Nieuws:

Wil je ook treinenplaatjes in je onderschrift? Lees hier verder hoe je dat instelt op jouw profiel!

Wico's "Donnerwetter Wald" ... verjaardagsloc

Gestart door Wico vrijdag 27 maart 2015, 22:38:00

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: "Donnerwetterwald" (27/02/2017 ... Nieuwste aanwinst)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: "Donnerwetterwald" (27/02/2017 ... Nieuwste aanwinst)
@ Peter,

Bedankt voor de complimenten! Zolang er liefhebbers zijn blijf ik filmpjes posten :).

Groeten,
Wico
Re: "Donnerwetterwald" (27/02/2017 ... Nieuwste aanwinst)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: "Donnerwetterwald" (27/02/2017 ... Nieuwste aanwinst)
Eerder dan verwacht bracht de postbode vandaag weer een pakketje in Waddinxveen. Na de laatste aankopen die ik hiervoor heb laten zien, zei mijn vrouw vorige week: "Nu heb je toch wel genoeg treintjes?" Geheel naar waarheid zei ik dat dat echt niet zo was O:-D.

Zo wil ik onder andere nog een mooie sleep maken van SBB staal (coil) wagons bestaande uit vier sets Märklin 46870 (totaal 12 wagons). Geheel tot mijn verrassing en grote blijdschap, kreeg ik als antwoord: "Nou dan krijg je van mij twee sets om mee te beginnen" :favorite:.

Die heb ik toen maar rap besteld en vandaag dus binnen. Ben een blij man met deze mooie turquoise 'teleskophaubenwagen" zoals de Duiters dat fraai zeggen :D. Foto's zeggen veel meer dan woorden, dus hier laat ik het bij :P.

Groeten,
Wico
Re: "Donnerwetterwald" (27/02/2017 ... Nieuwste aanwinst)
Dat zijn mooie wagonnetjes!
Tof presentje van je vrouw! Soigneer ze maar!
Re: "Donnerwetterwald" (27/02/2017 ... Nieuwste aanwinst)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: "Donnerwetterwald" (27/02/2017 ... Nieuwste aanwinst)

Mooi, Wico  :thumbup:

Ik schat, dat je vrouw denkt dat het einde van je aankopen/verzamelen wel in zicht is  :D

Grtz Tony
Re: "Donnerwetterwald" (27/02/2017 ... Nieuwste aanwinst)
Dat is zo een foute veronderstelling, het eindigt nooooooooooiiiiiiiiiiiiiiittttttt  :o)
Re: "Donnerwetterwald" (27/02/2017 ... Nieuwste aanwinst)
-Wico:
Weer mooie aanwinsten, de treintjes hobby is toch een never ending story,  >:-D
Re: "Donnerwetterwald" (27/02/2017 ... Nieuwste aanwinst)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: "Donnerwetterwald" (27/02/2017 ... Nieuwste aanwinst)
Heren,

Wederom bedankt voor de complimenten. En inderdaad, met deze hobby zijn we (gelukkig) nooit klaar. Maar onderschat mijn vrouw niet, ze kent me donders goed en gunt me gewoon het plezier van deze mooie hobby :).

Daarom hou ik ook zo veel van haar :favorite:. Zit overigens alweer te broeden op de volgende mooie sleep ;).

Groeten,
Wico
Re: "Donnerwetterwald" (27/02/2017 ... Nieuwste aanwinst)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: "Donnerwetterwald" (27/02/2017 ... Nieuwste aanwinst)
Wico,

Heb ik weer avonddienst draaien en je mooie aanwinsten missen. :P
Leuk dat de postbode deze prachtige wagons eerder bij je kon afleveren zodat je er nog sneller plezier van kan hebben. :)
Heel veel plezier met deze prachtige wagons en als ik volgende week bij je langskom om de blauwe ondervloerplaten bij je kom ophalen wil ik ze graag in het echie even zien. :)
Re: "Donnerwetterwald" (27/02/2017 ... Nieuwste aanwinst)
Wico

