Nieuws:

NOG STEEDS TE BESTELLEN!! De 3railforum jaarkalender 2026 met 12 foto's van en voor forumleden!!

Michelstadt } 2x PanGas en Eisenbahn-Romantik muss bleiben!

Gestart door h0_miessie zaterdag 13 september 2014, 21:29:17

Re: Michelstadt } Houten 27-8-16.

trotse M-rail rijder

oke michel. maar is dit een sein van digikeijs of van een ander merk??
en ik las in een ander topic dat je nog van plan bent om een 1800 aan te schaffen, kan je mooie sleepjes mee maken.
railion 1601 met de groot volume wagons (waar je er nu 3 van hebt)
1773 met DD-AR
1800 met ick
en dan de icr's achter de traxx, dan heb je volgens mij een aantal mooie (en realistische) nederlandse sleepjes op de baan staan :) :)

Als het maar Zwitsers is.

Tim,

Het zijn geen digikeijs seinen maar ik kreeg van die meneer een formulier waar de prijzen opstaan en daar staat boven NS collection.

De 1800 loc gaat even de ijskast in mede omdat ik zaterdag weer een loc ga kopen en ik wil dit jaar op de beurzen alleen maar rails kopen voor de nieuwe baan.
Nu ik het onderste schaduwstation bijna bij elkaar verzameld heb wil ik de andere 2 er ook bij hebben dus daarom alleen maar rails rails rails. :D

Bedankt voor je tips wat ik waar achter kan hangen want zelf ben ik daar niet zo erg op de hoogte van.
Ik rij meestal met combinaties wat ik zelf leuk vindt maar soms een beetje de realiteit na bootsen is ook leuk.
Ga je tips zeker in de toekomst toepassen. :) 
Michelstadt } extra locloods op het proefbaantje.

Michelstadt } extra locloods op het proefbaantje.
Ik had afgelopen zondag 2 extra sporen aangelegd zodat ik weer de oude locloods neer kon zetten zodat ik 5 losse locs over de baan kan laten rijden.

Nadat ik alles gedaan had wat ik wist in koploper had ingevoerd kreeg ik wat problemen met het aanpassen van het baanplan in koploper ik loopt altijd te vechten met het tekenen van het baanplan lees wissels inplannen in de bestaande baanplan.
Maar om niet de boel te gaan forceren heb ik zondagavond de boel afgesloten en omdat ik maandagavond visite krijg 3 experts op het gebied van koploper maakte ik mij geen zorgen dat het niet zo gaan lukken.

Gisterenavond kwamen Peter ( de geluidsman) Sander (seinwezen) en Peter (pjerdro) gezellig langs omdat ik wat vragen aan Peter en Sander had over een aantal vragen had over koploper.
Van de vele vragen had ik al meer dan de helft zelf opgelost / uitgedokterd maar er waren toch wat dingen waar ik graag hun ervaring wild weten.
En Peter (pjedro) kwam de nieuwste baanontwikkelingen van Michelstadt 2.0 laten zien en ik moet zeggen het wordt prachtig. :) :) :)

Na de koffie/thee en gebak gingen we naar de sauna lees zolder waar Sander mij hielp met het baanplan  aanpassen en jawel Miessie had alles goed in gevuld bij de bezetmelders en in de blokken hoi hoi het baanplan hadden we zo voor elkaar.
De reden dat het niet echt lukte het baanplan aanpassen komt omdat ik het baanplan te klein getekend heb dus weer wat geleerd bij Michelstadt 2.0 wordt het baanplan op zijn groots getekend zodat ik het dan misschien zelf kan doen. ;)
Meteen de nieuwe loc de 1601 aangemeld en die heeft ondertussen ook weer zijn eerste kilometers gemaakt op de proefbaan.

Nadat we lekker naar de rijdende treinen gekeken hadden gingen we weer naar beneden waarna Peter en Sander na nog wat drinken helaas weer huiswaarts gingen omdat beide heren weer vroeg op moesten staan voor hun werkzaamheden.

