Nieuws:

Bekijk onze nieuwe Stichting 3rail kleding lijn! Mooi voor evenementen, stamafels en meet&greets op beurzen : Stichting 3rail Webshop

3railforum wagon praattopic

Gestart door Looney Tunes dinsdag 23 december 2014, 22:44:42

0 leden en 1 gast bekijken dit board.
Re: 3railforum wagon praattopic
Ik heb maar één wagentje voor mezelf gekocht. Als leukigheidje, om in de vitrine te zetten.
Zo'n fantasie model ketelwagen komt de baan niet op... ;)
Re: 3railforum wagon praattopic
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: 3railforum wagon praattopic
Citaat van: trein-ice3 op dinsdag 09 juni 2015, 10:18:06
Op de Duitse ebay stond er vorige week een setje voor euro 299,00 voor een Neuwertiges Märklin H0 28455 MHI Zugset mit E-Lok E69 3-tlg. Digital in OVP quasi unbespielt, optisch sehr schön ohne Kratzer oder Lackschäden In neuwertiger und sehr guter Originalqualität.

De 28455 is dan ook nog de Delta uitvoering. De 26455 is de digitale uitvoering. Ik kocht die in 2006 voor ? 140,-. Inmiddels liggen de prijzen rond de 200 voor een setje in goede staat.
Maar 299,- en dan ook nog voor een Delta setje is wel heel extreem ;)

@Wim: Eens kijken of we de ZLSM zo gek krijgen een grootspoor ketelwagen om te spuiten dan. Dan kan je er toch nog mee de baan op :P
Re: 3railforum wagon praattopic
Speciale Gast
Lid sinds: 2006

offline
Re: 3railforum wagon praattopic
Citaat van: degeluidsman op maandag 08 juni 2015, 16:29:14
Mooi geheel zo Marcel, ik zie nog veel meer moois staan op je baan  :)
Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
welke bedoel je Peter?
Re: 3railforum wagon praattopic
Citaat van: Sascha op dinsdag 09 juni 2015, 10:38:26
@Wim: Eens kijken of we de ZLSM zo gek krijgen een grootspoor ketelwagen om te spuiten dan. Dan kan je er toch nog mee de baan op :P
Het gaat niet zozeer om de opdruk... Het model bestaat (volgens mij) niet in 't echie.
En zonder kortkoppelmechanisme.
Re: 3railforum wagon praattopic
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: 3railforum wagon praattopic
Hallo Sascha,

Dan had je een koopie.
Zie de volgende link
Re: 3railforum wagon praattopic
Lid sinds: 2014

NS - Tijdperk V & VI

offline
Re: 3railforum wagon praattopic
Op marktplaats staat er nog een voor 164?  ;)
Re: 3railforum wagon praattopic
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: 3railforum wagon praattopic
Ik ga ook niet zo snel af op die sofort kaufen prijzen hoor.. ;) Maar prijzen variëren wel.. 2006 is natuurlijk ook al lang geleden :D
Zoek maar eens op Ebay.de op Marklin 26455 - er staan er meerdere (digitale) sets.
Re: 3railforum wagon praattopic
Lid sinds: 2013

BR 103fan forever

offline
Re: 3railforum wagon praattopic
Ik kocht mijn 26455 eind 2013 voor ?150 op marktplaats, nieuw in de doos, had misschien 1 meter gereden bij de eerste eigenaar. Was een vitrinemodel bij hem. Soms moet je mazzel hebben  :)
Re: 3railforum wagon praattopic
Forum Moderator
Lid sinds: 2007

A member of the Duurstede Group®

offline
Re: 3railforum wagon praattopic
Citaat van: Mister1736 op dinsdag 09 juni 2015, 11:24:28
Citaat van: degeluidsman op maandag 08 juni 2015, 16:29:14
Mooi geheel zo Marcel, ik zie nog veel meer moois staan op je baan  :)
Veel plezier ermee.


Mvg,

Peter Degeluidsman
welke bedoel je Peter?

Ik bedoel o.a. De GATX ketel wagons  :)


Mvg,

Peter Degeluidsman
Re: 3railforum wagon praattopic
Afgelopen zaterdag heeft de Briesser haar wagons hier al afgeleverd. Echter vandaag is de eerste wagon in de dienstregeling opgenomen.