Mooie wagons heb je daar gekregen  :thumbup: :thumbup:, ik heb zelf ook staalwagons hier op de baan staan.  :)
Is altijd iets apart zoek zelf nog 2 wagons met plaatstaal  :P
Re: "Donnerwetterwald" (27/02/2017 ... Nieuwste aanwinst)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: "Donnerwetterwald" (27/02/2017 ... Nieuwste aanwinst)

Mocht je vrouw zich ooit bedenken, kun je altijd nog zeggen dat de bruidssleep veel duurder was, Wico  :D
En dan vooral de nasleep  >:-D
Re: "Donnerwetterwald" (27/02/2017 ... Nieuwste aanwinst)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: "Donnerwetterwald" (27/02/2017 ... Nieuwste aanwinst)
@ Michel,

Avonddienst levert weer extra centjes op voor de hobby zullen we maar denken. En zeker leuk als je dit soort pakketjes snel in huis hebt :thumbup:. De blauwe platen staan al voor je klaar.
Je bent uiteraard van harte welkom om de nieuwste aanwinsten in het wild te zien (laat wel even weten wanneer je komt ivm eventueel andere verplichtingen).

@ Peter,

Bedankt! Het zijn zeker bijzondere wagons en helemaal in deze kleur. Het is weer eens wat anders zullen we maar zeggen :P.

@ Tony,

Een goed huwelijk is een kostbaar iets; zowel letterlijk als figuurlijk :favorite:. Ik zou mijn vrouw en mijn treinhobby voor geen goud willen missen. Ik hoop dus van harte dat ze zich nooit bedenkt :D.

Groeten,
Wico 

Re: "Donnerwetterwald" (27/02/2017 ... Nieuwste aanwinst)
Hoi Wico,

Mooie wagonnetjes. B)
Veel plezier ermee.

Gr.
René
Re: "Donnerwetterwald" (09/03/2017 ... SBB Die Post)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: "Donnerwetterwald" (09/03/2017 ... SBB Die Post)
Naast de staalwagons heb ik nog een sleep op mijn verlanglijstje staan :P. De SBB rijdt met van die mooie gele postwagons rond in diverse types en voorzien van reclameteksten in Duits, Frans en Italiaans. Nu heeft Märklin dit soort wagons uit periode V in het verleden ook wel uitgegeven, maar als ik de fora moet geloven heeft alleen Roco deze wagons in de juiste (container)uitvoering uitgebracht.

Dus ben ik opnieuw vreemd gegaan en heb een mooie sleep samengesteld uit Roco wagons. Ik vind ze kwalitatief wel wat minder dan de Märklin wagons, maar dat mag de pret niet drukken. Ze zien er op zich wel goed uit! Alle wagons voorzien van verse wisselstroom bandjes en profi koppelingen en hopla weer een sleep die zijn rondjes mag draaien op mijn baan :D.

Onderstaand allereerst een foto van het grootspoor die min of meer als basis heeft gediend voor de samenstelling van mijn trein. In de volgende post de diverse rijtuigen op een rijtje. Binnenkort ook nog een filmpje maken van al dit moois ;).

Groeten,
Wico   
Re: "Donnerwetterwald" (09/03/2017 ... SBB Die Post)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: "Donnerwetterwald" (09/03/2017 ... SBB Die Post)
Plaatjes in plaats van praatjes :P.
Re: "Donnerwetterwald" (09/03/2017 ... SBB Die Post)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: "Donnerwetterwald" (09/03/2017 ... SBB Die Post)
Smiley's i.p.v. letters  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

:P Tony
Re: "Donnerwetterwald" (09/03/2017 ... SBB Die Post)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: "Donnerwetterwald" (09/03/2017 ... SBB Die Post)
Wico,

Wederom heeft de postbode een pakket met prachtige aanwinsten bij je afgeleverd. :)
Leuk ook de foto van het grootspoor erbij. :P
Heel veel plezier met je aanwinsten enne niet te vaak vreemd gaan hé. ;)
Re: "Donnerwetterwald" (09/03/2017 ... SBB Die Post)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: "Donnerwetterwald" (09/03/2017 ... SBB Die Post)
@ Tony,

:D :D :D

@ Michel,

Ja de postbode is blij met ons, want we houden hem aan het werk :).

