecos weer aan, lekker...., misschien kan één van de ervaringsdeskundigen hier nog wat over zeggen?

Functies: F5 t/m F8 zitten in register 75 als je daar het lokadres + 1 zet of bedoel je wat anders?

Groet, Anne W