Re: 3railforum wagon praattopic
Edwin

Wat een drukte op je baan, station ziet er goed uit, zeker met al die speciale wagons.  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: 3railforum wagon praattopic
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: 3railforum wagon praattopic
We zijn jullie nog 1 filmpje schuldig, nl. die van de grootste bestelling, die van Ton V100 met 21 wagons!  :thumbup:  :D

Re: 3railforum wagon praattopic
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: 3railforum wagon praattopic
Dan had je zeker mazzel Dick want de Duitsers vragen tot het dubbele voor een digitale uitvoering.
Die van MP is een analoge uitvoering. En al zoekende, d´r is een uit Frankrijk die vraagt 449,99. Die denkt zeker dat wij niet door hebben dat dit gewoon 450 euries min 1 cent is en dat deze vraagprijs belachelijk is vergeleken met de andere aanbieders.
Voordat het geheel van het onderwerp 3railforum wagon praattopic afwijkt met de Brieser en er teruggefloten wordt, leuk hè, dat zoeken op veillingsites met nummers: Gugino, Carla  >:-D
Dirk
Re: 3railforum wagon praattopic
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: 3railforum wagon praattopic
Citaat van: Sascha op zondag 07 juni 2015, 13:15:52
Oh oh.. voor u gespot! De Blauwe Briesser gaat op stap vandaag! En hij gaat verschillende plaatsen in het land aandoen!!

Maar wat neemt de Blauwe Briesser vandaag nu mee op pad??? Een heleboel .......  :help: :help: :help: :help:

Het kompas van de BB is zeker defect, dat hij het Noorden niet weet te vinden. ;) >:-D >:-D

Citaat van: i_m_johny op zaterdag 06 juni 2015, 19:53:45
Ik ben niet ongeduldig, ik ben Niet ongeduldig, ik ben NIET ongeduldig, ik ben NIET ONGEDULDIG.......

Rob :D :D :D
Re: 3railforum wagon praattopic
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: 3railforum wagon praattopic
Nou.. Ik heb vanmiddag de inlog gegevens gekregen om online zendingen aan te melden :thumbup: Dan worden ze opgehaald door een Post.nl busje. Ik hoor het de medewerker nog zeggen : "Ja meneer, u kunt gewoon gebruik maken van uw Dymo labelprinter voor de Etiketten". Oke.. Kom zojuist erachter dat dan wel alleen een Labelwriter 4XL moet zijn, omdat het minimale formaat 100x150mm is :O - Nee die heb ik niet in huis. Alternatief is om A4 sticker vellen te gebruiken in een laserprinter met 4 A6 stickers erop. Nee, die heb ik ook niet in huis (laserprinter wel, stickervellen niet). Morgen dus na mijn werk eerst maar eens gaan shoppen! Sorry jongens.. De pakketjes zijn dus nog niet de deur uit  :?
Re: 3railforum wagon praattopic
Wil Tweeendrie
gast

Re: 3railforum wagon praattopic
Citaat van: Sascha op woensdag 10 juni 2015, 20:34:16
Sorry jongens.. De pakketjes zijn dus nog niet de deur uit  :?

:-( :-( :-(  Wij houden moed, eens ......
Re: 3railforum wagon praattopic
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: 3railforum wagon praattopic
En ik maar wachten bij de brievenbus......

Sascha en consorten, laat je niet gek maken. een week erbij kunnen we echt wel hebben.

Groetjes Dennis
Re: 3railforum wagon praattopic
Lid sinds: 2007

als er maar een "v" voor op staat

offline
Re: 3railforum wagon praattopic
Ongeduldig of niet, wil langs deze weg nog maar eens bedanken voor de actie en de vrije tijd die het kost, om een ieder die deze wagon besteld heeft te voorzien van het kleinood :thumbup:

Toch altijd leuk als je een wagon besteld bij een fabrikant, die er vervolgens best veel reclame voor maakt dan menig ander wagonnetje, die dan voor bijvoorbeeld relatiegeschenken zijn.

Die krijgen hooguit een nummer in de Insider, en zo af en toe zie je er een afbeelding van.
Het contrast met deze wagons is wel heel groot, als je kijkt naar de 3-railwagon ;)

M.v.g.

Hans V200.0

Re: 3railforum wagon praattopic
Wil Tweeendrie
gast

Re: 3railforum wagon praattopic
Citaat van: Hans V200.0 op woensdag 10 juni 2015, 23:58:05
Ongeduldig of niet, wil langs deze weg nog maar eens bedanken voor de actie en de vrije tijd die het kost, om een ieder die deze wagon besteld heeft te voorzien van het kleinood :thumbup:

En daar ben ik het volledig mee eens!
Geduld is een schone zaak, toch?