Ik vind de drievoudige Re 6/6 tractie ook wel stoer op die foto. Beetje teveel van het goede op mijn baan (heb ook maar twee locs van dat type :O), maar dubbeltractie met twee Re 4/4 SBB Cargo locs moet wel lukken :thumbup:.

De treinhobby is mijn "second love" :favorite:

Groeten,
Wico 
Re: "Donnerwetterwald" (09/03/2017 ... SBB Die Post)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: "Donnerwetterwald" (09/03/2017 ... SBB Die Post)
Is de postbode niet in vaste dienst bij jullie  >:-D
Erg mooi materiaal weer  :thumbup: veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: "Donnerwetterwald" (09/03/2017 ... SBB Die Post)
Wico

Dat gaat weer een mooie sleep zijn bij jou  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: "Donnerwetterwald" (09/03/2017 ... SBB Die Post)
Wico,

Dat is een mooie sleep, ben benieuwd naar je filmpje.

Gr.
Piwie.
Re: "Donnerwetterwald" (09/03/2017 ... SBB Die Post)
-Wico:
Voor zo een machtige sleep heb je wel wat power nodig, dus geen overkill,  >:-D
Re: "Donnerwetterwald" (09/03/2017 ... SBB Die Post)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: "Donnerwetterwald" (09/03/2017 ... SBB Die Post)
@ Peter,

Niet in dienst, maar wel kind aan huis :). Buiten de hobby bestellen we ook veel via internet, dus regelmatig pakketjes!

@ Peterke,

Ja dat draait met plezier zijn rondjes hier op de baan. Hopelijk straks in ons nieuwe huis mooie lange paradebanen zodat het nog beter uitkomt.

@ Piwie,

Bedankt. Filmpje komt deze week (druk druk druk ;))

@ Jørg,

Misschien moet ik dan in plaats van de SBB Re 6/6 maar drie dikke SBB Ae 6/6 voor de sleep zetten. Daar heb ik er genoeg van in de vitrine staan :D.

Groeten,
Wico
Re: "Donnerwetterwald" (13/03/2017 ... Bewegende beelden)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: "Donnerwetterwald" (13/03/2017 ... Bewegende beelden)
Belofte maakt schuld dus tijd voor bewegende beelden van mijn laatste aanwinsten. Afgeleid van de grootspoor foto heb ik de SBB Post trein voorzien van driedubbele tractie. Bij gebrek aan voldoende SBB Re 6/6 locs, in dit geval met drie fraaie SBB Ae 6/6 locs. Daarnaast in beeld een SBB Re 460 met zes turquoise staalwagons en een SBB Re 482 met een sleep van Cargo wagons.

De scenery moeten jullie er maar even bijdenken ;). Of je kijkt nog eens terug naar een oud filmpje. Zelf doe ik dat ook nog wel eens :P. Op YouTube zoeken op "Donnerwetterwald" en genieten van al dat fraais :D.

Vanaf nu is het even klaar met de aanschaf van locs of wagons, want de komende maanden is het tijd om (veel, heel veel) rails te gaan kopen voor mijn nieuwe baan.

Veel kijkplezier. 



