Met het oog op de toekomst, overweeg ik "ooit" toch eens een heuse centrale aan te kopen, en de Ecos-II lijkt me een heel veelzijdige machine voor een meer dan redelijke prijs te zijn.
Ik heb echter nu een opstelling met een MS-1 (+ een PC interface met DDW en eigen geschreven software) en in totaal 5 aparte stroomkringen (+ programmeer spoortje apart).
Elk van die 5 kringen heeft een eigen Delta controller omgebouwd als booster. De vraag is of ik deze kan behouden als ik met Ecod zou gaan rijden.
Ik heb een vermoeden dat het antwoord zal zijn "jawel, maar je legt jezelf beperkingen op ivm MFx terugkoppeling in die bepaalde secties". Daar heb ik al aan gedacht, ja, en dat is een reden om voorlopig nog even de kat uit de boom te kijken en misschien toch door te sparen om meteen een paar ESU boosters bij te kopen zodat ik van de Delta's vanaf ben. Maar anderzijds ... die zijn er nu en ze zijn betaald.
Klopt het om te stellen dat als ik het digitaal signaal dat de ECOS op de sporen zet gewoon aftak naar de ingang van de Delta's (dat doe ik nu ook vanaf de MS1 contactrail en dat werkt prima) dat dan deze boosters gewoon blijven werken ? Dat zou dan een perfecte "tussenoplossing" zijn, tot ik dan in een latere fase naar ESU boosters overschakel en dan weer de volle functionaliteit inclusief Mfx op heel de baan heb (lees: binnen een jaar of 2)
Voor het koppelen aan de PC zie ik weinig problemen, ik heb al "ingelezen" en weet dat Koploper, iTrain etc... (om er maar en paar te noemen) gewoon werken met de ECOS, dus dat zit wel snor, en ik denk dat ik zelfs zonder veel aanpassingen mijn eigen software met de Ecos zal kunnen koppelen, uiteindelijk is het toch hetzelfde protocol. Ook meen ik te hebben gelezen dat ik een MS1 of MS2 of zelfs bestaande 6021 als extra rijregelaars kan aan sluiten. Dat zou pas mooi zijn !
Alvast bedankt om even mee te denken, ik hoop dat het allemaal mogelijk is zoals ik het nu in mijn hoofd heb. Een "echte" centrale met 5A (de Ecos) ingebouwd zou al een hele mooie start zijn.
Dani