Peter (pjedro) blijf nog even gezellig zitten zodat we nog even konden praten over Michelstadt 2.0.
Nu heeft hij in de bocht waar de treinen naar de opstelsporen gaan rails neergelegd zodat ik daar losse locs kan parkeren dit omdat ik ook graag en vaak rij met alleen de loc ipv met wagons erachter.
Dit kunnen we eventueel 3 keer herhalen zodat ik behoorlijk wat losse locs kan opstellen in de schaduwstations en boven op de baan. :thumbup: :thumbup:
Jullie weten het ben gek op locs. :D :D

Heren Peter en Peter en Sander heel heel erg bedankt voor gezelligheid gisteravond en voor het beantwoorden van mijn vragen. :) :thumbup:
En voor het helpen met het aanpassen van het baanplan. :thumbup: :thumbup:
En ook voor het mooie baanplan van de vernieuwde boovenbaan ik heb heerlijk geslapen. ;)

Hierbij een plaatje van de extra rails in de bocht van het schaduwstation en 2 foto's van de oude locloods die nu ook in gebruik is genomen op de proefbaan. :) :)

Oh ja ik zit nu alles bij elkaar 3 schaduwstations en bovenbaan op 300 meter rails. :) :) :) :)
Re: Michelstadt } extra locloods op het proefbaantje.

Meet (kijk, voel, luister) en weet

Hi Michel,

Begint al aardig wat te worden daar bij jou op zolder.
Ook leuk dat het gezellig was met die mannen.

groet
Harald
 :) Das toch leuk dat de mannen je effe kwamen helpen, vele :idea: koppies weten altijd meer dan één. :thumbup:
En toch mooi dat er in ieder geval twee op tijd weg gingen, anders raakt je koelkast zo leeg. O:-D >:-D
Zo komt het stukkie voor stukkie allemaal op de rit.

Dirk-Jan

Jong blijven om ouder worden niet op te merken!

-Michel,
Alles wat ik lees over jouw plannen overtreft de stoutste verwachtingen! Man, man, wat wordt daar een plan neergezet; althans is al neergezet. Dat zal heel wat tijd gaan kosten om jouw baanplan in werkelijkheid te gaan bouwen. Dan praten we nog niet over de scenery! Jij zal de tweede zijn, die een heleboel 'draadjes' zal moeten gaan solderen. Daarom bent jij al bij die leermeester in Belgiê geweest! Op cursus zeker?  >:-D
Kortom, Michel, dat gaat zeker wat worden! Proficiat, ook aan de ontwerper, hoewel we verder nog niets over de baan hebben gezien!  :help:
Heel mooie opnamen en heel duidelijk; fijn ook, dat lokloods weer van pas komt. Geweldige vrienden zijn het, die jou hebben geholpen! Dat is in elk geval een 'fantastisch bezoek' geweest!  :thumbup:
Michel

Prachtig dat het zo lekker vlot bij jou, en dat de heren experten van koploper jou komen helpen is toch helemaal fijn.  :P

Zelf kan ik het niet, mag er gewoon niet aandenken maar als het bij jou goed komt ben ik zeer tevreden hoor.  :thumbup: :thumbup:
Dus nu lekker rijden met wat meer locs zal voor jou ook wel fijn zijn, zeker als je graag veel locs ziet  :D
Bij deze dikke  :arrow: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: Michel  :)

Groeten

Peter
Hallo Michel

Zo dat zijn grootse plannen daar bij jouw en dat je door andere formleden wordt geholpen  :thumbup:
Maar zo te lezen ben je aardige tijd onder de pannen   >:-D

Gr Alex 0850
Forum Moderator

A member of the Duurstede Group®

Het was gezellig Michel, nog bedankt voor het heerlijke gebak  :thumbup:

mvg,

Peter Degeluidsman
-Michel:
Hoe meer ik lees over je baan hoe meer nieuwsgierig ik wordt over de totale vorm van de baan, dat gaat een hele kolos worden, ook fijn dat je zo hulp krijgt van een expert (Pjedro) bij het ontwerp van je baan en dan nog Sander en Peter om je bij te staan met koploper,  :thumbup: :thumbup: :thumbup:

