Beste allen, ik ben er nu eindelijk uit en mijn probleem is na vele dagen van zoeken, lezen , proberen , maar vooral door martelen opgelost

.
Het is gebleken dat na een, voor mij onbekende reden of gebeurtenis, de firmware van de Redbox was beschadigd

Of dit door een update van iTrain, van PC, kortsluiting of weetikveel is gebeurd, dat blijft een raadsel.
Zelf heb ik na verscheidene pogingen de firmware opnieuw te uploaden, (waarbij er meerdere malen geen contact met de Redbox te maken was), ineens geluk gehad dat de Redbox reageerde, (na de zoveelste reset) en een terugkoppeling gaf, waarbij de firmware er opnieuw was opgezet.
Daarna werkte de Redbox weer naar behoren.
Wel waren er een aantal zaken die stoorden.
Zo was er een locomotief die ineens zijn fluit liet horen, terwijl de functies uit stonden en die tot nu toe ook niet was opgeroepen.
Die decoder bleek ook geblokkeerd te zijn en door hem op het programmeerspoor te zetten en hem opnieuw zijn adres te geven kreeg ik hem weer stil.
Het lag niet aan iTrain en mijn veronderstelling was dus niet juist.
Niettemin ben ik erg blij dat alles weer naar behoren werkt, waarmee ik dus nu een goed weekend beleef.

Iedereen bedankt voor hun bijdrage. Doordat er wordt meegedacht, blijf je gestimuleerd om op zoek te blijven naar de oorzaak.
Geen iTrain dus, maar wel weer wat geleerd.