Groeten,
Wico
Re: "Donnerwetterwald" (13/03/2017 ... Bewegende beelden)
Wico

Wauw dat is prachtig gewoon, een driedubbele tractie is gewoon te gek.  :O :O wel mooi hoor  :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: "Donnerwetterwald" (13/03/2017 ... Bewegende beelden)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: "Donnerwetterwald" (13/03/2017 ... Bewegende beelden)
Wico,

Wederom een mooi filmpje van je materiaal. :thumbup:
Eerlijk gezegd viel het niet eens op geen scenery want de aandacht gaat toch naar de treinen. :)
Succes met het verzamelen van de rails ik weet er alles van. ;)
Re: "Donnerwetterwald" (13/03/2017 ... Bewegende beelden)
-Wico:
Met zo een vloerbaantje kan je toch nog genieten van je loc's en wagons, die tripple tractie is echt de max,  :thumbup:
Re: "Donnerwetterwald" (13/03/2017 ... Bewegende beelden)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: "Donnerwetterwald" (13/03/2017 ... Bewegende beelden)
@ Peterke,

Bedankt! Het kostte wel wat moeite om de drie locs mooi synchroon te laten lopen, maar het levert fraaie beelden op :D.

@ Michel,

Nou ik mis de scenery echt wel, maar straks nieuwe baan, nieuwe kansen! Ik heb nog heel wat rails nodig; ga elke maand een mooie uitbreiding aanschaffen en dan hopelijk eind van het jaar alles compleet :P.

@ Jørg,

Lekker oefenen met Itrain en ondertussen kan ik inderdaad toch nog lekker rijden :).

Groeten,
Wico
Re: "Donnerwetterwald" (13/03/2017 ... Bewegende beelden)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: "Donnerwetterwald" (13/03/2017 ... Bewegende beelden)
Hoi Wico,

Ze draaien mooi hun rondjes, de drie loc,s in tractie is wel erg stoer  :thumbup: :thumbup:


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: "Donnerwetterwald" (13/03/2017 ... Bewegende beelden)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: "Donnerwetterwald" (13/03/2017 ... Bewegende beelden)
Ik wist niet dat die wagons zo zwaar beladen waren, Wico  :D

Mooi, tripletraction  :thumbup:

Grtz Tony
Re: "Donnerwetterwald" (13/03/2017 ... Bewegende beelden)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: "Donnerwetterwald" (13/03/2017 ... Bewegende beelden)
Tony,

Ik was ook verbaasd over driedubbele tractie voor zo'n trein. Maar de werkelijkheid wint het soms van de fantasie, want het is gebaseerd op de grootspoor foto die ik eerder gepost heb. Op mijn toekomstige baan zal ik gewoon met enkele tractie gaan rijden, lijkt me beter passen bij deze trein.

Groeten,
Wico
Re: "Donnerwetterwald" (13/03/2017 ... Bewegende beelden)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: "Donnerwetterwald" (13/03/2017 ... Bewegende beelden)

Hey Wico,

Tijdens mijn vakanties aan de Mittelrhein, zie ik soms tot wel 7 loc's aan elkaar hangend voorbij rijden  :P
Ook de vreemdste combinaties en samenstellingen. Dat maakt het vaak extra leuk  :thumbup:

Grtz Tony

( die hoopt, dat je een heel lange treinbaan kunt maken straks  ;) )
Re: "Donnerwetterwald" (08/07/2017 ... Nieuwe aanwinsten)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: "Donnerwetterwald" (08/07/2017 ... Nieuwe aanwinsten)
Zo het was een hele tijd stil aan deze kant. Dat krijg je als je baan is afgebroken en tijdelijk opgeslagen in afwachting van ons nieuwe huis. Alleen meelezen op het forum is ook leuk, maar het kriebelt wel elke keer. Daarom werd het tijd om (naast rails voor de nieuwe baan) weer eens wat materieel aan te schaffen. En dus ben ik nu de blije eigenaar van twee nieuwe (start up) locs, die ik voordelig on-line heb aangeschaft :D.

