Hallo allen,
Bij de bouw van mij baan Jefferson City wilde ik ook een draaischijf die groot genoeg is om er een Big Boy op te kunnen laten draaien.
In de USA zijn er wel draaischijven te koop die groot genoeg zijn, maar afgezien van de prijs van aanschaf, verzendkosten en invoerrechten,

moeten deze ook nog naar 3rail worden omgebouwd!
Ik heb besloten nadat ik voor enkele euro?s een partij rails heb gekocht waar een defecte M-rail draaischijf tussen zat, deze te verbouwen zodat de Big Boy erop kan.

Via internet heb ik nog een draaischijf gekocht voor enkele euro?s waar onderdelen van misten en heb ik deze gebruikt om er tenminste een werkend te krijgen. Uiteindelijk heb ik van beiden een werkende gemaakt. De missende onderdelen heb ik van oude PC onderdelen nagemaakt. De mooiste hou ik ?origineel? en de lelijkste heb ik verbouwd. (1&2)
Vervolgens heb ik aan de onderkant van de te verbouwen draaischijf aantekeningen gemaakt wat ik moet gaan door solderen en wat kan gaan vervallen. Uitstekende onderdelen van de aansluitingen voor de M-rail weg gehaald en het ijzer weg geslepen. (3)
Van C-rail de lengte van de draaischijf bepaald en deze ook heel voorzichtig geprobeerd met een Big Boy erop om te zien of ik het nu niet al heb verpest! (4&5)