Wil Tweeendrie
Re: 3railforum wagon praattopic
zeer mooi
Re: 3railforum wagon praattopic
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: 3railforum wagon praattopic
Citaat van: Hans V200.0 op woensdag 10 juni 2015, 23:58:05....Die krijgen hooguit een nummer in de Insider, en zo af en toe zie je er een afbeelding van. Het contrast met deze wagons is wel heel groot, als je kijkt naar de 3-railwagon ;) Hans V200.0
Ik heb de Duitse Märklin Magazin ontvangen. Daar staat de wagen -nog- niet in. Kom op Märklin Nederland. Pak ook die kans en maak ze jaloers op ons 3railforumsucces!
Dirk, die qua verzending met A6label van dit uitgaat... Wat in de ketelwagen zit verzuurt niet.
Re: 3railforum wagon praattopic
Citaat van: Sascha op woensdag 10 juni 2015, 20:34:16
Morgen dus na mijn werk eerst maar eens gaan shoppen! Sorry jongens.. De pakketjes zijn dus nog niet de deur uit  :?

JE MAG ER WEL WAT MEER VOOR VRAGEN ...... ER KOMEN STEEDS MEER KOSTEN BIJ
Re: 3railforum wagon praattopic
Lid sinds: 2012

Iedere dag is, wat je er zelf van maakt.

offline
Re: 3railforum wagon praattopic
Daar zou ik geen moeite mee hebben.

Want de tijd en middelen die door dit avontuur nodig zijn gebleken, zijn wat mij aangaat de grens van het redelijke overschreden.

Groeten,

Jan
Re: 3railforum wagon praattopic
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: 3railforum wagon praattopic
Citaat van: Edwin op dinsdag 09 juni 2015, 21:05:45
...Echter vandaag is de eerste wagon in de dienstregeling opgenomen...

ik mis dus echt heel erg dat  :thumbup: vindt ik leuk  :thumbup: knopje!!
Re: 3railforum wagon praattopic
Als ik mazzel heb , mag ik ze straks in ontvangst gaan nemen bij Hobby In Praktijk.
Ben erg benieuwd , en kan ik er gelijk een voor me maatje Erik meenemen naar Hoensbroek.
Want daar gaan we weer naar toe na een (of 2 of 3 bakjes troost)...... :D

In ieder geval dank ik iedereen die hier aan mee heeft gedaan voor het vele werk wat jullie er aan gehad , en nog hebben.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Mvg: Alex
Re: 3railforum wagon praattopic
Lid sinds: 2014

Geen brug is te ver.

offline
Re: 3railforum wagon praattopic
trein-ice3,

Ik heb ook het m*magazine ontvangen en ik vind het nog niet zo vreemd dat de wagon er nog niet instaat.

Als jze nog niet eens de juiste brief kunnen meesturen.
Er stond namelijk in nog de beste wensen voor 2015 en de brief heeft de datum van januari 2015.
En vermeld dat er een brief bijzat van de insider wagon, terwijl er een bon bij zit van de catalogus.
Gelukkig klopt de rest wel.

En van mijn kant ook allemaal bedankt voor het vele werk wat er is aan het versturen etc van de wagon's :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: 3railforum wagon praattopic
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: 3railforum wagon praattopic
*** activity in progress *** :)

Bestelde Dymo 4XL is binnen, en de eerste etiketten worden op dit moment geprint. Bij het aanmelden ontvangen jullie allemaal een email. Het gaat een voor een aan de hand van een checklist uiteraard.

Als alles gelabelled is, dan zal ik de zendingen voormelden bij Post.nl (dan wordt de ophaling [bus] dus ingepland) en dan ontvangen jullie wederom een mail, maar dit keer met de track en trace code.

*EINDELIJK* ook de definitieve bevestiging van Houten binnen dat we er mogen komen staan :D

Wachten is moeilijk, maar jullie geduld wordt beloond! ;)
Re: 3railforum wagon praattopic
Dank je voor de update :important: :thumbup:
Re: 3railforum wagon praattopic
Speciale Gast
Lid sinds: 2009

offline
Re: 3railforum wagon praattopic
 :thumbup: :thumbup: :thumbup:

:) Dank voor de tomeloze inzet !!

