Nieuws:

Stichting 3rail wordt mogelijk gemaakt door reclame en donaties. Doneer eenvoudig via onze Stichting 3rail Shop :thumbup:

welke verf is het meest geschikt voor schilderen van bergen ?

Gestart door markos vrijdag 28 september 2007, 23:57:54

welke verf is het meest geschikt voor schilderen van bergen ?
Tja, de bergen worden steeds completer, en ik zal dus over moeten gaan tot de afwerking er van....

Ik heb geen enkele ervaring, en vraag me daarom af:
Welke verf is het meest geschikt?
Welke methode is het makkelijkst?
Welke kleur(nummers) kan ik het beste gebruiken?

De bergen heb ik gemaakt met PUR schuim.
Ik heb niets weggesneden, dus de oppervlak is redelijk "glad"
Re: welke verf is het meest geschikt voor schilderen van bergen ?
Iedereen heeft zijn eigen methode. Uitgaande van het feit dat aarde zwart/bruin is heb ik een lekker mengelmoesje gebruikt van zwarte en bruine latex. Op die plaatsen waar het stooisel niet pakt heb je geen probleem. Onverdund aanbrengen.
Dan laten drogen, insmeren met verdunde houtlijm. Strooisel erover, inspuiten met plantenspuit, met afwasmiddel om oppervlaktespanning te breken

Re: welke verf is het meest geschikt voor schilderen van bergen ?
Vaste kleuren gebruik ik niet, dan alleen aarde kleuren die in de aanbieding zijn bij de gamma. Dus ook geen speciale modelbouw verf of ral kleuren. Daarna drybrush je die eroverheen. (met een bijna droge kwast wat vegen) Direct op de toplaag hecht het slecht (te glad), dus om die reden haal ik de toplaag er altijd af (dun laagje met een broodmes) en smeer het om het effect van steen te verbeteren het geheel in met dunne tegellijm.