Het zijn de Railpool BR 186 (Märklin 29450) en de BLS Cargo 486 (Märklin 36624). Beide locs komen uit periode VI en kunnen zowel afzonderlijk als in dubbeltractie worden ingezet bij mijn modern Duits/Zwitsers goederentransport. Omdat de Railpool zowel in Duitsland als Zwitserland verhuurd is geweest, kan deze loc ook prima gecombineerd worden met een BR 185 van de DB. En ook de BLS rijdt in dubbeltractie samen met diezelfde BR 185. Op die manier kan ik deze locs dus op vele manieren inzetten.

Grappig detail om nog te vermelden is dat bij de BLS loc in de weerspiegeling van de skibril weer een BLS loc te zien is :P.

Groeten,
Wico
Re: "Donnerwetterwald" (08/07/2017 ... Nieuwe aanwinsten)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: "Donnerwetterwald" (08/07/2017 ... Nieuwe aanwinsten)
In aanvulling nog een paar grootspoor foto's van het internet geplukt. Veel kijkplezier :).

Wico
Re: "Donnerwetterwald" (08/07/2017 ... Nieuwe aanwinsten)
 :) Wico, dat zijn een paar prachtige loks. B)
Ik snap je wel, ik zit met hetzelfde, alles ingepakt en maar wachten op het nieuwe huis. :roll:
Dan is het toch leuk om tussentijds wat treinenspul te kopen en bij jou is dat prima gelukt. :thumbup:
Veel plezier ermee.

Dirk-Jan
Re: "Donnerwetterwald" (08/07/2017 ... Nieuwe aanwinsten)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: "Donnerwetterwald" (08/07/2017 ... Nieuwe aanwinsten)
@ Dirk-Jan,

Bedankt voor de complimenten! Geduld is een schone zaak zeggen ze :O. Nou wachten duurt gewoon lang :warning:. Maar niet getreurt omdat er op het forum ook van alles gebeurt :important:.

Groeten,
Wico
Re: "Donnerwetterwald" (08/07/2017 ... Nieuwe aanwinsten)
Lid sinds: 2008

Als je gezond bent ben je rijk

offline
Re: "Donnerwetterwald" (08/07/2017 ... Nieuwe aanwinsten)
Ik dacht dat ik de enige was hier die op een ander huis zit te wachten, maar dus niet, gelukkig maar. Ik zal maar zeggen gedeelde smart is halve smart. :( :( :(
Re: "Donnerwetterwald" (08/07/2017 ... Nieuwe aanwinsten)
Hoi Wicho

Mooie aanwinsten, die twee locs staan ook in de vitrine kast bij mijn favorieten snoepwinkel.

Die railpool spreekt me enorm aan  :P maar heb een keuze gemaakt eerst de baan afwerken.  :) dan als de loc er nog is  :D

Re: "Donnerwetterwald" (08/07/2017 ... Nieuwe aanwinsten)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: "Donnerwetterwald" (08/07/2017 ... Nieuwe aanwinsten)

Mooie aanvulling van de collectie, Wico  :thumbup:

Voor je het weet, zit je hier op je nieuwe zolder van te genieten, hoor !
"Time flies" en de "betweentime" vul ik wel op hier  :D

Grtz Tony
Re: "Donnerwetterwald" (08/07/2017 ... Nieuwe aanwinsten)
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: "Donnerwetterwald" (08/07/2017 ... Nieuwe aanwinsten)
Hoi Wico,

Ondanks dat je geen rijdende baan hebt is het leuk om je collectie verder uit te breiden.
je hebt er twee schitterende loc,s bij en dat het dan gaat kriebelen begrijp ik maar al te goed.

Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: "Donnerwetterwald" (08/07/2017 ... Nieuwe aanwinsten)
Hallo Wico,

Mooie aanwinsten. :thumbup: :thumbup: En is er al kijk op wanneer je kan beginnen met bouwen ?

M.vr.gr. Erwin
Re: "Donnerwetterwald" (08/07/2017 ... Nieuwe aanwinsten)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: "Donnerwetterwald" (08/07/2017 ... Nieuwe aanwinsten)
@ Herman,

Misschien moeten we maar een praat topic openen voor al die ongeduldige hobbyisten zonder baan ;). We delen lief en leed op het forum :) :(.

