Rob, Snap heus wel dat je metalen kappen beter waardeert dan de plastic kappen.
Maar de 3053/54 (BR103) en de 3153 (BR120), die ik als voorbeeld aanhaalde, en inderdaad zijn ze nu van de beide reeksen van metaal.
HAG kappen van metaal vindt ik vele malen beter dan die van Esu, zei het dan wel dat je mogelijk weer iets op details inlevert, maar de robuustheid straalt van HAG af die Esu modellen missen.
Je bent echt niet de enige die metalen kappen waardeert, want M geeft er gehoor aan dus is er weldegelijk een markt voor
Zo niet Artitec, die denkt aan hoe ze die kappen moeten produceren (tegen een goede prijs), en er komt weldegelijk metaal aan te pas, want de mal waardoor deze kap geboren wordt is van een metaal en wel van koper als ik het goed heb.
Metaal bewerken is toch duurder dan een plastic model, want je kan veel dingen al mee laten gieten en er al gaten in laten zitten, die je bij een metalen deel nog moet verwijderen of boren.
Dat maakt het hele arbeidsproces duur, en aangezien Artitec dit model nog onder de Philotrain modellen wil plaatsen (qua prijsniveau), zal je toch compromissen moeten sluiten.
Die plan U rijd best, heb het met eigen ogen gezien, en je hoeft je echt niet te schamen als je een model ervan in je collectie wil opnemen
M.v.g.
Hans V200.0