Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

App Ecos controller

Gestart door Carel maandag 22 juni 2015, 11:58:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
App Ecos controller
Carel
gast

App Ecos controller
Hallo allemaal,
Omdat de Mobil Ecos II van ESU vooralsnog niet leverbaar is, heb ik de app Ecos controller gedownload en na enige instelproblemen tussen router en computer aan de praat gekregen. De locs worden allemaal goed overgenomen (ook de mfx locs) en kunnen prima aangestuurd worden m.b.v. de Ecos controller, ( ook alle functies) maar van alle schakelbare apparatuur maakt hij een rotzooitje. Van alles maakt hij een wissel, of het nu een spoorwegovergang, sein, kolenkraan enz. is, het worden allemaal wissels. Als hij dan nog de juiste benaming overnam en het item eenmaal aanmaakte zou er nog uit te komen zijn, maar hij kan een zelfde item meerdere malen aanmaken onder verschillende benamingen. Dan valt er niet meer uit te komen. Heeft iemand ervaring met deze app en weet iemand of dit een bug in de app is, of dat er iets fout bij mij is gegaan  en zo ja hoe ik dit kan oplossen?

Mvrgr Carel

P.S.
Ik vind het al een groot winstpunt, dat ik bij het testen na het opheffen van een storing of het testen van baanstuk niet meer terug hoef naar de centrale maar een loc ter plaatse kan aansturen en onmiddellijk kan ingrijpen. Maar nog mooier zou zijn, als ik ook de juiste wissel of het juiste apparaat ter plaatse kan aansturen.
Re: App Ecos controller
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: App Ecos controller
Hallo allemaal,

Ik heb al een tijdje deze app ecos controller op mijn telefoon en tablet draaien. Ik ben er niet zo tevreden over, maar omdat er eigenlijk geen alternatief is vind ik het ok zo. Waar ben ik dan niet tevreden over? Ik kan wel de wissels schakelen, maar de ontkoppelrails dat vertikt ie. Ik ben erg tevreden over de besturings mogelijkheden van de locs. Alle functies van de loc zijn aan te sturen. Nu heb ik vanavond de app ecos cab geïnstalleerd op de tablet en nu kon ik 5 minuten gebruik maken van deze app totdat de ecos op de stop stand ging. Om verder te gaan met de app moet ik de full version kopen. Ik weet echter niet wat die kost en wat de volledige versie in zich heeft. Met deze app kan ik de wissels en ontkoppelrails bedienen, maar als ik dan de ontkoppelrails activeer dan blijft de ontkoppelrails geactiveerd. Ik moet eerst weer het icoontje indrukken en dan stopt de ontkoppelrails met pulseren. Is er iemand die ervaring heeft met de app ecos cab of is er iemand die een nog betere versie heeft gevonden in de app store. Op dit moment is dus de app ecos controller de beste van de slechtste.

Groet, Jasper     
Re: App Ecos controller
Lid sinds: 2010

offline
Re: App Ecos controller
Hallo Jasper,

Je kan ook eens kijken naar TouchCab. Deze zou ook moeten werken met je ECoS. Deze app heb ik laatst nog gebruikt in combinatie met een Lenz Centrale.

Groet Ronald.
Re: App Ecos controller
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

'to err is human, to forgive, divine

offline
Re: App Ecos controller
TouchCab werkt alleen op Apple producten . En kost ? 11,00 :P

mvg
Jurrien
Re: App Ecos controller
Lid sinds: 2010

offline
Re: App Ecos controller
@citaat / jurrien Wat is het probleem? Wel een lok van 200 - 300+ euro en centrale van 400+ kopen en geen 11 euro uitgeven voor een app-besturing?  Nergens geeft Jasper aan dat hij geen Apple heeft. Je kan hem ook gratis gebruiken trouwens. Alleen dan heb je niet zo veel functies.

Groet Ronald.
Re: App Ecos controller
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: App Ecos controller
Sorry te vermelden. Ik heb een tablet en een smartphone. Beide draaien onder het Android besturingssysteem.
Groet, Jasper.
Re: App Ecos controller
Lid sinds: 2010

Stationchef van de S.a.A.-bahn

offline
Re: App Ecos controller
RtDrive Ecos al geprobeerd?
Ben er zelf niet mee bekend, maar is het proberen waard.
Jan
Re: App Ecos controller
Lid sinds: 2013

offline
Re: App Ecos controller
hallo

hier op de club ook een probleem
na een onlangs gedane reset van de smart foon en terug de app te hebben geïnstalleerd werkt deze niet meer
ook bij andere leden werkt de app niet meer dus ik ben geen alleen staand geval
het ip adres is juist ingegeven en het vakje van de poort is laag gelaten

de gekochte controller van een van de leden werkt wel
alleen de android versies werken niet meer op de smart foons

zou het kunnen dat we eerst wifi verbinding moeten maken met het wifi netwerk
de gsm staat nu op telenet home spot of zo iets
en misschien is dat het probleem dat de app niet wil werken

gr raf
Re: App Ecos controller
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: App Ecos controller
Citaat van: zofman op vrijdag 27 september 2019, 17:21:44
RtDrive Ecos al geprobeerd?
Ben er zelf niet mee bekend, maar is het proberen waard.
Jan
geïnstalleerd en werkt uitstekend! Ook de ontkoppelrails functioneert weer. Wel als duurcontact. Moet eens kijken hoe ik dat kan veranderen. Mocht je vergeten de functie uit te zetten dan zal waarschijnlijk de spoel verbranden.

Groet, Jasper.
Re: App Ecos controller
Lid sinds: 2007

mooie 44er bij de VSM

offline
Re: App Ecos controller
Hallo Allemaal,

Schreef ik zo'n 4 jaar geleden dat ik met succes de RtDrive Ecos app had geïnstalleerd, nu kan ik melden dat diezelfde app kuren vertoont waar ik niet tevreden over ben. Ik heb het idee dat de app niet geüpdatet wordt. Nu vandaag wilde ik de app gebruiken en schakelde de app uit omdat de cache te vol zat. Deze heb ik geleegd en toen begon de ellende pas echt. Door een bug in het systeem werkt de app niet meer. Niet op de tablet, maar ook niet op de telefoon. De app verwijderen en opnieuw installeren lukt wel, maar het probleem komt snel terug. Ik vind de app nog steeds erg goed, maar heb het idee dat de app niet meer gaat werken. Zijn er leden welke ook problemen ondervinden en hoe hebben die het opgelost? Een handheld aanschaffen voor de Ecos zie ik nog niet gebeuren. Oke. Ik hoor wel wat de oplossingen zijn.
Groet, Jasper
Re: App Ecos controller
Lid sinds: 2007

Klein Jünkerath

offline
Re: App Ecos controller
Je kan eens kijken of je het probleem met de ECoS Controller (app) ook hebt, of met de ECoS Cab (app). Van de laatste heb ik een trial versie geïnstalleerd. De eerste heb ik al jaren geïnstalleerd en gebruik ik het meest.
Ik had eerder ook een probleem met de RtDrive ECoS app, heb ik er destijds af gegooid. Zo te zien is hij geupdatet tot februari 2023.

Ik gebruik overigens ook vaak VNC lite, waarmee je direct op het scherm van je ECoS komt, ook een optie...

Groet, Paul