Nieuws:

Zin in een spoors uitstapje? Kijk eens in onze kalender voor beurzen, open dagen en meer!

Esu 50200 verbinden met Rosoft S88

Gestart door Jurrien dinsdag 30 december 2014, 19:26:11

Speciale Gast

'to err is human, to forgive, divine

Ik wil bovenstaande twee componenten aan elkaar koppelen. Helaas heb ik niet het juiste kabeltje. Welke stekker(s) heb ik nodig om de verbinding tot stand te brengen. En is het een verbinding 1:1 of lopen de draden door elkaar heen?

vr.gr.
Jurrien

ps Wiki gaf geen uitsluitsel.
Re: Esu 50200 verbinden met Rosoft S88
Gewoon de standaard S88 platte bandkabel.
Bijvoorbeeld de kabel van marklin.

Vanaf de eerste S88 module kan je dan verder met utp kabel.

O ja. Vergeet niet een massa draad op de eerste S88 aan te sluiten.

Groeten Sander.
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Hoi Jurrien,

Ik ga er voor het gemak even vanuit dar de s88 een netwerk aansluiting heeft?
Voor de ecos heb je dan een verloop stekkertje nog met aan de ene kant een zes polige en aan de andere kant een netwerk aansluiting ook wel een RJ45 genoemd.

Daar tussen komt een netwerk kabel.

Mvg,

Peter degeluidsman
Als je in de toekomst meer s88 modules nodig hebt, zou ik een s88-n kopen (ook bij Rosoft), die heeft zowel de s88 platte stekker aansluiting als de netwerk (UTP) aansluiting. Deze s88-n kun je dan aan je ESU aansluiten en de andere s88 sluit je op de 'input' van de s88-n aan.
Als je geen s88-n wilt kopen, heeft Rosoft (en andere webwinkels) ook een s88->s88-n verloopje (meestal voor onder de 10 Euro).

Daniel
Speciale Gast

Dank voor alle antwoorden. Zaterdag bij leven en welzijn ben ik in Houten en ga op zoek naar zo'n kabeltje. Op bijgaande foto staat een S-88 van Rosoft. In de rood omcirkelde -nou ja cirkel 8o- bevinden zich de aansluitingen die ik bedoel.
Kan iemand even een foto plaatsen van het juiste kabeltje? Ik was niet van plan om via netwerkaansluiting van de ECOS de verbinding te maken. Die wil ik gebruiken om hem aan te sluiten op een lokaal netwerkje.

vr.gr.
Jurrien

Dit gaat in je Ecos.......

...... en daar past deze STP kabel in, te koop in verschillende lengten ......

........waarvan het andere eind in de linker RJ45 connector van de S88 gaat. Voor een volgende S88 koop je weer zo'n kabel enz.

Te koop bij o.a. Digikeijs of bij Wim Ros. Vandaag bestellen morgen in de post.

Gr, Ben.
Speciale Gast

Bedankt Ben.

Netwerk kabels hier volop aanwezig. Hoop dat één van beide bedrijven of een wederverkoper op de beurs in Houten aanwezig is.

vr.gr.
Jurrien
www.jophispoor.nl heeft ze en die zijn altijd op Houten. Even vragen bij de infobalie waar ze staan.

Gr, Ben.