Al weer 120 dagen sinds mijn laatste update van de bouw van het nieuwe schaduwstation.
Maar inmiddels sta ik kort voor de daadwerkelijke bouw van het schaduwstation; alle materialen zijn in huis en bijna alles is gezaagd, waarvoor overigens 4 zagen gebruikt zijn:
- De zaag van de bouwmarkt die mij stroken op de juiste breedte gezaagd heeft;
- Een afkortzaag om de stroken netjes in de juiste hoek en lengte te zagen;
- Een decoupeerzaag om de overgangsmodules uit te zagen;
- Een handcirkelzaag (van de buurman) voor de hoekmodules.
Dus weet waar je aan begint!!!
Waar vakantie en goed weer niet al goed voor is
Hieronder een paar foto's.
Alle gezaagde stroken voor de klimspiralen84 x S
14 x M
28 x L
14 x XL
De overgangsstukken naar de rechte stukken/modules.Deze stukken zijn ook van 4 mm MDF die dus ook, net als de stroken, op elkaar gelijmd gaan worden.
De rechte modules evenals de hoekmodule zijn van 8 mm MDF.
De hoek modules. Hiervan moet ik er nog 5 uitzagen.
Het "ijzerwerk" voor de opbouw. De alu strips gaan gebruikt worden om de modules met elkaar te verbinden. Strips zullen met M5 zeskantboutjes met vleugelmoeren vastgemaakt worden.
Hoop wel dat ik genoeg M6 draadeinden heb
Een impressieHier ligt het onderste niveau (-7) en het overgangsstuk van het een na onderste niveau (-6).
Onder de rechte rails die niet ondersteund zijn komen straks de rechte 8 mm MDF platen, die nog op de juiste lengte gezaagd moeten worden. Het rechte stuk wordt ook (veel) langer als hier afgebeeld; hier heb ik voor het idee maar een paar rechte rails uitgelegd.
Next:
- resterende 5 hoekmodules zagen
- verlijmen van de klimspiralen
- opbouwen van de modules
Mbt deze laatste stap heb ik een vraag.
Heeft iemand van jullie een praktische tip hoe ik alle 14 m6 moertjes makkelijk op de draadeinden gedraaid krijg als ik de draadeinden uiteindelijk door de modules heb gestoken ?
Zal vast niet de eerste zijn die tegen deze "uitdaging" aan loop ?