thx voor de fijne feedback,
dan toch ff wat typen;
Ik maak geen gebruik van die diodetruc (te moeilijk) , dus worden alle bezetmelders stuk voor stuk uitvoerig getest.
Vandaar ook om de 50 cm een baanspanningaansluiting en elke wissel krijgt ook zijn eigen voeding...en da's best veel soldeerwerk.
Daarnaast liggen hier nog een aantal viessmann bezetmelders en daarom bij Rosoft nog een aantal S88-UTP adapter besteld.
Ook op de LDT HSI-S88 USB een UTP adapter besteld en reeds opgezet.Ik hoop dat op deze manier de bezetmelders betrouwbaar gaan functioneren.
Wat tot nu toe meezit en lekker snel ging wat het houtwerk, maar dat was geen verrassing.
Het uitleggen cq. uitzetten van de rails en het onder de baan werken, bv het solderen van de bezetmelderdraden en ringleiding is een lastiger klusje.
Op zich ben ik best wel onzeker, dus check...dubbelcheck en later die avond nog ff checken.......pff
Ik hou zelfs een planning aan.......ja eigenlijk te gek voor woorden ,maar het opleveren van het schaduwstation incl. helix staat gepland op eind januari.
Dit klinkt misschien stom, immers het is een hobby, een hele mooie hobby maar het geeft mij wel wat rust om op die manier te werken.
Hierna wordt de muur en dakspant voor een deel luchtblauw geschilderd...want ik heb heel wat achtergronden op het internet bekeken, maar ik ben er nog niet uit.
Het idee is om toch de achtergrond qua lucht en landschap zelf te schilderen.