Dirk-Jan
Re: 3railforum wagon praattopic
Degene die nog niet besloten hebben of ze verzenden of afhalen kiezen hebben net allemaal een mail ontvangen, om aan te geven welke ze kiezen. Over een paar dagen gaan we namelijk een afhaalbewijs mailen naar iedereen die in Houten komt afhalen.
Re: 3railforum wagon praattopic
Forum Moderator
Lid sinds: 2010

offline
Re: 3railforum wagon praattopic
Wat mij betreft een groot compliment voor alle moeite!!  :thumbup: :thumbup:
Re: 3railforum wagon praattopic
Wil Tweeendrie
gast

Re: 3railforum wagon praattopic
Bedankt weer voor de voortschrijdende informatie.
Zoals ik al vaker heb laten weten, ongelooflijk wat jullie allemaal doen. :thumbup:

Het lijkt immers zo eenvoudig: een idee hebben, betalingen innen, iets in veelvoud bestellen en dan distribueren, maar daar zit toch aardig wat werk in.

groetjes

Wil Tweeendrie
Re: 3railforum wagon praattopic
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: 3railforum wagon praattopic
Sascha en Edwin,

Om niet uit de toom te vallen: het werd ook wel eens een keer tijd. >:-D >:-D >:-D :D :D :D







Zo nu weer over tot de orde van de dag: Het was een klus der titanen, waaraan jullie je gewaagd hebben en het eindelijk kunnen gaan afronden. Ook vanaf mijn kant de complimenten voor het klaren van deze gigantische klus, waarvoor hartelijk dank. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Rob
Re: 3railforum wagon praattopic
Citaat van: Robtrein op zaterdag 13 juni 2015, 18:00:20
Om niet uit de toom te vallen: het werd ook wel eens een keer tijd. >:-D >:-D >:-D :D :D :D

Hmm Sascha...... toch maar dat pakketje van Rob nog even een paar maanden achterhouden  >:-D >:-D :D :D >:-D >:-D :D :D
Re: 3railforum wagon praattopic
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: 3railforum wagon praattopic
Welk pakketje van Rob Edwin??????  ;)
Re: 3railforum wagon praattopic
Lid sinds: 2013

Kees Hulstein

offline
Re: 3railforum wagon praattopic
HOERAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA. De beste mail van het jaar ontvangen: de wagon komt naar me toe.
Geweldig gedaan, vrijwilligers! Wat hebben jullie hard gewerkt.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Nu eerst een paar maanden uitrusten lijkt me niet verkeerd. Dan gaan we daarna op zoek naar een nieuw project.  >:-D >:-D >:-D O:-D
Re: 3railforum wagon praattopic
Wil Tweeendrie
gast

Re: 3railforum wagon praattopic
Citaat van: Schienenbus2012 op zaterdag 13 juni 2015, 19:14:01
Nu eerst een paar maanden uitrusten lijkt me niet verkeerd.

Helemaal niet, eerst zorgen dat iedereen zijn pakket(ten) heeft.
Daarna mogen ze uitrusten. >:-D >:-D

Wil Tweeendrie
Re: 3railforum wagon praattopic
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: 3railforum wagon praattopic
Citaat van: Edwin op zaterdag 13 juni 2015, 18:40:53
Citaat van: Robtrein op zaterdag 13 juni 2015, 18:00:20
Om niet uit de toom te vallen: het werd ook wel eens een keer tijd. >:-D >:-D >:-D :D :D :D

Hmm Sascha...... toch maar dat pakketje van Rob nog even een paar maanden achterhouden  >:-D >:-D :D :D >:-D >:-D :D :D


Citaat van: Sascha op zaterdag 13 juni 2015, 18:41:40
Welk pakketje van Rob Edwin??????  ;)


Hieruit blijkt dus dat jullie weer uit de neus zitten te pulken en van verveling niet weten wat te doen.  ;)
Dus wordt het tijd dat er weer een andere actie gaat komen. :P >:-D >:-D

Rob
Re: 3railforum wagon praattopic
Lid sinds: 2010

Beter één module klaar, dan hele baan nooit af...

offline
Re: 3railforum wagon praattopic
Citaat van: Sascha op zaterdag 13 juni 2015, 14:23:07
...ook de definitieve bevestiging van Houten binnen dat we er mogen komen staan...

Mooi!!   :thumbup: ik kijk er al naar uit!
Re: 3railforum wagon praattopic
Citaat van: Wil Tweeendrie op zaterdag 13 juni 2015, 16:34:12
Bedankt weer voor de voortschrijdende informatie.
Zoals ik al vaker heb laten weten, ongelooflijk wat jullie allemaal doen. :thumbup:

Het lijkt immers zo eenvoudig: een idee hebben, betalingen innen, iets in veelvoud bestellen en dan distribueren, maar daar zit toch aardig wat werk in.

daar ben ik het helemaal mee eens
Re: 3railforum wagon praattopic
"Hieruit blijkt dus dat jullie weer uit de neus zitten te pulken en van verveling niet weten wat te doen.  ;)
Dus wordt het tijd dat er weer een andere actie gaat komen. :P >:-D >:-D"

dat wordt dan de loc voor deze wagons ........    GRAPJEEEEEE
Re: 3railforum wagon praattopic
Speciale Gast Events Team
Lid sinds: 2011

offline
Re: 3railforum wagon praattopic
inmiddels mag dit topic ook wel eens verhuisd worden. Het wagonnetje is nu toch opgenomen door Marklin.