@Harald, voor een proefbaantje begint het aardig wat te worden. :)
Het was zeker leuk maar vooral gezellig. :thumbup:

@Dirk-Jan, het was zeker leuk en wat je schrijft vele koppies weten meer al één. :)
En geloof mij hun weten veel meer als ik. :D
Gelukkig viel het mee hoor met de versnaperingen die de ijskast uitvlogen we hebben meer zitten kletsen dan gedronken. :P
Inderdaad stukje bij stukje valt het allemaal op zijn plekje. :thumbup: :thumbup:

@Gerard, de plannen lijken groot maar het is als het goed is blijft de baan jaren staan en waar ik veel plezier aan ga hebben. :)
Nee hoor de bezoekjes aan onze Belgische vriend zijn gewone bezoekjes een geen soldeer cursus bezoekjes. :D
Ik heb nu op dit baantje 17 blokken met maar 35 draadjes leggen dit komt omdat ik maar één kant op rij straks op de nieuwe baan het zelfde verhaal voor de schaduwstations daar rij ik ook maar een kant op vanaf het klimspiraal ga ik pas 2 kanten op rijden maar ik denk dat ik veel minder draden zal krijgen als Jørg. :) :)
Ja en dat de heren mij helpen winst ik geweldig en een eer dat zulke knappe kopen mij willen helpen de know how of hoe je het ook schrijft die hun bezitten is geweldig en om daar dan gebruik van te maken is schitterend. :thumbup: :thumbup:
De plannen voor de nieuwe baan zal ik op een later tijdstip laten zien eerst moet alles goed zijn in onze ogen.

@Peter(peterke33), dat heb je heel goed verwoord "de heren experten van koploper". :thumbup:
Dat dacht ik ook ik kan het niet ik wil het niet en nu ik het heb rijden wil ik het niet meer anders meer.
Gewoon zitten en genieten hoe alles lekker rijd in het begin ging er wel eens wat fout botsinkje of iets dergelijks maar nu ikzelf het meer en meer ga begrijpen is het genieten. :thumbup: :thumbup:
Nu staan er 13 locs op de baan waarvan 5 losse prachtig mooi om die de locloods in en uit te zien rijden. :) :)
Bedankt voor de vele  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:.

@Alex, ach wat zijn grote plannen ik vindt de baan nog te klein helaas heb ik geen hal tot mijn beschikking. :D :D
Ja mijn waardering voor de helpers is erg groot en persoonlijk steek ik meer op als ik zie hoe iets wordt voor gedaan dan via een berichtje het kwartje valt dan toch wat sneller. ;) ;)
Ja voorlopig ben ik nog wel een hele tijd bezig maar dat geeft niet ik geniet iedere minuut van de hobby. :) :) :)

@Peter (de geluidsman), het was zeker gezellig alleen veels te kort. ;)
Graag gedaan de volgende keer weer de zelfde smaak ?  :) :)

@Jørg, als ik van Peter (pjedro) een berichtje krijg dat hij iets veranderd lees verbeterd hebt ben ik net als jij reuze nieuwsgierig en kijk ik mijn ogen uit hoe hij weer iets gedaan heeft waardoor het rij-speel plezier weer is toegenomen. :thumbup: :thumbup:
En ja Peter en Sander zijn in mijn ogen de koploper goeroes als ik ze zie of met ze praat weten ze overal en altijd antwoord op hoe de vraag ook is. :thumbup: :thumbup:

Er zijn geen problemen, slechts uitdagingen.

Hallo Michel,

Een mooie en realistische opstelling van beide lokloodsen!  :thumbup:
Ik ben zeer benieuwd naar de verdere planning en afwerking! :P

Met vriendelijke groet,

Jeffrey

Märklin fahren-ärger sparen

Heej Michel,

Mooie combi, die loodsen  :thumbup:
Ook dat die andere wat schuin staat, geeft een mooi beeld.
Kun je zo ook op je nieuwe baan een plekkie geven  ;)

Grtz Tony

@Jeffrey, dat de oude locloods schuin is neergezet is uit nood geboren omdat de tafel vol met rotzooi legt. :D
De plannen zijn in grote lijnen klaar nu de rest de rails nog. :)

@Tony, het staat zeker niet verkeerd. :thumbup:
Of het ook kan op de nieuwe baan dat denk ik niet het staat op de voorlopige bouwtekening al helemaal vol getekend. ;)

Oei  :-)

Misschien de bovenkant wat groter maken, zonder rails er in te tekenen  :o)

Grtz Tony

Tony,

Denk dat een grotere zolder een betere oplossing is. :D :D :D

Swiss rail .. what else?

