Hoi allemaal,
De spiraal is "af" althans het houtwerk. De platen zijn gesteld. Er moet vooral aan de basisplaten nog wat versteviging gemaakt worden. Dit omdat er door de spiraal nogal wat krachten op de onderzijde komen. Een kleine versteviging kan daar al het doorbuigen verhelpen. ook moet er nog een oplossing bedacht worden voor de ongelijkheid bij de plek waar de platen samen komen. Er staat nu een klein houten balkje. Dit zou een optie kunnen zijn. Maar ook aan een kleine metalen versteviging zit ik te denken.

Vervolgens heb ik de rails geplaatst. Dat past gelukkig allemaal precies. en ook met een trein erop gaat het prima.

Het balkje wat er staat, staat overigens compleet in de weg om het opstelstation te bereiken. Maar dit kan verholpen worden gelukkig. Kwa afstand moet het precies gaan passen met de spriraal erboven.

In de spiraal komen wissels die het mogelijk moeten maken om van de daalspiraal naar klimspiraal te komen. Waarom dit moet zal later duidelijk worden maar het heeft ermee te maken dat ik de showsporen in alle richtingen bereidbaar wil maken. Hoe dit in zijn werk zal gaan moet ik binnenkort maar eens goed gaan uitpluizen want hierbij komt ook het bepalen van de blokken goed kijken. Ik vermoed dat de blokken halve spiralen worden. Of misschien zelfs kwart spiralen. (3x 24130 bijv.)

Het geheel is overigens bijzonder stevig

waar ik erg blij mee ben. Alle bekabeling wil ik aan de binnenzijde gaan maken. Of bezetmelding aan de buitenzijde en voeding plus wisselsturing aan de binnenzijde. Ook dat wordt nog even puzzelen maar wel erg leuk om te doen

Ik heb nu echt ontzettend veel zin in het vervolg
Groet Sebas
Groet Sebas