Groetjes Dennis.
Re: 3railforum wagon praattopic
Voor volgend jaar een koelwagentje 4415 met 3 rail forum opschrift leuke aanvulling op deze ketelwagen  :D
Re: 3railforum wagon praattopic
Dat zou een leuk idee zijn elk jaar een andere 3Rail wagon uitbrengen, met op de verpakking het jaartal, ik ben alvast kandidaat om er een aan te schaffen.
Re: 3railforum wagon praattopic
Citaat van: dennisreij op zondag 14 juni 2015, 21:05:17
inmiddels mag dit topic ook wel eens verhuisd worden. Het wagonnetje is nu toch opgenomen door Marklin.

Groetjes Dennis.

IK DENK JUIST VAN NIET , WANT ANDERE PERSONEN KUNNEN DE WAGON NOG STEEDS NIET VINDEN IN DE CATALOGUS
Re: 3railforum wagon praattopic
Speciale Gast Voorzitter St. 3rail
Lid sinds: 2006

Elsloo (LB)

offline
Re: 3railforum wagon praattopic
Zojuist zijn alle zendingen doorgezet naar Post.nl - contact gehad, en morgen tussen 13 en 14 komt een bus alle zendingen ophalen. Dus vanaf woensdag kunnen jullie bij de brievenbus gaan zitten wachten :D

Veel plezier allemaal ermee, en we zien uiteraard alle foto's en fimpjes graag verschijnen in het aparte draadje "Show je 3railforum wagon(s) op je baan!"  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Re: 3railforum wagon praattopic
Bedankt mannen voor het vele werk.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Groeten,
Roel
Re: 3railforum wagon praattopic
Lid sinds: 2010

wensmodel 52 8060 -7

offline
Re: 3railforum wagon praattopic
@Erwin (Ikke650) e.a.
Ik ben lid van de Duitse Märklin Magazin en de Nederlandse Insider. Ik doelde op de Duitse Márklin Magazin waarvan ik alle uitgaven bezit. In de Nederlandse uitgave zal het hopenlijk de volgende keer wel staan. Moet haast ook wel gezien de webpublicatie van de 3railforumwagen. Nu heb ik het gevoel dat Miwula in Hamburg betaald heeft voor de publicatie van de in mijn optiek belachelijke serie reclamewagens 5000 dagen Miwula. Of komt dat omdat er geen NL-wagen tussen zit en ze 5 euro duurder zijn dan onze ketelwagen:D 
En ja ik heb de insiderclub al een boze e-mail gezonden over de verkeerde brief. Ik ken clubs die hun informatie beter op orde hebben, geen computerachtige vertalingen kennen, tijdig de informatie verzenden zodat je je bestelformulier niet per omgaande moet inleveren, enzovoorts. Ik lees overal de kritiek op de Insiderclubs ook de buitenlandse criticasters lees ik. Weet ook dat vele insiders weer afhaken ook vanwege de hoge clubprijs, inhoud lidmaatschap en het feit dat exclusive loks en wagens waaronder ook de clubwagens even later door handelaren goedkoper op het internet worden gezet. Ik ben nu eenmaal een verzamelaar van alles over Märklin op papier dus ik blijf voorlopig nog lid.
Dirk
Re: 3railforum wagon praattopic
Citaat van: RoelMarklin op maandag 15 juni 2015, 10:42:10
Bedankt mannen voor het vele werk.  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Groeten,
Roel

daar sluit ik me helemaal bij aan!!!!!
Re: 3railforum wagon praattopic
Lid sinds: 2013

Verwacht niks, dan valt het ook niet tegen.

offline
Re: 3railforum wagon praattopic
Citaat van: Sascha op maandag 15 juni 2015, 10:40:33
Dus vanaf woensdag kunnen jullie bij de brievenbus gaan zitten wachten :D

Wel lachen dit, want volgens PostNL wordt het 16 juni tussen 11.30-13.30 uur bezorgd. :D :D :D

Rob