Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender!

Railbus 3016 & 4018 verf eraf..

Gestart door Onyx donderdag 20 september 2007, 20:59:36

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Railbus 3016 & 4018 verf eraf..
Lid sinds: 2018

offline
Railbus 3016 & 4018 verf eraf..
Ik heb via MP een oude analoge railbus met "beiwagen" aangeschaft.
Nu wist ik al dat de rode verf van de beiwagen afbladderde toen ik hem kocht, de prijs was er dan ook naar.
Nu zou ik van jullie graag tips of iedeen willen horen over hoe ik het beste kan proberen deze set weer netjes in de verf te krijgen, want nu komt de plastic onderlaag erdoor..
Dus of en zoja wat voor primer er gebruikt kan worden, en of iemand een kleur rood weet die dicht in de buurt komt van de originele railbussen.

Hoor graag!!  :D
Re: Railbus 3016 & 4018 verf eraf..
Kijk eens op de site in deze tabel. Hier staan alle verfkeuren die de DB gebruikt heeft voor locomotieven en treinen. Allicht staat de juiste kleur er bij.
Re: Railbus 3016 & 4018 verf eraf..
Wiki Redactie
Lid sinds: 2006

VT601 is one of my favorite trainsets

offline
Re: Railbus 3016 & 4018 verf eraf..
Als je jou railbus opnieuw wilt schilderen zul je eerst de oude verflaag moeten verwijderen. Ik heb wel eens gehoord van acties met "remolie", maar of dit ook voor een kunsstof model bruikbaar is durf ik niet te zeggen.

Daarna opschuren met heel fijn schuurmiddel.
Dan ontvetten en niet meer aanraken.
Als Primer kun je het best primers van Tamya uit de modelbouwwinkel nemen.
(en vergeet het plamuren niet.)

Hier zul je waarschijnlijk ook bijpassende verf kunnen komen, hopelijk in de correcte RAL-kleur.
Verwerken doe het best met een airbrush.

John
Re: Railbus 3016 & 4018 verf eraf..
Hoi,

lekker sterk sopje maken van natronloog (afvoerontstopper; PAS OP HIERMEE). Af laten koelen tot lauwwarm en daarna de kapjes er een paar minuten in,

Hierna goed afspoelen met flink wat jif en veel water. Nooit met schuurpapier aan de gang gaan!

Dan primeren met Büchner MP-25 of motip kunststofprimer.

De door marklin gebruikte rode kleur zul je zelf moeten mengen, bestaat nergens! De originele kleur van het voorbeeld is RAL3004, deze kun je o.a. van revell krijgen.

Lettertjes bij mij.

Bart

Re: Railbus 3016 & 4018 verf eraf..
Hey bart,
Bedankt voor je tip, ga het zeker even proberen.
begreep ik nu goed dat jij de juiste "lettertjes", dus de opschriften kunt leveren/maken?  :o
Re: Railbus 3016 & 4018 verf eraf..
Citaat van: Onyx op donderdag 27 september 2007, 01:51:44
Hey bart,
Bedankt voor je tip, ga het zeker even proberen.
begreep ik nu goed dat jij de juiste "lettertjes", dus de opschriften kunt leveren/maken?  :o

Yep :D

Bart
Re: Railbus 3016 & 4018 verf eraf..
Da's helemaal fantastisch, want vond dat verlies vanopdruk wel zonde!

Je hebt een PB  :wink: