Bedankt Ben en Erik. Ik show mijn frøbelwerkjes niet om zoveel mogelijk reacties te krijgen, dus als die een beetje uitblijven, so be it
Ik hoop vooral anderen op ideeën te kunnen brengen en voor hen de fouten te maken zodat zij dat niet meer hoeven te doen. Daarnaast, het is vakantietijd, het is sowieso rustig op het forum.
Qua schorspasta heb ik nu 3 soorten, een mengsel van muurvuller (Alabastine) met een (basis)kleurtje door wat verf mee te mengen, de schorspasta van Anita Decor en, jawel, DAS klei met water en een scheut Dettol. Ik had een bakje gekregen, maar dat bleek aanvankelijk te dun. Het zakte zo van het bloembinddraad af. Dan kan je 2 dingen doen, of DAS klei toevoegen, of gewoon in laten drogen. Dat laatste heb ik gedaan. Rook de kamer gelijk lekker naar Dettol
Inmiddels is de prut wel dik genoeg om niet gelijk uit te zakken, dus die gaat op korte termijn op het hiervoor getoonde kleinere boompje gesmeerd worden. Aan het toevoegen van houtlijm had ik zelf ook al gedacht. Misschien ga ik dat bij een deel van de DAS prut doen. Structuur doe ik niet met zaagsel. Wat ik doe is als de schorspasta een beetje droger is, er heel lichtjes met een satéprikker overheen strijken. Je krijgt dan vanzelf een schorsachtig effect. Dat accentueer je dan door bijvoorbeeld het bruine schorspasta te drybrushen met licht bruin, beige en wit. Dat geeft een heel mooi effect.
Ik reed vandaag langs een flinke heester, van een meter of 4 hoog, dat eigenlijk dus ook een klein boompje is. Die wil ik van de week nog op de gevoelige plaat vastleggen en namaken. Als ik daar dan toch ben kan ik gelijk eens goed kijken naar een berkenbarst, hoe dat nou zit met dat zwart en wit.
Wordt vervolgd dus.