Michel,

Dat willlen we allemaal wel een grotere zolder :) :) :).

Nog één nachtje slapen en dan kun je je nieuwe loc + vitrine ophalen. Spannend welk fraai exemplaar er deze keer aan je verzameling wordt toegevoegd.

Groeten,
Wico

Wico,

Het hoeft trouwens geen zolder te zijn hoor een grote kelder vindt ik ook goed. :) :)

Het is zeker spannend we gaan zo vertrekken richting de winkel en we maken er meteen een leuk dagje van winkelen lunchje enz en mijn vriendin naar huis rijden want dan kan ik de loc goed bekijken. :P :P
-Michel:
Maak er maar een fijne dag van en veel suc6 bij het ophalen van de loc.

Michel
Het bekende 'TV' Botermeisje zei het al: "We zijn zuinig!".
Goede reis naar Zeeland en een heerlijke dag toegewenst!

Swiss rail .. what else?

Citaat van: h0_miessie op zaterdag 10 september 2016, 07:19:54
Wico,

Het hoeft trouwens geen zolder te zijn hoor een grote kelder vindt ik ook goed. :) :)

Het is zeker spannend we gaan zo vertrekken richting de winkel en we maken er meteen een leuk dagje van winkelen lunchje enz en mijn vriendin naar huis rijden want dan kan ik de loc goed bekijken. :P :P

Haha, we zijn vandaag bij een modelwoning gaan kijken ivm mogelijke koop van een nieuw huis en die meneer vroeg zich al af waarom ik zoveel interesse had in de afmetingen van de zolder :) :).

Veel plezier in Zeeland, de mooiste provincie van Nederland! En Zeeuwen zijn niet alleen zuunig op hun centen, maar ook zuunig op hun spullen, dus die loc zal er pico bello uitzien ;).

Groeten,
Wico
Forum Moderator

Hoi Michel,

Jullie zullen nu toch wel terug zijn uit zeeland, ik ben reuze benieuwd naar de foto,s / filmpjes van j nieuwe loc.

Mvg,

Peter Degeluidsman

-Peter,
Laat hem maar rustig wakker worden na die ontzettende lange reis! Tenslotte is hij ook geen "18" meer!  >:-D
Forum Moderator

@citaat

Daar had ik helemaal niet bij stil gestaan Gerard  >:-D
Maar het is nu al 9 uur geweest en ik ben ongeduldig  :D

Het schijnt een heel exemplaar te worden, hij mag niet voor niets in de huiskamer aan de muur opgehangen worden.

Ik heb hier ook nog even geïnformeerd of er iets in de woonkamer mag hangen maar helaas een treinen kamer is voldoende zegt ze  :(

Mvg,

Peter Degeluidsman

:offtopic:
Wij hebben immers een heel ander 'voorkomen'  >:-D en zien er daardoor ook heel veel jonger uit! Wij gaan uit van het principe "Pluk de dag"!  8o
Bij mij mag helemaal niets van wat er met trein te maken heeft in de woonkamer zijn; mijn domein is boven op de zolder, heeft er niemand last van! "Opgeruimd staat netjes" is een gezegde! Daarmee kunt je alle kanten op; maar de juiste ....?  :-) :-)

Swiss rail .. what else?

Haha hier precies hetzelfde. De treinen horen op zolder en daar blijven ze ook. Ik heb meerdere modellen met bijgeleverde vitrines, maar door de schuine wanden op zolder staan die ongebruikt onder de treintafel :(.

Die Michel boft maar met zo'n treinminnende vriendin :) :).