@ Peterke,

Bedankt! In de vitrine in de winkel staan ze mooi, maar op je baan vast nog veel mooier hoor :P. Maar ja, een mens kan niet alles tegelijk toch?

@ Tony,

Die nieuwe filmpjes met gebronsde bruine duitse stem (türe öffnen verdammt noch mal) bevallen me als intermezzo prima :D :D. Ze houden me op de been en van de straat :P.

@ Peter,

Bedankt voor de complimenten. Zijn inderdaad mooie locs; wel wat eenvoudig qua uitvoering maar dat mag de pret niet drukken :thumbup:.

@ Erwin,

Gelukkig zijn ze al begonnen met bouwen en zit het dak er al op. Oplevering staat gepland voor eind oktober dus komende winter kan ik lekker aan de slag! Op de foto de treinkamer in wording :).
Re: "Donnerwetterwald" (08/07/2017 ... Nieuwe aanwinsten)
Wicho

Dat word en is een flinke zolder, daar kan je wel een mooie treintafel in maken  :)

We zien het wel als het zover is, en het is het wachten waard  :P
Re: "Donnerwetterwald" (08/07/2017 ... Nieuwe aanwinsten)
Lid sinds: 2013

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

offline
Re: "Donnerwetterwald" (08/07/2017 ... Nieuwe aanwinsten)
-Wicho,
Jawel, een nieuw in-aanbouw-zijnd-huis en toch nog een tweetal nieuwe locs! Wat zal jij het dadelijk heel druk krijgen!  :-)
Maar het toont heel duidelijk wat jouw kamer gaat worden! Jij zal op dit moment niet kunnen wachten, maar jij wordt nog wel even aan een 'geduldproef' bloot gesteld!
In ieder geval geluk gewenst en 'zij' zullen veel rijplezier gaan tonen! Berg 'ze' maar heel goed op dan komt er medio november weer een gelukkig moment, namelijk het uitpakken van alles! Ga nou niet direct met jouw nieuwe baan beginnen, want dan komt een apart slot op die treindeurkamer, gemonteerd door jouw vrouw! >:-D "Eerst het huis en dan pas de hobby" zal zij gezegd hebben! 8o
:thumbup:
Re: "Donnerwetterwald" (08/07/2017 ... Nieuwe aanwinsten)
Hallo Wico,

Ziet er goed uit, en er is nog genoeg te doen. :thumbup: :thumbup: En daar op zolder kan je een mooie baan bouwen.

Als je de afmetingen heb kan je alvast het hout op de zolder liggen. Nu kan het nog eenvoudig.  >:-D >:-D

M.vr.gr. Erwin
Re: "Donnerwetterwald" (08/07/2017 ... Nieuwe aanwinsten)
Hoi Wico,

Mooie locs heb je daar opde kop getikt. De combinatie in het filmpje vind ik zelfs nog veel mooier, ik denk dat het best kan, tenminste als de baanlengte het toe gaat staan. In ieder geval wel een realistische samenstelling te zien aan die foto van het grootspoor.

Met die zolderopervlakte van je nieuwe huis zit het zo te zien wel snor. Kun je die hele oppervlakte gebruiken?
Re: "Donnerwetterwald" (08/07/2017 ... Nieuwe aanwinsten)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: "Donnerwetterwald" (08/07/2017 ... Nieuwe aanwinsten)

Oei, Wico !

