Wat een tips allemaal!! Dankje voor de reacties!
ik heb ook een H profieltje gebruikt in mijn spiraal en ben daar heel tvreden over. Gewoon de bovenste zijde van de spiraaldelen een(dikte van het profiel) even af frezen zodat het alu profiel netjes gelijk ligt met je hout en dan ben je der. Gegarandeerd succes.
Dan wel een H Profiel ipv een U profiel ! En let niet op de positie, voor deze foto was het hout nog niet diep genoeg ingefreesd en wat je op de foto bovenaan ziet is eigenlijk de onderkant van de spiraal. (dsu ze stond nog even op haar kop voor de test)
hoi Dani
Dit is wel de stevigste optie denk ik! Maar vergt ook iets meer werk.
Van het H profiel kan je ook een stuk plat verwijderen daar waar de rails moet komen. net zo stevig, maar geen "hobbel".
2x inzagen, even heen en weer buigen en knak. metaalmoeheid help je een eindje mee.
Ligt gelijk je rails gefixeerd. Leuke bijkomstigheid.
Hoi Peter en Robin
Dat is ook een goede optie, zeker dat de rails dan gefixeerd ligt zie ik wel zitten. Ik denk dat ik voor deze optie ga. Want je kan hiermee meteen de rails goed uitlijnen.
Hoi Sebas,
ik heb ook gebruik gemaakt van een profiel, alleen dan precies in de andere richting:
<foto>
Door er schroeven in te draaien zet het hout ook nog wat uit en klemt het profiel mooi om het hout.
Het scheelt een hoop frezen en werkt minstens zo goed.
groet,
Thomas
Hoi Thomas,
Dit was wat ik in eerste instantie een beetje in gedachten had. Ik ben alleen een beetje bang dat mijn mdf in de loop der tijd wat krom gaat trekken hierdoor. Ook omdat er nogal wat kracht bij komt kijken om de delen naar elkaar toe te trekken. Maar in je foto ziet het er wel goed uit! Het uitzetten van het mdf is inderdaad een mooie bijkomstigheid!
Hoi Sebas,
knap dat je ook een klimspiraal bouwt, ziet er al goed uit !!!
Houden zo ! 
Groet
Caponordtraveller- Steven
Dankje! Het gaat me gelukkig goed af!
Ik zal gaan voor de zijkand verbinding door de u goot zoals bij Thomas.
Bij de andere voorbeeld vind ik persoonlijk dat er een bobel kniekje bijft staat en dus niet strak.
Maar ieder heeft zijn eigen ding.
Mvg bas
Ik begrijp wat je bedoeld met het knikje. Het knikje is weg te halen denk ik door de manier die Peter voorstelt. Ik ga het gewoon ervaren.
Zelf heb ik met alluminium stripen de zijkand aan elkaar gemaakt bij de tweede spiraal.
Wat je ook kan doe maar dat vraagt alleen wat arbeid is een extra draadeind dus begin en eind.
Dat past in mijn spiraal net niet. De laatste twee centimeter heb ik er van de spiraal af moeten zagen. Hierdoor kom ik net in de rijruimte van de treinen terecht als ik op het andere deel een draadeind moet maken. Dit is overigens wel een probleem want als ik straks later uit deze module wil klimmen naar een volgende spiraal dan moet ik minstens twee centimeter in mijn kubus uitzagen. Ik hoop dat hij zijn stevigheid dan behoud. Maar dat is nog niet aan de orde en we zien wel of dat gaat lukken

Dan heb ik de spiraal even op mijn booster aangesloten en een klein rijtestje gedaan met de locs. Alles rijdt soepel. Het enige wat je ziet gebeuren op het laatste deel van dit filmpje is dat de loc vastloopt op de pukos. Dit komt door het sneeuwschuivertje voorop. Als deze iets zakt dan loopt hij net op de wissel aan. Dit kan verholpen worden door te kijken of de wissel wel netjes in lijn ligt met de andere. Hierna reed ook deze omgebouwde trixloc soepel over de wissel
En nog een foto van de hoogte die over is. Wie weet ver in de toekomst kan er zelfs nog met de pantograven op gereden worden.

Groet Sebas