Gisteren met een groot deel van de andere 3railforum modulebouwers naar Houten geweest. Voor mij de eerste keer, maar onder de bezielende leiding van Ton alle ins and outs van deze beurs geleerd

.
Redelijk geinspireerd kwam ik weer thuis en vanmorgen toch nog maar even snel aan de module geknutseld. Het tijdelijke viaducht lag in eerste instantie op de blackbox bodem, maar dat was toch wat te gortig qua hellingspercentage. Vandaag dus het viaduct zowel in de lengte als de hoogte ingekort zodat hij iets onder de bodem van de blackbox komt te liggen. Als dan het dempingsrubber onder de rails komt te liggen zou e.e.a. naadloos op elkaar aan moeten sluiten.
Tot zo ver de theorie, op de naar de praktijk! Die bleek gelukkig hetzelfde te zijn! Het viaduct sluit nu vrij netjes aan op de overige delen van de module en staat ook behoorlijk stevig. Om dat uit te testen zet je dan natuurlijk je laatste aanwinst op je zojuist gefabriceerde werk en kijkt of er geen rare dingen gebeuren. Ook dat was gelukkig niet het geval.
Het was gelijk een mooie kans om eens te kijken wat voor geluid er in die Finanzpräsentation ICE zat. Aanmelden uit de loklijst leek in eerste instantie niet te kunnen, maar gelukkig reageert hij ook onder de noemer van de technische gelijke 39711. Met de kakafonie aan geluiden van mijn Kuifje Thalys in gedachten drukte ik gespannen op de knopjes...Met onderstaand, enigszins teleurstellend, (maar eigenlijk ook wel verwacht) resultaat als gevolg:
Tjsa, het was 2007 en blijkbaar was men nog niet zo ver met sound
Maar we hebben vandaag dus wel het heugelijke feit gevierd dat er een trein op "die Strecke" gereden heeft!