Gelukkig weer een nieuw jaar!
Tony, zet je petje nu maar weer op!
Dank voor jouw waardering en wensen en ik verheug mij al weer op jouw fijne reacties
Henk, de ideeën komen niet allemaal zomaar, soms kan ik wel een dag over een bepaalde
uitwerking doen en soms wordt iets ter plekke bedacht en uitgewerkt (zo ook vandaag).
Frank, bedankt voor jouw reactie
ik zal er eens op letten of ik wat ruik
Hans, terug komende op de reactie op Henk: over die stoel heb ik net zo lang gedaan als de rookgasafvoer!
Henk, dank je en als je iets specifieks wil weten: gewoon vragen
Oud en Nieuw gevierd met de gehele familie bij ons thuis. Bijna alle (143) oliebollen zijn op.
Mijn pleegzoon was er ook bij en had een cadeau meegenomen voor mij: hij was al een hele
tijd geleden begonnen met een stuk achtergrond voor Monte Vecchio en die was nu klaar.
Gisteren op Nieuwjaarsdag hebben we die samen aan de muur geplakt met dubbelzijdig tape:
Dan ben ik gisteren begonnen met het interieur. Eerst maar een passende vloer gemaakt en
deze terracottakleur geschilderd. Vervolgens de trap op z'n plek gelijmd en daarna de bar erbij.
Deze is van een stukje schuimrubber op maat gesneden met een blad van grijs karton.
Het geheel is op kleur gebracht en voorzien van voetrail en wat glaswerk en voorraad-pot.
Om de lege en juist goed zichtbare plek tussen bar en trap op te vullen heb ik een tafel van
twee stukjes koperdraad en een stukje grijs karton gezet, een kleedje erover en een vaasje
met bloemen geeft een mooi welkom!
En nog een vanuit een ander perspectief en zonder die dikke op de trap.
Vandaag heb ik mij gestort op het hek voor het balkonnetje.
Een krul-hek zou kunnen, maar vind ik hier niet de juiste plek voor.
Het hek is gemaakt van 2x 0,5mm2 en de losse draden van soepel draad.
De leuning is net als bij de trap van een randje van een bundelbandje.
Ook heb ik de bloemen van de bloeiende plant geel geverfd, want bij het
Postkantoor staan dezelfde in de tuin, en men wil geen scheve ogen krijgen ...
Morgen ben ik van plan om het interieur in te bouwen, maar eerst nog zorgen voor verlichting.
Ook wil ik nog een zonnescherm maken en nog enkele details een de voorzijde van het pand.
Groeten,
Erik.