Edit: Ik mocht van mijn vrouw wel de vitrine met Ae 6/6 modellen in de slaapkamer ophangen. Moest ik toch even melden ... wil natuurlijk geen ruzie ;).

Groeten,
Wico 
Hey mannen, dat is raar bij mij is het ook zo, dat de treinen aan één kamer gebonden zijn. >:-D
Er is wel één uitzondering een minuscuul locje met tender en twee wagentjes van Swarovski dat in de woonkamer aanwezig is.
Michelstadt } de 39123 is gearriveerd.

Michelstadt } de 39123 is gearriveerd.
@Jørg, we hebben er inderdaad een hele fijne maar vooral gezellige dag van gemaakt en hebben heerlijk door Goes gewandeld en geluncht. :thumbup:

@Gerard, helaas ben ik geen Zeeuw dus was het voor mij geen zuinige dag. :D
Maar we hebben genoten en daar gaat het om. :thumbup:

@Wico, ik zeg goed bezig door eerst naar de zolder te kijken en dan naar de rest van het huis. :) :thumbup:
Met het plezier is het zeker goed gekomen en je hebt gelijk de loc is pico bello in orde helemaal in nieuw staat.  :thumbup: :thumbup:

@Peter, we waren gisteren rond 16.00 weer in het wonderschone Almere  :D maar ik had gisterenavond nog een feestje in Lelystad en dat liep wat betreft de tijd uit de hand was om 4 uur thuis vanochtend. :)

@Gerard, 18 ben ik alleen nog geestelijk niet meer lichamelijk en ja moest even bijkomen na 3 uurtjes slaap.
De reis was ach wat heet lang maar met mijn vriendin naast mij vliegen de uurtjes en kilometers zo voorbij. :)

@Peter, hier komt de reportage van deze prachtige loc. ;)
En ja ook deze mag in de woonkamer hangen heb er nu 2 en ik moet nu al van haar met de buurman praten wanneer hij tij heeft om de gaten te boren. :thumbup: :thumbup:
Ik zal als de vitrine's hangen een mooie fotoreportage aan Saskia geven zodat zij ook inziet dat dit kunst is een geen trein aan de muur. :) ;)

@Gerard, het blijkt wel als ik jullie berichten lees dat ik eindelijk na al die jaren de juiste vrouw heb gevonden. :D :D :D

@Wico, ook voor jouw zal ik een fotoreportage maken om je vrouw te overtuigen dat dit kunst is en geen trein in de kamer. :)

@Jørg, zie antwoord Wico. :D :D :D

Zoals geschreven gisteren waren we naar Goes in Zeeland gereden omdat mijn vriendin een loc met vitrine had gevonden voor in de kamer aan de muur te hangen. :)
Het betreft de 39123 van Märklin een prachtige E10 loc in een prachtige kleuren combinatie en ja tussen de paar locs die ik heb zat deze kleuren combinatie er nog niet bij. :D :D

Nadat we aankwamen in Goes zijn we eerst naar de verkoper gegaan om te zeggen dat we eerst gingen winkelen en wat eten en dat ik rond half 4 de loc kwam ophalen ivm het slepen door Goes met de doos.
uiteraard was dit geen probleem en de meneer stelde het op prijs dat ik het kwam melden dat we de loc later ophaalden.

Nadat we heerlijk gewinkeld hadden en lekker geluncht was het tijd om deze schoonheid van een loc op te halen en ja hoor de loc is in nieuw staat en is hij prachtig mooi.
Als een kind in een snoepwinkel stond ik te glunderen. :)
Zodra de meneer zijn stempel op de garantie bewijs had gezet en we de handen hadden geschud gingen we weer op weg naar huis ik achter het stuur en mijn vriendin met de loc die we uit de doos gehaald hadden op schoot.
Onderweg haalde ze hem uit de plastiek doos en kon ik al rijdend hem bewonderen.

Thuis aangekomen snel naar boven loc op de baan en meteen ijken zodat hij gelijk mee kon rijden op de baan.
Toen ging de verlichting aan och och wat mooi prachtige heldere verlichting en een prachtig geluid komt er uit het spiekertje een stationsomroepster en een claxon die het zelfde geluid maakt als mijn Duitse krokodil. :thumbup:

Via de telefoon mijn kleinzoon het geluid laten horen en die riep meteen opa heeft weer een krokodil haha wat zal die opkijken van middag als hij deze fraaie E10 ziet rondrijden ipv nog een krokodil. :P 

Maar genoeg geschreven hierbij een aantal foto's ik moest even een selectie maken van wat ik ging plaatsen want ik heb er natuurlijk weer tientallen genomen zoals altijd. ;)
Ook zal ik van de week proberen een filmpje te maken van de loc en van de nieuwe opstelling met de loc loodsen naast elkaar.
Re: Michelstadt } de 39123 is gearriveerd.
Schitterende aanwinst Michel, zo een misstaat inderdaad niet in de woonkamer, badkamer, slaapkamer of modelspoorzolder! Veel plezier ermee!
-Michel:
Dat mag terecht een beauty genoemd worden,  :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: zeer mooie kleurstelling en met de vitrine er bij nog mooier, hier bestaan geen overtreffende trappen van schoonheid voor, veel plezier en suc6 er mee,
Hallo Michel,
gefeliciteerd met je aanwinst.
Heel veel plezier er mee.
Groet,
Erik.

samen staan we sterker

Hoi Michel,
gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst !   :thumbup:  :D
Michel

Prachtige loc heb je daar gekocht  :thumbup: :thumbup: :thumbup:, en wens je er heeel veeeel plezier mee  :)  :P
Dat die in je woonkamer mag hangen geloof ik graag, dat zal hier ook mogen van mijn vrouw  :D

Groeten

Peter
Hoi Michel,

Wat een prachtige loc ben je weer rijker. B)
De loc is eigenlijk te mooi om in de vitrine te zetten, deze hoort gewoon op de baan thuis. :)
Ik wens je er heel veel plezier mee.

Gr.
René
Forum Moderator

Dat is een Topper Michel, wat een mooie loc.
Veel plezier ermee.

Wel leuk om te lezen dat er meerdere mannen zijn die de treinen niet in de huiskamer mogen neerzetten, jij boft gewoon Mies, misschien vananderd dat nog als je getrouwd bent  >:-D

Mvg,

Peter Degeluidsman
Speciale Gast

:) Tis weer een hele mooie aanwinst. :thumbup: :thumbup: :thumbup:
Voor zo'n ouwe man ben je er vandaag al weer vroeg bij, ondanks het erg laat naar bed gaan. >:-D

Dirk-Jan

trotse M-rail rijder

mooie loc michel, veel plezier ermee :thumbup: :thumbup:

-Michel,
Laat de leeftijd maar zitten! Mij haalt je toch niet in  >:-D. Maar ik kan mij best voorstellen, dat je eerst bent gaan slapen, daarna natuurlijk eerst de baan op en dan rijden met de allernieuwste aanwinst! Fantastische machine van "M" en met volledige garantie! Toe maar, jij weet de adresjes wel te vinden! 8) Geweldige foto's en wat een belangstelling op deze ochtend. Tsjonge, wat zal jij het naar de zin hebben! Laat "opa' maar gaan! Vanmiddag wordt het weer druk in huize "Michel"! De vlag is uitgehangen!
Suk6 met de loc! Veel kilometers en heel veel rijplezier ermee! :thumbup:
Forum Beheerder Bestuurslid St. 3rail

Hoi Michel,
Mooie aanwinst heb je weer te pakken! Ik kan me voorstellen dat je deze schoonheid koestert!
En uiteraard niet in de laatste plaats je vriendin ;)
Wow!!!!! Nou word ik echt jaloers op je! Deze lok staat ook op mijn lijstje. Ik heb deze lok vroeger van Fleischmann gehad, was mijn 1e elok die ik kocht. De E10 in deze kleurstelling is een lust voorhet oog. Gefeliciteerd met deze aankoop Michel.
Groetjes, Maarten

Een scheetje, Michel  :thumbup:

Nou nog een mooie TEE-sleep voor erachter bij elkaar sprokkelen  :D

Grtz Tony

Swiss rail .. what else?

Michel,

Ik had natuurlijk al een sneak preview, maar ook op het forum nog even de complimenten voor deze rood/beige beauty. In combinatie met de blauw/beige loc die je me liet zien is het helemaal een prachtig duo op je baan en/of in de vitrine. Veel plezier ermee.

Groeten,
Wico
De stroom mooie aanwinsten blijven maar door gaan bij je. Het is bijna niet meer bij te houden. Maar beter zo dan andersom. Gefeliciteerd met de mooie aanwinsten.

@Frank (frank-103), dank je wel. :thumbup:
Deze fraaie loc zal in de vitrine zeker niet misstaan in de woonkamer. :) :)

@Jørg, bedankt voor je lovende woorden van deze schoonheid van een loc. :thumbup: :thumbup:

@Erik, dank je wel. :thumbup:
Met het (rij)plezier ziet het goed hoor. :) :)

@Wim, bedankt met deze parel op de baan wordt het kijken naar de treinen nog leuker. :) :)

@Peter (peterke33), dank je wel. :thumbup:
Bofkont ben je met zo een lieve vrouw dat je hem ook eventueel in de kamer mag hangen. :thumbup: :thumbup:

@René, dank je wel ben zeker weer een hele mooie loc rijker. :thumbup:
Hij zal zeker veel rijden op de baan maar als we een keer visite hebben zal hij toch echt mooi moeten pronken in de vitrine. :D :D

@Peter (de geluidsman), het is zeker een topper deze prachtige loc. :thumbup:
Het plezier begon al dat we nog aan de 2 uur durende reis moesten beginnen. :D :D
Ik bof zeker met mijn aanstaande vrouw maar we hebben de afspraak dat alles blijft zoals het is dus veranderd er niks op het gebied van de treinenhobby. :P :P
Je zou ook eerst een grote vitrine kunnen laten zien aan Saskia dat wordt toch een nee maar als alternatief zou je dan een kleine vitrine kunnen laten zien bij mij werkte het ook hopelijk bij jouw ook. >:-D >:-D

@Dirk-Jan, het is een hele mooie aanwinst bedankt voor de  :thumbup: :thumbup: :thumbup:.
Laat op en er weer vroeg uit vindt ik wel lekker hoor zo geniet ik nog wat van de dag en lang slapen kan altijd nog als mijn "tijd" daar is. >:-D >:-D

@Tim, dank je wel. :thumbup: :thumbup:

@Gerard, het is zeker een fantastische machine van mijn favoriete merk. :thumbup: :thumbup:
Eigenlijk gaat de eer naar mijn vriendin want die heeft hem gevonden na een uurtje speurwerk op het internet. :thumbup:
Ik probeer altijd mooie foto's voor je/jullie te maken want zo kan ik ook weer genieten van het moois wat langskomt in het beeldscherm. ;) ;)
Gelukkig viel de drukte erg mee gisterenmiddag mijn dochter en kleinzoon waren maar even omdat de kleine jongen ging zwemmen maar dat vond ik geen probleem kon ik meteen lekker naar boven toe bijna de hele middag en avond. :) :)
Dank je wel met het rij plezier komt het zeker goed hoor. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

@Frank (frankievee), het is zeker een mooie aanwinst en ja die koester ik net als die paar andere locs die ik heb. :)
Mijn vriendin koester ik natuurlijk ook heel veel :favorite: :favorite: :favorite:.

@Maarten, hij stond niet echt op de bekende verlanglijst maar toen ik hem zag was het wel liefde op het eerste gezicht. :)
Deze E10 is zeker in deze kleurstelling en lust voor het oog dus een rijdende parel op de baan. :) :) :)
Ik heb nu naast de E10 uit de Rheingold set (28503) nog een prachtige E10 op de baan. :thumbup:
Dank je wel Maarten. :thumbup:

@Tony, het is zeker een "scheetje" zoals jij het zo mooi noemt. :) :)
Ik zal een wat foto's en nummer opzoeken voor wat er achter kan gaan komen want hij is eigenlijk te mooi voor goederen wagons. :) :)

@Wico, bedankt voor je complimenten voor deze beauty. :thumbup:
Helaas gaan de 2 E10 loc net niet samen in de vitrine wordt wat kapjes maar door in tegen kunnen ze wel lekker samen rijden op de baan. :thumbup: :thumbup:
Beide locs met hun mooie kleurencombinaties zijn prachtig om naar te kijken als ze rijden over het proefbaantje. :) :) :)

@Marcel, het is dat mijn vriendin mij met enige drang sommeerde om deze loc te kopen anders had ik voor rails gegaan want zo komt de nieuwe baan nooit af boven. :D
Volgende beurs maar weer rails kopen dan is het onderste schaduwstation klaar en gaan we beginnen aan het middelste schaduwstation. :)
Dank je wel voor je felicitatie van deze mooie loc. :thumbup: :thumbup:

-Michel,
Hiermee verdient jij een 'schouderklopje'!

Meet (kijk, voel, luister) en weet

Hi Michel,

Ondanks dat er geen schoorsteen op zit vind zelfs ik , je nieuwe aanwinst, het een hele mooie loc.

groet
Harald

Geen brug is te ver.

Hallo Michel,

Dat is inderdaad een mooie aanwinst. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Nu nog de rijtuigen ?
En je krijgt op deze leuke manier al een behoorlijke wagenpark.

M.vr.gr. Erwin

BLIJ dat ik analoog RIJ

Mooi man, en leuk zo'n vrouw die je hobby niet alleen gedoogd (zoals bij de meesten  ;)) maar zelfs aanmoedigten meedoet! :thumbup: moet je zuinig op zijn :favorite: zijn zeldzaam.
Michelstadt } grotere beeldschermen opgehangen voor Michelstadt 2.0
@Gerard, dank je wel voor het schouderklopje  :thumbup: maar waarvoor krijg ik die ?

@Harald, dank je wel. :thumbup: :thumbup:

@Erwin, ook je bedankt voor je  :thumbup:.
Ik moet nog even kijken welke er eventueel achter kunnen komen zou het zo niet weten.
Ja het groeit lekker door het wagenpark. :) :)

@Hans, de loc is zeker mooi. :thumbup:
En ja ik ben een bevoorrecht man zullen we maar zeggen zij stimuleert mij heel erg met de hobby mede omdat ze ziet wat de hobby voor een rustgevende werking op mij heeft in mijn drukke leven. :)
En ik koester haar daarom heel erg maar dat laat ik natuurlijk ook weten aan haar door al mijn liefde te geven. :favorite: :favorite:

Vanochtend was ik vroeg wakker na mijn avonddienst meteen om 7 uur naar zolder en heb ik de 2 standaard beeldschermen vervangen voor 2 mooie 23"inc beeldschermen die ik aan een muurtje op zolder bevestigd heb.
Helaas konden de beeldschermen niet naast elkaar dus heb ik ze maar boven elkaar geplaatst.
Op het bovenste beeldscherm heb ik het locbestand staan en op het onderste beeldscherm heb ik het baanplan wat nu nog klein is maar bij Michelstadt 2.0 is hij over het hele beeldscherm te zien.

Straks ga ik even wat plankjes hout zagen die op de beugels naast de beeldschermen komen waar ik wat spullen op ga leggen dan blijft mijn buroblad mooi leeg zodat ik mooi klein onderhoud aan de loc kan gaan doen op het lege buroblad. :thumbup:
Re: Michelstadt } grotere beeldschermen opgehangen voor Michelstadt 2.0

Re: Michelstadt } grotere beeldschermen opgehangen voor Michelstadt 2.0
-Michel,
Dat 'schouderklopje' is nu terecht gekomen op de plaats waar het eigenlijk behoorde! Jawel in het "Commandocentrum"!  8) :-)

Maar of jouw 'buroblad' schoon blijft?  >:-D Is dat het nieuwe goede voornemen van jou?  :favorite: :thumbup:
Bij de opbouw van jouw baan wordt dat best wel weer gebruikt voor allerhand zaken! Niet alleen voor onderhoud van de locs.

Overigens hangen ze beide prima op hoogte en het resultaat mag er zijn!  :thumbup: