Nieuws:

Bekijk eens een willekeurig artikel in onze informatieve Stichting 3rail Wiki.

vraag over car system faller

Gestart door Kevin_S donderdag 12 februari 2015, 00:21:52

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
vraag over car system faller
Lid sinds: 2006

Duits rijder

offline
vraag over car system faller
Beste leden,

ik heb misschien een stomme vraag maar kom er zelf niet echt uit..

Ik heb van faller een startset met de nachtbus. art.nummer: 161499.
ik wil een 2e auto aanschaffen, een brandweer auto.
Deze auto heeft knipperelectronica.

nu heb ik nog niet alle kennis ervan maar mij is wijs gemaakt dat dit apart geschakeld moet worden,
en dat ik ongeveer ? 200,00 kwijt ben voor een printplaat etc voor deze auto,

ik wil jullie om advies vragen,
kan ik deze auto op de baan van mijn huidige startset laten rijden en dat dan de knipperelektronica het doet of moet ik een andere auto zoeken?
ik wil geen ?200,00 neerleggen voor een auto van 99,99

bedankt alvast voor jullie reacties.

Groet, kevin
Re: vraag over car system faller
Hallo Kevin,


volgens mij bestaat er van Faller Carsystem een brandweer auto met knipperlichtelectronica
weet alleen zo 1,2,3 het nr. niet.


mvg Frans
Re: vraag over car system faller
Lid sinds: 2009

Veel lukt met geduld, liefde en precisie.

offline
Re: vraag over car system faller
Dat is wel veel geld.

Op de beurs in Houten staat een verkoper met een beter systeem.
Je plaatst dan een decoder in je auto welke alle denkbare verlichtingsmogelijkheden verzorgd. Decoder is ook op afstand te bedienen en werkt via infrarood signaal. (meen ik)
Ben je niet bang om zelf je auto om te bouwen, en kan je fijn ombouwwerk verrichten, dan is dit misschien iets voor je.
Ze geven ook workshops, en verkopen alle benodigde onderdelen.

Zie:
http://www.miniatuura.nl/miniatuura/?p=100
http://www.miniatuura.nl/miniatuura/?p=304

Gr. Marcel
Re: vraag over car system faller
Je bedoelt zoiets?



Rijdend:



Re: vraag over car system faller
Kevin,

De Brandweerauto van Faller is systeem 3.0 daar moet je nog wel wat meer bij kopen. De auto alleen kost ruim ? 300,00.
Het systeem moet er ook nog bij, reken dan maar op het dubbele. Een brandweerauto van het oude systeem waar jij een startset van hebt, wordt voor zover ik weet door Faller niet gemaakt.

Je kunt wel zelf auto's ombouwen zodat ze op het Faller systeem kunnen rijden. Moet je maar eens kijken op de site van MCC-parts. Ook op de site van Miniatuura kun je veel vinden ( linkjes van Marcel hierboven).
Punt blijft dan nog wel het inschakelen van alarmlichten ed.

Wil je dat bv. op afstand inschakelen, dan zul je of het Faller systeem 3.0 moeten aanschaffen of je auto's via een computer besturen.
Op de eerder genoemde site's wordt daar voldoende over verteld.

Re: vraag over car system faller
Citaat van: fonzo999 op donderdag 12 februari 2015, 22:58:09
Wil je dat bv. op afstand inschakelen, dan zul je of het Faller systeem 3.0 moeten aanschaffen of je auto's via een computer besturen.

Hoeft niet perse... Het antwoord staat hier al in één van de berichten genoemd. Je kan ook eens kijken naar DC-Car systeem. Daarmee bouw je een decoder in je brandweerwagen, verlichting e.d. Deze kan je met infrarood aansturen.

Je hebt dan wel kosten voor het ombouwen van je wagen en wat spul om het aan te sturen.

Groet Ronald.
Re: vraag over car system faller
Hey Kevin,

Ik ben dan begonnen met dc-car heb al 1 auto gekocht nu wacht ik op de decoder om mijn busje om te bouwen. Maar ik ben op de beurs in houten geweest en daar vond ik dat dc-car system een goed en makkelijk product, lekker via infrarood alles doen.
Ik kocht mijn spullen bij Miniatuura.nl echt een goede zaak.
Overigens ik zal waarschijnlijk aankomende week een topic starten met het bouwverslag van mijn dc-car ombouw.
Maar ik vind het wel waar voor mijn geld. je kan vrij veel mee.

Mvg,
Dennis
Re: vraag over car system faller
Lid sinds: 2006

Duits rijder

offline
Re: vraag over car system faller
Hallo iedereen.
Dank jullie wel voor jullie reacties.
ik ben er wel uit. ik ga er geen ? 300,- aan uitgeven.

Kan ik een of 2 mooie locs voor kopen als het moet,

Dank jullie wel voor jullie reacties.
Kevin
Re: vraag over car system faller
Ha kevin,

Als je alleen knipper of alarm licht voor de auto wilt is dit misschien iets voor je.

http://www.tams-online.de/htmls/produkte/fcs-1/produkte_fcs1.html

Voor ?3,95 en wat leds en een beetje geknutsel ben je het mannetje.

Bij MSG den Bosch gebruiken wij het MCC systeem, bestuurd via I-car. Dat werkt super.
Kom maar eens kijken op onze open dagen op 10 en 11 oktober.
Groetjes en succes,
Hans
Re: vraag over car system faller
yo

Ik heb nu in het totaal al 3 dc-cars rijden, deze week had ik de derde omgebouwd. Heb nog geen brandweerauto op mijn baan. Heb wel een BMW car en een bus en nu ook een DHL bus.
Maar ik ben nog lang niet klaar met dc-car systeem, ik ben echt tevreden. Zonder sensoren in de baan houden mijn dc-cars netjes afstand door het systeem infrarood.
Nu ga ik met een functiebouwsteen werken om automatisch de verlichting te gaan schakelen.

Groetjes,
Dennis