Alweer een foto van je zolder ! Dat wordt weer lastig inslapen voor mij, lig ik weer te denken, wat ik met die ruimte ging doen  :P
De laatste keer, dat ik daarover nachtdroomde, zag ik 2 banen boven elkaar, met daaronder een schaduwstation en in één hoek verbonden met een spiraal  O:-D
Het werd uiteindelijk zo erg, dat ik ben opgestaan en er een panit-werkje van gemaakt heb !
Daarna kon ik tevreden slapen  :D

Grtz Tony

Re: "Donnerwetterwald" (08/07/2017 ... Nieuwe aanwinsten)
Lid sinds: 2013

Als het maar Zwitsers is.

offline
Re: "Donnerwetterwald" (08/07/2017 ... Nieuwe aanwinsten)
Wico,

Op mijn Franse vakantie adres had ik al snel even gekeken naar je mooie locs en mooi zijn ze zeker. :)
De BLS loc heb ik zelf ook hier in de doos en ja het is een prachtige loc die straks mooi over je nieuwe baan zal rijden.
De railpool is ook een hele fraaie die ik nog niet in mijn verzameling heb. ;)

Blij dat je vorderingen aan je huis op schema leggen zodat je aan het eind van het jaar lekker aan je baan kan beginnen. :thumbup:
Net als jij kan ik niet wachten jij om te gaan beginnen ik om de vorderingen te zien van de wekelijkse update's. :D :D
Re: "Donnerwetterwald" (08/07/2017 ... Nieuwe aanwinsten)
Lid sinds: 2010

Swiss rail .. what else?

offline
Re: "Donnerwetterwald" (08/07/2017 ... Nieuwe aanwinsten)
@ Peterke,

Het is zeker een hele mooie ruimte. Door de schuine wanden moet ik wel creatief in de hoogte gaan werken, maar dat komt vast goed.

@ Gerard,

Alle aanwinsten gaan nu in de verhuisdoos en ik verheug me inderdaad al op het uitpakken van de spullen :D. In de tussentijd moet er voor het huis nog van alles geregeld, gekozen en besloten worden dus ik ben nog wel even van de straat ;).

@ Erwin,

Het hout moet voorlopig nog maar even wachten, want het ontwerp van de nieuwe baan is nog niet definitief. Ik heb bij de aannemer al wel een paar pakken met isolatieplaten geritseld voor het aanbrengen van hoogteverschillen op de baan :P.

@ Martijn,

Bedankt voor de complimenten. De hele zolderruimte komt tot mijn beschikking voor de hobby en ik ben een liefhebber van lange slepen, dus dat komt wel goed. Ben nu driftig rails aan het kopen om straks voldoende lengte uit te kunnen leggen :).

@ Tony,

Sorry hoor, ik zal geen foto's meer plaatsen >:-D. Ik wil niet degene zijn die je uit je slaap houdt O:-D. Met deze warmte is op tijd slapen al lastig genoeg. Wel leuk natuurlijk dat mijn toekomstige ruimte ook anderen weer inspireert tot creatieve ideeën inclusief paint impressie. Deels ga ik met je mee, want er komen straks meerdere niveaus (maar geen dubbele banen), een schaduwstation en een spiraal. En niet te vergeten de scenery, waarbij ik veel inspiratie uit de klupbaan haal :).

@ Michel,

Hé dan kunnen we straks op jouw en mijn nieuwe baan samen in BLS dubbeltractie rijden :idea:. Moet je nog wel even wat mooie extra Zwitserse wagons scoren :D. Jouw nieuwe Vectron is ook heel mooi, maar ik wacht nog even tot de uitvoering in SBB Cargo uitvoering door Märklin wordt uitgebracht. Die staat hoog op mijn verlanglijstje.

Groeten,
Wico
Re: "Donnerwetterwald" (08/07/2017 ... Nieuwe aanwinsten)
 :offtopic: @ Tony: Wat betekenen kleuren in dromen   ;) :D

P.S. Sorry Wico voor deze humoristische inbraak bij jouw topic  >:-D
Re: "Donnerwetterwald" (08/07/2017 ... Nieuwe aanwinsten)
Lid sinds: 2014

Märklin fahren-ärger sparen

offline
Re: "Donnerwetterwald" (08/07/2017 ... Nieuwe aanwinsten)

Geen idee, Dick  :O

Ik droom nog analoog in zwart/wit  :D

Grtz Tony